Tavsiyelerinizi Bekliyorum

Soru

Merhaba Tebernüş bey yazılarınızı severek okuyorum. Bir konuda tavsiyenizi almak isterim. Ben işimden dolayı başakşehir ve kayaşehir civarında oturma amaçlı 3+1 tipinde bir daire almak istiyorum. Başakşehir ve Kayaşehir'de hemen teslim edilen evler hakkında bilginiz varmı veyahutta sizin bana tavsiyeleriniz nelerdir cevabınızı bekliyorum. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2015 | 14:18 ismail uysal 655 Kişi okudu

kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk tespiti malik sayısımı yoksa arsa payı üzerinden mi kararlaştrılır

Soru

apartmanımız binada bir daire alan müteahhit tarafından eski olması nedeniyle kentsel dönüşüme sokulmaktadır. 18 daireli bu dairenin yenilenmesi sonucu 12 malik istediğini almasına karşılılk 6 malik mağdur duruma diüşmektedir. malik sayısı olarak çoğunluktadirlar.ancak değerlendirme arsa payı hesabına yönlenince 2/3 çoğunluğu sağlayamamaktadırlar. öğrenmek istediğim karar aşamasında 2/3 çoğunluk sağlamada malik sayısımı yoksa arsa payı üzerinde yapılacak değerlendirme mi geçerlidir.mümkünse acele cevaplanması ricasiyle.saygılar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2015 | 15:35 orhan eryılmaz 656 Kişi okudu

gaziemirde küçük daire mi yoksa

Soru

Serdar Bey Merhaba Çamdibi Borkoplarda 3+1 =116 metre kare dairem var ve oturmaktayım . fiyat olarak 190-200 tl arasında gidiyor.tadilat yaptırmak istedim araştırmalarım sonucunda ortalama 20 bin tl gitcek gibi duruyor.Gaziemir Irmak mah 2+1:=95 metre kare sıfır ara kat dairenin satış fiyatı ise 220 tl otoparkı, kombi, sıgınagı vs var. gaziemire taşınma niyetim de oldugundan dolayı .Çamdibide ki evi satarak 10-20 tl daha üstüne koyup gaziemirde birazdaha ufak sıfır bir daire almam sizce ileriye dönük hem yatırım açısından hemde eskiyen evim açısından nasıl bir fikir olur? . degerlendirirseniz çok memnun olurum şimdiden teşekkür ederim Saglıcakla kalın...

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 23:06 Murat Yalçın 656 Kişi okudu

izinsiz yapı başlangıcı şikayet edildi

Soru

peki bize bir ceza gelirmi gelirse tahmini nekadar gelir bizim arsamız 3995 metre kare üzerine 137 metre karelik bir inşaat başladık daha temel direkleri atıldı sadece biz izinsiz başladığımız için şikayet etmişler ama aynı anda yapılmaya başlanılan bir çok bina var sadece biz suçlu durumdayız ruhsat aldımızda cezada bir indirime gidilirmi yada cezanın ortadan kalma durumu var mı

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2015 | 13:32 yunus sevinç 656 Kişi okudu

kat ittifakı tapulu ev

Soru

merhaba , çağlayan hürriyet mah. ( m.köy dereye yakın) bir ev almak istiyoruz 75 mk. şuan kiracılı 750 tl kira getirisi var ve 140.000 tl gibi bi rakam istiyorlar fakat kat ittifakı tapusu var krediye uygun..bina projeye uygun yapılmadığı için kat mülkiyeti tapusu şuan alınamıyor ve su ortak kullanılıyor binada...sizce nasıl bir yol izlememiz gerekir değerli görüşlerinizi bekliyorum..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2015 | 16:19 yasemin aksoy 655 Kişi okudu

Kadastro tespitine itiraz sonucu

Soru

2012 de almiş olduğum tapu senedinde 4200m2 olarak belirtilen, 279 parsel deki bahçe, kadastro nun yaptığı yeni tesbit ile 3810m2 olarak belirtilmiş ançak belirtilen sinirlar şu anki duvarla çevrili alan olduğu idda edilmiştir. Bu durum da araştırmalarım neticesinde yan parsele gecen 400m2 bundan 50 yıl önce yol verme bahanesi ile aralarında yapılan anlaşma ile Mülk sahipleri paylaşmişlar fakat o an tapuda bir değişiklik olmamiş bunu bölgede yabancı olmam hasebiyle isbat etme şansım yok, tespite itiraz ettım olay mahkemeye taşindi ama sonuç ne oranda benim aleyhimedir. Herhangi bir seansım varmi. Cevabınız için şimdiden teşekkür eder çalişmalarinizda başarilar dilerim.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
17 Ocak 2015 | 22:36 Zekeriya Şahin 656 Kişi okudu

Çatının tamiratı kime ait.

Soru

Merhabalar. Açıkçası mevcut durumun çıkmazlığı içinde yaşadığımız problemleri çözmek adına bu soruma yanıt verebilirseniz oldukça sevinirim. 23 Eylül 2014 tarihinde fırtına nedeniyle bulunduğum bloğun çatısı uçmuştur. Sitemiz 7 bloktan oluşmakta ancak 3 blokta bulunan sorunlar nedeniyle kat maliklerin tapuları yoktur. Site yöneticisini çatımızın uçması nedeniyle yaptığımız tüm baskılara rağmen çatıyı K.M.K nun 19 maddesine dayanarak tek başına onarım kararı alamayacağını bundan dolayı tüm kat maliklerini toplam 7 blok 163 kişiyi olağanüstü toplantıya çağırması gerektiğini söylemiştir. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamadığından ikinci toplantı da yapılmış ancak buna da 17 kişi katılmıştır. Paranın tüm siteden toplanması için oylama yapılmış 11 kişi oylamaya "Evet" 3 kişi bu paranın sadece A bloktan toplanması gerektiğini savunarak oylamaya "Hayır" demiştir. 3 kişi de toplantıyı terk etmiştir. Karar defterine ayrıca K.M.K. nun 19. maddesinden dolayı 163 kişini 5 te 4 nün imzasının alınmasına ve imzanın 1 hafta içinde toplanması konusunda karar işlenmiştir. 2 hafta geçmiş ancak site yönetimi hala imzaları toplamayı başaramamıştır. Site yönetimine 2 hafta sonra ihtar çekilmiş bu ihtara istinaden site yönetimi gerekli imzaları alamadığını ve bize mahkemeye başvurmamızı söylemiştir. Sulk hukuk mahkemesine bizde K.M.K. nun 19. maddesine dayanarak mahkemece tespit istemiş olmamıza rağmen mahkeme olayın olmasının üzerinden 2,5 ay geçtiğini söyleyerek delilerin değiştiğini söyleyerek bilirkişi göndermeyi reddetmiştir. Açıkçası masraf çok büyüktür. Tüm üst kat malikleri birleşsek de bu çatının onarımının altından kalkmamız çok zordur. Ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız. Site yönetimi bu problemden dolayı Ocakta istifasını sunmaya hazırlanmaktadır. Bize bir yol gösterirseniz çok seviniriz.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2014 | 22:43 Bülent ALAÇAM 655 Kişi okudu

Kentsel dönüşümde işyeri konut paylaşımı

Soru

Tuzla Aydıntepe'de 1980 yapımı riskli çıkabilecek bir binanın giriş katında iki dükkanın birine sahibim. Benim payım %12 diğer dükkanın payı % 4 ve üzerimizde 5 katta eşit hisseli 10 daire var. Bina kentsel dönüşüm kapsamında yıkıldığında, yeni yapılacak bina 4 katlı yapılabiliyor. Yeni binada yine giriş katına eski oranlarda iki dükkan yapılıp eski dükkan sahiplerine verilip, diğer daireler veya ofisler 10 eski daire sahibine mi paylaştırılır. Yoksa eskiden dükkan veya ev sahibi olduğuna bakılmaksızın arsa payına göre paylaşım mı yapılır. Değerli görüşleriniz için teşekkürler. Saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
06 Aralık 2014 | 01:07 Yasin Doğan 656 Kişi okudu

aynı ada üzerinde farklı nizam olur mu?

Soru

Tebernüş Bey ; İskenderun da yaşıyorum ; halen oturduğum binanın bulunduğu ada üzerinde önceden yapılmış 6 adet bina var .Bu binaların hepsi ayrık nizama göre ( tüm binalar parsel sınırından 3 mt içeri çekilerek ) yapılmıştı.Son kalan parsel üzerinde yapılmaya başlanan bina ise bitişik nizam olarak yapılmaya başlandı. Balkonumun 3 mt ilerisinde bir duvar yükselecek ,eğer 3 mt içeri çekilse mesafemiz en azından 6 mt olacaktı. Belediye yetkilisi ' imar yönetmeliğinde değişiklik oldu,yapılabilir '' diyor ...Böyle bir durum mümkün mü? Böyle bir imar kanunu değişikliği gerçekleşti mi? Akla mantığa ve adalete uygun olmadığını düşündüğüm bu durumda hangi yolu izlemeliyim..Saygılarımla....

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2014 | 15:35 hasan hünerli 655 Kişi okudu

merter ana caddede daireden işyerine çevirdiğim 2.kat homofis

Soru

merhabalar tebernüş bey 18 ay önce merterde ana caddede 2 katta 100 m2 daire aldım iç duvarları yıkarak homofis yada showrom olarak kullanabilecek işyerine çevirdim ve 1700 tl ye kiraya verdim .şimdi kiracı çıktı satmayı düşünüyorum bana maliyeti 300.000 tl o zamanki $ kuru 1.82 yani 165000 $ maliyeti şuanda 370.000 tl veriyorlar ne yapsam satıp daha iyi biyerde yatırımmı yapsam yada bilmiyorum kafam karışık yardımcı olursanız sevinirim şimdiden sağolun...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2014 | 21:34 oguz can 655 Kişi okudu