sancaktepe tapu ucreti hakkinda

Soru

merhaba sancaktepe koy senediyle sahip olduğumuz bir arsamiz tapusunu almak istiyoruz lakin belediye belirlenen resmi rayiç bedelin cok uzerinde bir fiyat istiyor tapumuz icin buna istinaden belediyenin boyle bir bedel istemesinin hukuki bir dayanagi varmi dır ve bizim bu durumda ne yapmamiz gerekiyor

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2018 | 23:35 Ali han 743 Kişi okudu

mahkemelik yere emlak vergisi verlilir mi

Soru

Babamla amcam miras yüzünden bazı tarlarda mahkemelikler ve özel idare henüz tapu tescili yapılmamış yere emlak vergisi çıkarmış. Bu tarlalar mahkeme sonunda babamın adına çıkarsa o zaman ödenmesi gerekmez mi? tapu da kimin adına olduğu belli olmayan yere emlak vergisi çıkar mı?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2018 | 11:48 Yasemin Lek 744 Kişi okudu

elektrik aboneliği alamadim sikintidayim ne yapmalıyım

Soru

efendim.. benim su ve doğalgaz aboneğim mevcut yanliz elektrik abonesi alamiyorum.. 2015 emlak beyannam var ama 2004 istiyorlar dairem ruhsatsiz 12 000 tl para cezasi aldım ve suan dada taksitli sekilde ödüyorum ne yapmaliyim.. saygilarimla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Kasım 2017 | 11:12 akın yılmaz 744 Kişi okudu

siz olsanız ne yapardınız

Soru

Merhaba tebernüş bey; 2012 yılında misinliden almış olduğum 300 metre arsa şu an emlakçının dediği 55000 civarında satılması mümkün ama piyasası 60 ile 65000 civarında dedi şu an mevcut evimde oturuyorum Konut kredi borcum var onu ödüyorum beş yıl beklediğim fiyatta mıdır sizin dediğiniz gibi on yıl mı bekleyelim satıp o fiyattan başka bi yerden arsa yada daireye pesinat mi yapsam siz olsanız ne yapardınız

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2017 | 21:00 Atilla ANTLI 743 Kişi okudu

İskanı olmayan dükkan alabilirmiyim

Soru

Dükkan tapusunda arsa miktarı 9000/88635 tapu satışı sonrası 47/450 hisse diyor ve tapu arsa olarak görünüyor .İskan olmadığndanmı acaba almamda sakınca varmı,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2017 | 00:40 Vehbi Akalın 743 Kişi okudu

arnavultköy yeniköyde hisseli tarla

Soru

merhaba tebernüş bey 3. havalanına 60 metre mesafede 2 bin metre karenin üzerinde hisseli tarla buldum yalnız 70 metre karesini satışa koymuşlar 32 bin tl ye metre karesi çok düşük ileride imara açıldığında bi söz hakkımız olurmu yoksa büyük balık küçük balığı yutarmı zarar edermiyim acaba şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ağustos 2017 | 09:48 gökhan tanrıverdi 743 Kişi okudu

AVM deki İŞYERLERİ İZİNSİZ TADİLAT YAPABİLİRMİ

Soru

Merhabalar, iyi çalışmalar, AVM içindeki büyük bir işletme yarı yarıya küçülüyorum deyip, AVM yönetimiyle de anlaşıp belediye veya benzeri kuruluşlardan izin almadan tadilat yapabilir mi. Teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Temmuz 2017 | 21:02 Aydin Uygun 743 Kişi okudu

inşaat alanına göre hisse verirmesi gerekmıyormu

Soru

merhaba özge hanım aldıgım dükkanın metresi 45 bu dükkana düşen pay 4785 00m2 bu tarlaya 15552 inşaat yapılmış gözükiyor ve bu 15552 inşaat payında 45 metrelık dükkanım var yalnız bu 45 metrelık dükkana düşen 5/15552 yanı dükkanım 45 metre ama tapuda 5 metre gözikiyor bu hata deilmi belediyenin bir hatası yokmu burda böyle şeylere nasıl izin veriliyor bunu nasıl çözebilirim şuankı hesaplamda baktıgımda 45metre dükkanım var ama tarladakı payım .1.5 metre ve bına kentsel dönüşüme giricek .1.5 metre tarla vasfındakı bir dükkana ne kadar inşaat alanı verilebilir belediyeyle görüştüm bana normal dedi 45 metre olan bir dükkana .1.5 metremi veririr ama bana hiç normal gelmiyor

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Haziran 2017 | 02:30 safter korkmaz 744 Kişi okudu

Kentsel Dönüşüm için çare

Soru

Sayın yetkili ben binamı kentsel dönüşüm için müteahhit' vermek istiyorum birkaç müteahhite verdim ama bana olumsuz cevap verdiler Bana Arsanızın üzerine yeni yapılacak bina eski durumundan farklı bir imar durumu olmadığı için burda çalışma yapmamız zor diyorlar bu sebepten kimse binamı yıkmak istemiyor Benim binamla beraber bitişik binayız diğer binalarla görüştüm fakat kentsel dönüşüm için binalarını vermek istemiyorlar 3 bitişik bina 40 seneden fazladır var. Üst komşunun kışın yağmur yağdığı zaman yatak odası mutfak salon su damlatıyor yerlere leğen koyuyorlar Benim dairem kışın yağmur yağdığı zaman yatak odası duvarım yağmur suyu akıtıyor Ben bu 2 bitişik binayı Çevre ve Şehircilik bakanlığına şikayet etmek istiyorum belki bu sebeple yıktırmaya razı gelirler Sizce bir mahsuru olur mu ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim Adresim: Mecidiyeköy mahallesi mecidiye deresi sokak Neşeli apartmanı No: 6/6 Mecidiyeköy /İstanbul

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2017 | 17:16 Nurhayat Kabak 743 Kişi okudu

Tapusuz ev alma sıkıntı yaratır mi

Soru

Merhaba hocam daire almak istediğim yerde kat fazlalığı olduğu için tapu verilmemiş üst kat kaçak alt katlardan daire almak sıkıntı yaratır mk

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2017 | 22:56 Ahmet Atalay 743 Kişi okudu