2008 yapimi yapi kullanim belgesi olmayan bir daire alinir mi?

Soru

tebernus bey merhaba. iskani olmadigi icin fiyati o bolgeye gore uygun olan 9 yillik kat irtifak tapulu bir daire var.kredi basvurusunda bulundum kredi cikti ancak exper 330 bin deger bicti. ( o bolgede oyle bir daire en az 450 bin tl )dusuk cikmasina sebep olarak da yapi kullanim izin belgesi olmamamsi ve belediyeden verilen izine gore dairenin brut 85 m2 olmasi gerekirken mutahitin bu daireyi brut 100 m2 ye cikarmasi dedi.bina elektrikgi suyu baglanmis bir binadir..sorularim ; 1: bu sartlarda kat irtifakli iskani olmayan ama fiyati uygun bi daire alinir mi. 2. daireyi alirsam ilerde ne gibi sorunlarla karsilasirim 3. experin bu kosullari one surup evin degerini dusuk gostermesi sizce dogru mu itiraz etmelimiyim cevabiniz icin şimdiden tesekkur ederim.iyi çalismalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2017 | 16:18 ahmet erk 656 Kişi okudu

yatırım ıcın bılgıı lütfen

Soru

mrb efendım ben sizin yardımınlza bi yatırım yapmak istıyorm ve sizle görüşmek istıyorum bu mumkunmu acaba size nasıl ulaşabilirim buraya numarmı bıraksam olurmu pekı siteye bilgi istıyorum maileme atablırsenız cok sevınırımm

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2017 | 19:07 murat cantas 655 Kişi okudu

BELEDİYE İMAR VERMİYOR YERRDIMCI OLURMUSUNUZ

Soru

Merhabalar, Bizim düzcede 550 metre arsamisz var imarli ama anayolda deyil yan sokakta 3 kat veriyorlar ama birlesik olmaz diyorlar yan binalardan 3.5 metre bosluk kaliyor kaliyor bundan sebeb 7 metre kaybediyorum benim istehim 3 kat 6 daire ama belediyenin 3.5 metre boslikdan dolayi 3 daire oluyor. 2015 yapmak isteseydik ozaman oluyormus simdi izin vermiyorlar.Avukata gitsem bir yarari olurmu? bana bir yardimci olursaniniz cok sevinirim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2017 | 11:21 Selin mart 655 Kişi okudu

Yatirim amaçlı daire alimi

Soru

Merhaba tebernus bey,elimde 80 tl kadar birikmisim var,gerisini kredi cekerek 5 yada 10 yilda ödemek istiyorum.alacagim ev tamamen yatirim amacli,kendime ait bir evim var,is durumundan dolayi baska bir yerdede kirayada gidebilirim,size sorum silivri cantadaki cagdaskent site vb konutlardan iskanlilarindan 130-150 tl arasinda bir ev alip kiraya vermem mi mantikli yoksa cerekzkoyden site ayarinda 230 tl bir daire alip kiraya vermemmi matikli olur,silivri cantadaki konutlar sanki issiz yerdeler prim yapaemi diye dusunuyorum hangisi daha mantiklidir,tesekkur ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2016 | 12:59 Kemal Cinar 656 Kişi okudu

Miras taksim sözleşmesinin tapu müdürlüğünde taratılması

Soru

S. A tebernuş bey vekalet namenin bir tapu müdürlüğünde taratılarak diğer tapu müdürlüklerinin görmesi ve tekrar istememesi yapılabiliyor. Peki aynı şekilde miras taksim sözleşmesi taratılıp diğer tapu müdürlüklerinin görmesi sağlanabiliyor mu ? Bana bir tapu müdürlüğü yapılabilir diğeri yapılamaz dedi. Hangisi doğrudur acaba ? Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2016 | 12:12 Emrah altemur 655 Kişi okudu

Müstakil evde mülkiyet hakkı

Soru

Merhaba. Müstakil 2 katlı bir ev var. 1.katı satın alacağım. Ev sahibi projenin 2 kata göre yapıldığını,3. Katı yapmayacağını söylüyor. Ben de zaten üste kat yapılmasını istemiyorum. Ben bu evi aldığımda sadece 1. Katı mı alıyorum yoksa binanın arsayla birlikte yarısını mı? ev sahibi ilerde projeyi değiştiştirip kendi kafasına göre 3.bir kat yapabilir mi.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2016 | 12:58 Oğuzhan atam 656 Kişi okudu

Tapuyu ayirma islemi nasil olur

Soru

Merhaba 450 metre kare icinde 120 metre kare 3 katli deprem.oncesi yapilmis ev bulunmaktadir..Iki ortagiz tapu tek kisi ustune 3.kat ise kacak gozukmektedir iskan alamiyoruz suan..3.katta biz alt katta ortak oturmakta ve biz en alt katida almak istiyoruz tapu yu nasil ayirabiliriz ve nasil.bi masrafla.karsilasiriz,..simdiden tesekkurler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2016 | 00:57 Gökhan Satılmış 656 Kişi okudu

Kat irtifakı yazan tapudaki ibareyi anlayamadım

Soru

Sayın Kireççi, Sarıyer bölgesindeki bir siteden bir bahçe dubleksi almak istiyorum. Tapuda zemin katta mekanları olan mesken yazıyor. Bu ibare ile almak istediğim konut mesken olarak mı tanımlanmaktadır? İlginize şimdiden çok teşekkürler. Ssaygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2016 | 16:08 Tardu Çınar 655 Kişi okudu

CADDE GENİŞLEMESİ LÜTFEN CEVAP

Soru

Hocam hem size hemde tebernüş beye birkaç kez sordum ama cevap gelmedi hocam 3 katlı toplam 6 daireli apartmanımız var(komşularla ortağız).Belediye kentsel dönüşüm master planıyla yolu genişleteceğini söyledi ama tarih veremiyor(tahmini 10-15 yıl olabilir dediler).katı 4 den 5 e emsali 1.20 den 1.25 e çıkardılar.bu çok düşük bir rakam. SORUM ASLINDA ÇOK BASİT. KENTSEL DÖNÜŞÜM MASTER PLANI DEDİĞİNE GÖRE BUNU KENTSEL DÖNÜŞÜMLE BİRLİKTEMİ YAPARLAR YOKSA KENTSEL DÖNÜŞÜMÜ BİR KENERA BIRAKIP SADECE CADDE GENİŞLETİRLERMİ BİRDE 10-15 YIL SONRA KENTSEL DÖNÜŞÜM BAŞLADIĞINDA BİZE YENİ KAT VE EMSAL VEREBİLİRLERMİ (ŞİMDİ VERDİLER) ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
09 Ağustos 2016 | 15:46 Hacı Osman Karaöz 656 Kişi okudu

2016 toki indiriminde banka faiz oranları

Soru

Kolay gelsin 2016 toki indiriminde banka faiz oranları indirimli olur mu yada o günkü kur mu geçerli olur sizce telekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ağustos 2016 | 23:45 Furkan çakır 655 Kişi okudu