Oturduğumuz Alanı Site Haline Getirmek İstiyoruz.

Soru

Merhaba. İmara açık olmayan ve tarla olan yaklaşık 80 dönümlük bir alanı parsellemek isteyen malikin talebini, belediye kabul ediyor. Tam ortadan yol geçirerek bu alan parselleniyor. Malik buraları satıyor ve satın alanlar izinli olarak ev yapıyor. Şimdi oradan bende evi olan bir ttarla aldım... Burada bulunan malikler burayı site yapmak istiyoruz. Çünkü yola hayvan sokarak evlerinde olmayanların tarlalarında yayıyorlar. Bunu ve diğer olumsuzlukları engellemek ve buraları daha bakımlı hale getirmek için giriş çıkış kapısı yapıp site yapmak istiyoruz. Hukuki yol nedir? Yardımcı olursanız sevinirim. Hoşçakalın..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Aralık 2019 | 11:24 Said kalpak 638 Kişi okudu

Pansiyonumun çatı katı odaları için imar affına gerek var mıdır?

Soru

Selamlar, İki katlı pansiyonum var. Çatı arasına 4 adet ilave oda yaptım. Bu şekilde planı 1992 yılında onaylattım. Bu süreden beri çalıştırıyorum. O günden beri onaylanmış projeye ilave ek/kat çatı yüksekliği değişimi gibi hiçbir ilave yapmadım. 1993 yılından bu yana bu şekilde çalıştırıyorum. Söz konusu çatı arası için imar affına gitmem gerekiyor mu?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2018 | 18:52 İSMAİL ÖNGEN AKIN 638 Kişi okudu

tapumda yol problemi var bunu nasıl en güzel şekilde sonuçlandıra bilirim

Soru

Tapulu arazim den yol geçiyor ve yol 15 yılı aşkındır kullanılıyor.. ama ben şimdi yolu kapatıp kendı arazimi kullanmak istiyorum .. ama bana dava açsan kazanamazsın diyorlar. çünkü yol 15 yılı aşkındır kullanılıyor der devlet diyorlar bana.. bu sorunu nasıl giderebilirim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2018 | 20:37 Adem Çim 638 Kişi okudu

Kentsel donüsümde yeni yasaya göre coğunluk saglanmasi

Soru

İyi gunler,kentsel donusumde karar verme orani 2/3 den %51 e düsürüleceğı haberleri vardi,fakat yasa ya uygulandımı yoksa vazmı gecildi bu uygulamadan,acaba haberiniz varmi?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2018 | 18:48 Caner secnez 638 Kişi okudu

İmar barışında binanın iki ayrı girişi olması nedeni ile farklı raiç bedelleri ver buna göre uygun başvuru

Soru

Merhaba, 6 katlı (5'i konut, 1'i ticarethane) bir binamız var. Konutların girişi üst sokakta (raiç bedeli düşük), ticarethanenin ise alt kattan (raiç bedeli yüksek). Bu nedenle bir bina için iki ayrı başvuruda mı bulunacağız (konutlar için ayrı, ticarethane için ayrı)?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2018 | 13:07 Enver Semih 638 Kişi okudu

İmar adasındaki yapılaşmadan dolayı

Soru

İmar adasındaki çarpık yapılaşmadan dolayı b4 ticaret alanı olan. Çarşı merkezindeki60metrekarelik arsamın imar planına uymadıgı gerekçesi ile dükkan yapmak için izin alamıyorum.cephe genişliği8.5 metre derinlik7 metre. Tapu kayıtlarında harap dükkan olarak geçiyor. Daha önce 2 katlı dükkan varmış. 1.Burası için yandaki yapılaşmaları emsal gösterebilirmiyiz..2..Ticaret alanı olan bölgede tek katlı yapı için cephe derinliği ve genişliği 5 metre olma şartını taşıyo olmasından dolayı ruhsat alabilirmiyi. 3 harap dükkan geçtiği için tadilat ruhsatı alabilirmiyim. 4. Yapı izni için nasıl bir yol çizmeliyim..tşk ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2017 | 22:39 Turgut bozkurt 637 Kişi okudu

Tedaş a ait araziyi satın almanın yolu

Soru

Tedaş kok binası kurmak için bizim evin yan tarafındaki bahçeyi ve eski evi satın aldı evi ve bahçeyi mecburiyetten satın aldı mal sahibi tek parca halinde sattı simdi ben bu eski evi ve bahçeyi satın almak veya kiralamak istersem nereye başvuru yapmam gerekiyor arazi devlet zamanında satın alindi tsk ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Mayıs 2017 | 13:20 Faruk Oruç 638 Kişi okudu

muvafakatname konusu yardim istiyorum :)

Soru

a b c blokltan oluşan bir apartmanda b bloktaki zemin kattaki apartman dairesini işyeri ruhsati almak için başvuruda bulundum, belediyeden gelen ekip olabilir dedi ancak kat maliklerinden muvafakatname almak gerektiğini söyledi. şimdi sorum şu? acaba ben sadece b blokta oturanlardan mi alacağim mucafakatnameyi yoksa a ve c bloktakilerden de muvafakatname almam gerekiyor mu? şimdiden çok teşekür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2017 | 21:50 mustafa tekin 638 Kişi okudu

sözleşme hakları nasıl oluyor

Soru

Merhabim benim sormak istegim sorum şu şekilde ben bir inşaat firması vesilesiyle bir arsa aldım arsayı bana aldıran firma içine çok güzel bir ev yapacagını söyledi sözleşmemizi yaptık ama sözleşmede su basmanı yapıldıktan sonra 150 gün içinde teslim edilecegi yazıyormuş arsayı alalı 6 ay oldu su basmanı yeni yapıldı benim otura tebernüş bey sorularımıza cevap verdiginiz için teşekkür edermuş oldugum ev kentsel dönüşümde 1,5 ay sonra yıkılacak inşat firması beni oyalıyor bende bugün firma sahibine gidip çizgisiz bir kagıda adımı soy adımı vede bize yapacagı evin adresinizi yazıp 25 nisan 2017 tarhine kadar yetiştirmemesi durumunda her gün için bana 250 tl ödeyecegim yazısını yazıp firma sahibine okudum kabul ettim vede adını soyadını yazdırıp imzalattım bu sözleşme herhangi bir sorunda resmi olarak geçerlimidir cevap verirseniz sevinirim saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Mart 2017 | 20:17 AYŞE ÇETİN 637 Kişi okudu

imar durumu degişikligi oldumu

Soru

Merhaba Sayın Tebernüş Kireçci öncelikle çok degerli bilgilendirme leriniz için size teşekkürlerimi sunarım benim ögrenmek istedigim kadıköydeki uygulamalarda imarda 1.25 2016 sonunda bitecekti uzatıldıgı konuşuluyor müteahhitimiz 1.25 e göre bize sözleşme imzalattı bu bilginin dogrulugunu sizden ögrenmek istiyorum teşekkürler iyi çalışmalar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
30 Kasım 2016 | 00:41 cengiz babacan 637 Kişi okudu