Evsahibi degistiginde kiraci haklari

Soru

merhaba, Su anda kiraci olarak oturdugum evin kontratini 15 Mart 2010 tarihinde eski ev sahibim ile yaptim.1 Temmuz itibari ile ev baska birine satildi. 1 Kasim itibari ile kendi satin aldigim ve halen yapimi suren evime tasinacagim. 4 ay sure ile bu evde oturmak durumunda oldugumu, hem kredi hem de bu evin kirasini odedigimi ve baska evimin olmadigini satim oncesinde eski ev sahibine ve satim sonrasi yeni ev sahibine belirttim. Eski evsahibi bu talebimi ileterek evi yeni sahibine satti. Yeni ev sahibide bu sekilde onayliyor ancak evde oturacak kisi baska biri oldugundan (oglu) onun tavsiyesi ile "yeni evin sahibinin kendisi oldugunu ve 2 ay icerisinde evi bosaltmam gerektigini" belirten bir ihtarname cekecegini iletti.Bu durumda kiraci olarak haklarim nedir? Yasal olarak ne yapmaliyim? Saygilar

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2013 | 08:33 Koray Ozturk 746 Kişi okudu

iskan kanunu

Soru

imar kanunundan hep bahsediliyor ama hiç iskan kanununda değişiklik düşünülmüyor mu ?Sarıyer de1967 yılından buyana tapumuz arsa olarak kayınpederimin üzerine görünüyor.Ama benim gibi bir sürü insan arsa da oturuyor görünüp elektrik su doğalgaz ve bina vergisi ödeyerek devletimize geri dönüşüm yapıyoruz.Bir sene önce herkes gibi evimin çatısını onarmak 1,5 odalı evimin kullanım alanını genişletmek için yükseltip 30 m2 lık kısmını ardıya olmaktan çıkarıp kullanılır oda haline getirdim.İzin vermiyorlar Boğaziçinin imar kanunu hiçbirşeye izin vermiyor.30 m2 si de açık taras oldu.Cezaya bile razıyım ama farketmiyor.Binanın hepsini de yıkarlarmış nasıl olsa arsa görünüyor diye görmeden yapılan çevredeki tüm binalar olağan bizim babamızın tapulu arsasına hemde kendi kullandığım çatımın yapımı olağandışı yalı da oturmuyoruz.İki katlı müstakil 4 daireli eski bir ev diğer dairelerinden eşimin kardeşleri kira alıyor.Şehir dışında oturuyorlar.Kullanım yerimi mühürlediler doğalgaz kombim içeride eşyalarım var benim yatak odama kadar girdiler taras açıkolduğu için aktı tamir etmem gerekti şimdi buna da izin vermiyorlar ille de yıkılacakmış encümen kararı çıkmadan kendiniz yıkın diyorlar.Encümen kararlarına idare mahkemeden yürütme kararları durdurma ile yıkım durduruluyormuş. Başkaları kira için ev yaparken biz çatımızda oğlumuz için bir oda yapamıyoruz.İnsanları yasakları delmeye kendileri zorluyorlar.Yeni kanun değişikliği var mı?İdare kullanım alanımızı yıkabilir mi?

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2013 | 23:07 ÇİĞDEM ASLANCAN 746 Kişi okudu

Babacan yapi

Soru

Merhabalar Tebernüş bey. Öncelikle Ev almayi düşünenler için verdiginiz fikirler için tsk ederiz. Biz de uzun zamandir ev alma telaşindayiz ancak hep ya içimize sinmeyen şeyler olduğu yada maddi gücümüz yetmediği icin arayislarimiz devam etmekte. Şuan icin en cok beğendiğimiz yapı Babacan yapınin esenyurttaki 400 konutluk tek bloklu yapisi olan Crown tower da 3+1 yanilmiyorsam da net kullanimi 140 metrelarelerde olan daire. Evi cok begenmekle beraber ailece tedirgin olduğumuz ve tüm nakitimizi son kuruşuna kadar bağliycağimiz bu dairenin iskaninin alinmamis olmasidir. Biz imar müd ve belediyeye sordugumuzda birsüre beklememiz söylendi.dedikleri süreyi de bekledik ama belediyenin yapacagi toplantinin sonuclari bu haftada belli olmamis ve sonunda imar islerine bakan memur bu sonucu beklesek de netice itibariyle herseyin firmada bittiği iskan plani belediye kararindan coksa bile firma iskan almak icin gerekli islemleri yapmadiktan sonra kat irtifaki tapusundan kat mülkiyetine gecilemiyceğini dolayisiyla burda asil işin firmaya güvenip güvenmediğimize bağli olduğunu ve kendilerinin hic bir firmaya doğal olarak kefil olamiycağini belirterek bu konuda yorum yapmamistir. Buarada firma bize eğer daireyi satin alirsak,iskani 1 yil icinde alacaklarina dair imzali bir belge ile taahütte bulunabileceğini bildirmiştir.Şimdi sizden ricam bu şartlar altinda bu konutu almamiz makulmüdür? Şayet satin alirsak bölgenin sorunlarindan ötürü ilerleyen zamanlarda ya da yillarda başimiz ağrir mi? Ya da başimiza gelicek en kötü şey ne olabilir? Firmanin vereceği taahütname bizi ne kadar garanti altina alir? Ve belirttiğim şartlardaki bu daireyi 270000 tl ye satin alirsak yatirim açisindan nasil değerlendirirsiniz? Pek cok soruma vereceğiniz cvplarla kafamizda bazi seyleri şekillendirmemize yardimci olmanizi umar ve fikirleriniz için tsk ederiz...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Nisan 2013 | 13:25 Neslihan Aydemir 745 Kişi okudu

Symbol İstanbul

Soru

Symbol İstanbul'dan 1 + 1 daire aldım ve yaklaşık 10 aydan bu yana ödemelerimi yapıyorum. Son durum nedir; sizin tavsiyeleriniz nelerdir? Projenin küçüleceğinden vesaire bahsediliyor. Bunlar fiyat olarak ilk müşterilere yansıtılır mı? Symbol İstanbul'dan ayrılmamız konusunda ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2013 | 09:39 Ahmet Esat 746 Kişi okudu

kentsel dönüşüm

Soru

sayın tebernüş bey ben yenibosna da altınyıldız bloklarında oturuyorum dairelerimiz yaklaşık 30 yaşında ancakk konumu çok iyi heryere yakın merkezi bir konumda eğer geri dönüşüm olursa bizi başka dairelere taşıma gibi bir şey sözkonusu olurmu yada yeni yapılacak dairenin bize olan maliyeti ne olur ... 5 katlı apartmanlarda 10 daire üzerine 85 merekare dairelerimiz var ve 42 bloktan oluşan site yönetimi olmayan bir site...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Aralık 2012 | 23:20 gürkan yazıcı 746 Kişi okudu

ECRİMİSİL DAVASI

Soru

Bize karşı açılmış olan bi arazi ecrimisil davası bulunmakta biz 30 yıl önecesinden gelen babadan kalma araziyi kullanıyorduk ve 30 yıl önce babam ve amcalarım ve dedem tarafından kendi aralarında paylaştığı arazi 12 yıl önce iyi niyetle amcamın adına geçti bizler küçük yaşata olduğumuz için bizim babamızın hissesi geçmedi bizim adımıza kaldı ancak aralarında paylaştığı miktarı kullanmaktaydık ve bu 2 yıl öncesine kadar böyle devam etti herkes memnundu ancak kullandığımız arazide şimdiye kadar bi sorun yoktu ve ortak mülkiyeteydi sadece 3 erkek kardeş kullanıyordu bu araziyi şimdi ise herkesin memnun olduğu ve herkesin dedemizin paylaştırdığı oranda kullanılıyordu adına daha çok hisse bulunan amcamız şu an bize ecrimisil davası açmıştır ki o süre içerisinde herangi bir müdahale veya ihtarname bulunmamaktadır bu süre içerisinde kendiside bu arazileri kullanmış ve hatta doğrudan gelir desteği almıştır bizim ne yapmamız gerekiyor ve şu husuta şahitte mevcut kimsenin araziye zorla el koymadığı herkesin memnun olduğunu söylyecekler bana yardımcı olun lütfen bi kaç av. danıştım ancak tatmin edici cvplar alamadım en kısa zamanda cevap verirseniz sevinirm ilgi ve alakanıza tşk edrm saygılarımla

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
28 Kasım 2012 | 15:47 hasan alp 746 Kişi okudu

Tuzla

Soru

Tebernüş Bey merhaba, yazılarınızı ilgiyle okuyorum, emeğiniz için çok teşekkürler. Benim öğrenmek istediğim: Tuzla Aydınlı'da halen ödemekte oldugumuz ve yıl sonunda teslim edilecek olan Dumankaya AdresLobi 1+1 dairemle ilgili. Bu bölgede fiyatların pek yükselmediğini görüyorum, 2 yıldır paramı buraya bağladığım için de biraz pişman olmadım değil açıkcası. Bu bölgenin geleceğini nasıl görüyorsunuz, özellikle de bu projeni lokasyonunu düşündüğünüzde? Öneriniz nedir, satmak mı uygun olur yoksa kiraya vermek mi (o bölgede kiraya da şu aşamada verilebilir mi o konuda da şüphem var açıkcası). Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2012 | 17:52 aykan korkmaz 746 Kişi okudu

acık mutfak !

Soru

hocam slm..bir konuda fikrinize cok ihtiyacım var.evimizde ufak bir degişiklik dusunuyoruz..acık mutfaklı 3+1 evi kapalı mutfaklı 2+1 e cevirmeye karar verdik..bu durum evin degerinde pozitifmi yoksa negatifmi bir degişikliğe yol acar?sonucta aynı m2..bu mutfagı odaya tasıma işleminin pek bir masrafı yok cunku mutfagın tasınacagı oda projede zaten mutfak olarak kullanılmıs bir cok dairede :) alt yapı tesisatı hazırmıs o odada....şimdi siz diyeceksinizki niye ugrasıyorsunuz bu işlerle..ben nerden bilirdim acık mutfaklı evin havalandırmasız mutfagının olacagını????filitreli aspiratorlü acık mutfak!! şaka gibi dimi :))su an kirada oldugumuz evde kapalı mutfakta filitreli aspirator kullanıyoruz evde durulmuyor kokudan..birde acık mutfagı dusunemiyorum..eve misafir gelmez valla :))herneyse bir sekilde cozum buluyoruz işte..sizden öğrenmek istediğim bu acık mutfaklı 3+1 i kapalı mutfaklı 2+1 e cevirme işleminin evin maddi degerindeki etkisi ne olur? şimdiden tesekkurler iyi calısmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ekim 2012 | 17:37 yalın aksay 746 Kişi okudu

Kayaşehir'de gitmek ya da Halkalı Atakent'te kalmak

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Eşim ile birlikte, Atakent Soyak Olimpiakent 94m2 2+1 de banka kredisi ile satın almış olduğumuz evde 3 senedir oturmaktayız. Borç bitimine 6 seneye yakın bir süre kaldı. Evimizi satarak teslimi bir ay sonra yapılacak olan Kayaşehir 17. Bölge'de 198m2 3+1 bir ev alma niyetindeyiz. Aylık ödeme miktarımız hemen hemen aynı kalacak ve 5 sene sonra daha büyük bir eve sahip olacağız. Bölgenin uzak olması bizim için sorun değil. Fakat Toki nin inşaat kalitesinden ve Kayabaşı bölgesi'nin geleceğinden çok emin olamadığım için kararsızım. Bilgi ve deneyimlerinizden yararlanmak ve görüşlerinizi almak isterim. Şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2012 | 23:55 Afife Esra ERDOGAN 746 Kişi okudu

corrıdor mu guneslı gardenya mı

Soru

merhabalar 4 1 daıre almak ıstıyoruz yalnız corrıdor ve guneslı gardenya arasında gıdıp gelıyoruz corrıdor ana yola daha yakın olması nedenıyle daha cok tercıh edılmelı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Temmuz 2012 | 11:23 handan demır 745 Kişi okudu