yatirim amacli daire alimi

Soru

Merhaba Tebernüş bey, 80 bin tl pesinatiniz var yatirim amacli beylikduzu,kavakli,gurpinar civarinda daire ariyoruz esenbahce diye bir siteye goturdu emlakci bizi Yari bodrum kat 125.000tl prim yapar mi bilemedik kararsiziz cok size danismak istedik. Birde kavakli denen bolgenin ystirim amacli 5 yil icinde cok gelisecegini soyluyor etrafimizda ki tanidiklar siz ne dersiniz. Simdiden cok tesekkur ederiz. Sizin soyleyeceklerinuz bizim icin cok onemli

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Eylül 2014 | 02:09 Zeynep Değer 656 Kişi okudu

imar emsalimde kaybım cok

Soru

ıyı günler gürsel bey.tekırdag ılı corlu ılcesınde kıymetlı bır yerde bulunan ada 231 / parsel 28 6,016 m2 lık net arsamda bana verılen ımar emsal 0,90 . aynı ada ıcerısınde dıger parsel emsal 2.bu arsayı alalı 10 yıl oldu.aldıgımda %30 3 kat ımarlı tarla vasfındaydı ama o bolge tamamı oyleydı.bazı yer sahıplerı beledıyeyı sıkayetınden dolayı eskı hakları ıade dıye emsal 2 verılmıs.benım beledıyeye muracaatımda 20 yıl once mevzı ımar muracaatını yapanlara emsal 2 verılmıstır dıye bılgı verıldı.o zaman yapılan bır haksızlık nedenıyle benım ortalama 100m2 den 66 daıre kaybım oluyor. bununla alakalı beledıyeye dava acsam sonuc ne olabılır yardımcı olabılırmısınız .

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2014 | 20:13 ömer karaca 656 Kişi okudu

pişmanlık beyannamesi hakkında

Soru

Sayın kireçci, 2010 aralık ayında aldığım evin kat irtifakı tapu bedeli 2500 tl gösterilmiş. tapu masrafları mütahaite ait anlaştığımız için konu üzerinde durmamıştım. mütahaitte bize kat irtifakı olduğu için fiyat böyle oluyor deyip bizi kandırmış. şimdi evi satıcam tapuda harcı değerinden göstermeye kalktığımda, değer artış kazancından kaynaklı ciddi bir yük çıkıyor. sorum şu bugün itibarıyle maliyeye başvurup pişmanlık beyannamesi doldursam evin değerini 50.000 olarak göstersem, bana bunun cezaları ile birlikte maliyeti ne olur. Bir ikinci sorum eğer bunaltmadımsa 50.000 tl aralık 2010 da alınmış bir evi ne kadara satmış olmalıyım ki değer artış kazancı çıkmasın. ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim. Mehmet Akın.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Temmuz 2014 | 05:56 mehmet akın 656 Kişi okudu

Emlak Konut Başakşehir Evleri

Soru

Tebernüş bey, Başakşehir evlerinde 525/1 parselde bulunan 430 adet daire ve diğer parsellerde satılmayan, kuraya çıkmayan, kamu kurum kuruluşlara verilmeyen 350 konut toplamda 800 adete yakın konut bulunmakta olduğunu biliyorum. Emlak konut Bu konutların ne zaman satışa çıkarmayı planlıyor. Yoksa el altından Ahmet'e Mehmet'e vermeye devam mı?Yoksa kentsel dönüşüme mi ayırdı? Bunun ile ilgili bilginiz var mı? Saygılarımla;

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Haziran 2014 | 00:34 Levent DOĞAN 655 Kişi okudu

Ev satip yeni ev almak

Soru

Merhaba Tebernüs Bey, Bir bucuk sene önce Mimaroba Sunrise Residence den ikinci el bir daire aldim.Daireyi aldiktan sonra nerdeyse A dan Z ye sifirladim.Genelde sehir disinda oldugum icin esimin ailesinin oturdugu semt olan Bahcesehir'e tasinmaya karar verdim.Bu nedenden dolayi Mfa insaatin Bahcesehir Konaklarina belli bir para yatirip ev aldim.Simdiki evimi 580-600 bin TL arasi satmak istiyorum sizce mumkun mu? Allah nasip ederse aldigim evi Mart 2015 de teslim alacagim.Eger evi simdi satarsam iki kere tasinmis olacagim mobilyalar biraz harap olucak bu yuzden esimle buna pek yanasmiyoruz fakat bu mevsimde satis acisindan da en verimli donem.Sizce evin teslimini Mart sayarsak Aralik -Ocak - Subat da evi satmam kolay olur mu yoksa simdiden mi satisa cikarmaliyim? Neden satmakda acelecisiniz derseniz cunku yeni ev icin 30 Mart 2015 tarihine senet imzaladim geri kalan parayi evimi satarak tamamliycagim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mayıs 2014 | 23:56 Onur Baran Gürbüz 656 Kişi okudu

Kaynarca Merkez - Pendik

Soru

Tebernüş bey merhaba, Pendik / Kaynarca'da E-5 yoluna 150 metre yakınlıgında Nenehatun hastanesinin , Marmara Üniversite hastanesinin yakınında bir dairem var. Burası Topraktan hisseli bir tapu. 2000 yılında almıştım. 2 + 1 100 m2 net kullanım alanına sahip 5. kattaki dairem 110.000 - 130.000 TL arasında sahibinden sitesinden aldıgım fiyata göre piyasası var. 13 yılda çok az prim yaptıgını dusunuyorum. Bu dönem satmalı ve baska bir yere yatırım yapmalımıyım bilemiyorum. Bunca yıl bekledikten sonra prim yapacagı zaman satmıs olmak istemiyorum. 550 TL kira geliri mevcut. Asansör yeri var binanın ama bir türlü binadakiler birleşip yaptıramadılar. Kartal'da aldıgım evin kredisini ödüyorum ve 2 yıl daha ödemem var. Kaynarcayı satsam üstüne para koyamayabilirim yeni bir yatırım için. Ancak satım degeri kadar bir yatırım yapabilirim. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Mart 2014 | 10:47 Metin Yıldız 656 Kişi okudu

Bahçelievler-Halkalı

Soru

Merhaba ; Bahçelievler Kocasinan Merkez. Mah. yeni açılan Bahçelievler Devlet Hastanesine yürüme 5 dk mesafede (1.kat 3+1 105 m2 kombili bakımlı dış cephe kaplamalı )dairenin satılarak aynı değerde Halkalı Atakent Mahallesindeki sitelerden herhangi birinden 2+1 alabilir isek ( site içi, güvenlikli vs.) bu gelecek açısından kârlı olur mu? Sorunun amacı şudur: hastane yeni açıldı, daha fazla değerlenmesini beklenebilir mi? diğer taraftan atakent halkalı da değerlenecek midir? yani 3+1 i satıp 2+1 e gitmek mi ? yoksa kiraya verip diğer tarafta da kirada oturmak şu an için daha mı mantıklıdır? saygılarımı sunarım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2014 | 12:50 ilker oynar 655 Kişi okudu

vergiden muafmı

Soru

Merhaba kiptaş metrokent projesinde oturuyorum. Konutu alırken annemin üzerine almıştım. Kiptaş tapuların çıktığı bilgisini bildirdi. Annemin üzerine herhangi bir gayrimenkul yok. Bu ev annemin üzerine sadece bu ev için vergi yada beyanname çıkıyormu? ayrıca annem çalışmıyor. Babam emekli başka bir gelirleri yok. tşkr ederim.

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2014 | 00:14 Tarık YILMAZ 655 Kişi okudu

zeynep kamil'de ev almak

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Üsküdar Zeynep Kamil'de 300,000TL'ye oturmak için ev almak mantıklı mı? Evler ortalama 20 ve üstü yaşlarda. Deprem sonrası yapılan binalar da var 12-13 yıllık. Hem güvende olmak hem ilerde kazandıracak bir yatırım olsun istiyoruz. Bu binalar ileri de satılmak istense değer kaybeder mi? Yoksa değer mi kazanır? Zeynep Kamil'in de kentsel dönüşüm alanı olduğu söyleniyor doğru mu? Şimdiden teşekkürler,iyi çalışmalar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2014 | 15:02 yasemin tabak 655 Kişi okudu

Şirket sözleşmeli daire alımı, sorunlar...

Soru

Sayın, Tebernüş Bey Önce merhaba? Sizin durumunuzu çok iyi anlıyorum çünkü bende her gün sizin gibi onlarca kişinin psikolojik sorunlarından dolayı web sitemden, onlarca mesaja cevap veriyorum. İşinizin zorluğunu anladığım için 21.01.2013 deki soruma cevap alamayınca 22 sinde sordum, yine cevap alamayınca Hilal Hanım ?En son 23 Ocak? ta bir kişiye?, Belgin Hanıma ?Temmuz ayından sonra cevap yazmamış? aynı mesajımı gönderdim. Sitenizdeki soru cevap kısımlarına her gün bakıyorum. Bir cevap yok, mailde almadım. Onlar cevap vermeyince tekrar size yazıyorum. Bu ara müteahhit ile bir araya geleceğiz haklarımı bileyim.Lütfen rica ediyorum, bir cümlede olsa cevap yazarsanız memnun olurum.Kolay gelsin? Saygılarımla? Psikolog Halil Türkmen Gaziantep de geçen yıl, 2010 yılında müteahhit de arsa hissedarı olan?tapu fotokopisi? Noterden tüm hissedarların, GAYRİ MENKUL SATIŞ VAADİ KAT KARŞILIĞI SÖZLEŞMELERİ verdiği, yapı şartnamesi baz alınarak inşaata başlanmış, kaba inşaatı bitmek üzere olan iki daire müteahhit ile ben karşılıklı şirket sözleşmesiyle, 2 daire aldım ? 30 Ağustos 2013 ? 3 ay opsiyonlu en geç 30.Kasım 2013 de? dairelerin ve tapunun teslim edileceği, süre geçerse kira ödenmesi, buna karşılık 2 daire için 250.000 TL peşin 50.000 banka kredisi ödeme vb. koşullar yazılı? 2 daire için 60.000 TL şirket makbuzu ile peşin ödedim. İlgili İnşaat firmasının sağlam ve güvenilir olduğunu, ayrıca devlet yurdu birkaç ilçede yaptığı bilgileri üzerine? Kalan 190.000 peşinat için bir ay süre istedim. Tapu dairesinde, arsanın 12 ortak hissedarı ve kat ittifakının yapılmadığını öğrendim. Tekrar firma sahibi ile durumu paylaştım. Almanya? daki bir hissedardan dolayı kat ittifakını yaptıramadığını, yazın gelince yapılacağını, kalan peşinatı vermem istendi. Bende 250.000TL benim varım yoğum, size güvenemem, teminat gösterin ya da kat ittifakı yapılıp, tapumu alınca öderim veya peşinatımı iade et vazgeçiyorum. Dedim, vazgeçmemi yapılacağını söyledi ve firmadan ayrıldım. Daha sonra telefonla ya da şifai her görüşmemizde kat ittifakını yaptığın ve tapumu aldığım gün paranı veririm dedim. Süreler doldu, inşatta fayans döşeme dışında bir faliyet ve gelişme olmadı. Bu ay tekrar Tapu dairesine uğradım. Bina yetkilisinin kamuya mı, bankalara mı ? Tapu Dairesi bilgi vermiyor? borcundan dolayı, kat ittifakı yapmak istediğini ancak yapılmadığını öğrendim. Kendisi ile görüşmemde, niçin daireler bitmedi ve kat ittifakı yapılmadı dediğimde; suç benim, param yok sizlerde para vermiyorsunuz bitmedi dedi. Daireleri farklı kişilere ?2.kişiler? sözleşme ile sattığı iflas, ettiği, müteahhitler derneğinden atıldığı vb. söylentileri var. Sorularım: Şirket sözleşmesi geçerli midir. Müteahhit ve ben karşılıklı sözleşme de belirtilen hususları kısmen yerine getirdik, ilerde sorun çıkar mı, çıkarsa ne yapmalıyım ? İnşaat 2010 da başlamış, ben 2012 de sözleşme yaptım. Daireleri farklı kişilere ?2.kişiler? sözleşme ile sattığı iflas, ettiği, müteahhitler derneğinden atıldığı vb. söylentileri var. Hayırlı işler dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ocak 2014 | 11:25 HALİL TÜRKMEN 656 Kişi okudu