tapu harç sorunu vergisi çıkarmı

Soru

2011 yılında 90000 tl ye evimi sattım, tüm masraflar alıcıya ait olarak anlaşarak sattım, alıcıya tapu fotokopisi verdim, kredi işlemlerini tapu harçlarını vs. kendi yaptı. ancak şuan bazı yerlerde tapu harç bedeli için gerçek satış yerine rayiç gösterilmesi halinde fazla kredi çekilmesinde vergi çıktığı söyleniyor. ben bunu nerden bilebilirim ki alıcı verçekten tapuda gerçekten 90000 gösterip krediyi sanki 120000 alıyoemuş gibi çekmişse yada tapuda düşük gösterip krediyi 90000

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2014 | 09:23 emre gök 745 Kişi okudu

kiptaş 1daire almak ıstıyorum

Soru

ıyı gunler kiptaş 1 den bı daıre begendık yalnız ev sahıbı tapusunu almamıs yatırımlık aldıgı ıcın smdı once emlakcı bızı alabara turke yondlendırdı konut kredısı ıcın daha snra evın tapusu daha cıkmadıgın albaraka turk kredı vermedıgını soyledı emlakcı ve kuveyturke yonlendırdı bu sefen bu gun albaraka turkten aradılar bu gun kredı erebılceklerını soyledıler emlakcının bıze soyledıgı evın tapusu daha cıkmadıgından kuveyturk verebılcekmıs kredıyı daha kuveyturkten onaylandı dıye cvp gelmeden emlakcı bıze kıptasa gıdelım tapuyu cıkartıralım dıyo yardımcı olurmusunuz dogru bır yoldamıyız napmamız gerekıyor?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2014 | 13:04 FATMA CAN 745 Kişi okudu

gelecege yönelik vergi cikar mi yoksa ayni gun maliyede hesaplatabilir miyim ?

Soru

Merhaba, 2014 yili mayis ayinda corludan tapu değerleri uzerinden 15bine arsa 40 bine iki daire aldim. Ticaret yapmıyorum. Ancak suan arsaya 100.000 bine alici buldum. Daireme de 70 bine alicim var. Ancak bunlari bu hafta satarsam ve tapu değerlerinin 5000 üzerine satacagim. Ticaret mi yapmis olurum. Ne kadar vergi oderim. Ayrintili cevabinizi bekliyorum. Tesekkurler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2014 | 13:46 Eyüp Sultan 745 Kişi okudu

yardımlarınızı bekliyorum

Soru

öncelikle hayır günler. aydınlatıcı bilgileriniz için tşk ederim. 200 m2 arazinin 71 m2 hazine arazisi bu arazi büyükbabamın ve kendisi vefat etti. mirascı babamda vefat etti. ben torunuyum. ecrimisil olarak maliye hazinesine her yıl işgal bedeli ödüyorum. buranın satışı söz konusu eğer 71 m2 ben alırsan? 1* sorum 71/200 dedemle iki hisseli mi olurum? 2* sorum ben dahil 7 hissedarız en büyük hisse benim olursa diğerlerinden kalan hisseleri nasıl alırım? 3* sorum mahkeme yoluyla kalan hisseliri bana satılmasını talep edebilir miyim? teşekkür ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2014 | 09:38 mert sezgin 745 Kişi okudu

Askeri yasak bölgedeki arsa

Soru

Tebernüş Bey , Saroz körfezi Mecidiye sahilinden 1979 yılında hisseli arsa aldım. 1995 yılında Askeri yasak bölge ilan edildi. Yıllardır vergisini ödüyorum , satma imkanım bile yok. Böyle bir durumda devlet o arsa yerine başka yerden arsa veriyor mu? Teşekkür ederim. H. Atş Ortaç

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2014 | 13:05 Hüseyin Ateş Ortaç 745 Kişi okudu

İstişare

Soru

Hayırlı Sabahlar Tebernüş Bey, Uzun süredir sizleri takip ediyorum, yazılarınızı da okudum. Fazla vaktinizi almayayım, kısa bir teşekkürle soruma geçeyim. Oturmak için değil de yatırım amaçlı ev almak istiyorum. Ve kısa vadeli bir yatırım gibi görünüyor. (Evleneceğim inş yakın bir zamanda ve eşimle beraber yatırımlık evlerimizi satıp içerisinde oturabileceğimiz bir ev düşünüyoruz ) İki bölgede yoğunlaştım. Bu bölgelerle alakalı yorumlarınızı da okudum. Ama karar vermekte güçlük çekince yazmaya karar verdim. 1. Kaya şehir 1.Bölge 2+1, 75 m2 146000 TL, metrekare fiyatı 1947 TL ye geliyor. Kira çarpanı 210. 2. Kaya şehir 14.Bölge 1+1 48 m2 95000 TL, m2 fiyatı 1980 TL. Kira çarpanı 212. 3. Beylikdüzü Cumhuriyet mah.?de 2+1, 145000TL, 82 m2 , m2 fiyatı 1769TL. Kira çarpanı 195. Cevabınız için şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Haziran 2014 | 11:02 Zeynep Mutlu 746 Kişi okudu

beykoz 2b

Soru

öncelikle iyi günler beykoz gumussuyunda bulunan 600 m2 lık arzımızın tapusunu almak ıcın bıze teblıgat gonderdıler fakat maddı ımkanlardan dolayı bu sureyı kacırdık su an gereklı maddı ımkanı sagladık yerımızın tapusunu almak ıcın tapuya gıttıgımızde sure doldu ıhaleye katılıp alabılırsınız dendı fakat bız kendı yerımızı ıhaleye cıkartılıp fahıs fıyattan almak ıstemıyoruz kı alamayızda zaten bızım hukukı yada bı baska yoldan kendı yerımızın tapusunu alma sansımız varmı sımdıden tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Haziran 2014 | 11:50 yavuz tekin 746 Kişi okudu

Arsa

Soru

Efendim merhaba; Ben yaklaşık 4 sene önce Antalya döşemealtı yeşilbayırda 1200 m2 villa imarlı bir arsayı 80000 tl ye aldım şu an yaklaşık 200000 tl civarı, arsayı satıp istanbuldan bir dükkan almayı düşünüyorum, hemen hemen aynı fiyatlar için, sizce mantıklımı? Eğer öyleyse bereden bakmalıyım sizce? Çok teşekkür ederim....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mart 2014 | 21:03 Fahri Erdoğan 745 Kişi okudu

arsa mı tarla mı

Soru

merhaba efendim sizce izmir dikili bölgesinde tarlamı yoksa arsa payı almak mı makul yoksa ankaradan mı hangi bölgeden ne alınabilir yardımcı olursanız sevinirim.Çalışma hayatınızda başarılar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mart 2014 | 13:32 serkan AKANSEL 746 Kişi okudu