Hisseli arazilerin babadan oğula satışı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Memleketimizde bulunan arazilerimizden birine bağ evi yapmak istiyorum. Araziler 11 parça . Dedemden kalan bu arazilerin mirasçıları dedemin çocukları olarak 9 kardeştir. İkisi ömüş, babamla birlikte 7'si sağdır. Babama düşen arazi miktarı 5 dönümdür. Babamın ve tüm kardeşlerinin ve de ölmüş olanların çocuklarının hissedar sayısı toplaamda 20 kişidir. Bu 20 kişinin rızasıyla babama düşen payı resmi olarak üzerime almak istiyorum. Başta babam olmak üzere tüm hissedarlarla nasıl bir işlem yapacağım. En kolay ve masrafsız yolu sizde ne olabilir. İlk olarak nereden başlamalıyım. Cevaplarınız için şidmdiden teşekkür ediyorum

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2018 | 12:21 Serdar 3160 Kişi okudu

Bosphorus City Aidat Sorunu

Soru

İyi günler Tebernüş bey bosphorus city de 3+1 dairemde şimdiye kadar ödediğim aidat 290 liraydı. Bu aydan itibaren hemen hemen %30 zamlı bir şekilde 372 lira olmuş aidat. Bu kadar zam normalmi ? Birde artık aidatları m2 bazında almayacaklarmış sitede yönetmelikte güvenlik giderleri eşit dağıtılır yazdığından dolayı. Şimdi bu kadar site m2 bazında alırken bu yönetmelik bir tek Bosphorus city de mi farklı ? Asıl sıkıntı her sene de yatırım bütçeşi adı altında 600-700 lira para topluyorlar. Biz komşularımla beraber artık usandık. Bunları nereye şikayet edebiliriz nereye başvurabiliriz? Sinpaş evleri satarken m2 usulu aidat alınacak diye satmış şimdi ki yönetim site yönetim planı farklı diye iddaa ederek m2 usulunu kaldırdı. Bu konuda bilgilerinizi rica ediyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
13 Nisan 2017 | 09:29 Mehmet Frat 3160 Kişi okudu

Maximoon evleri 1+1 ev hakkinda

Soru

Tebernus bey merhaba, Maximoon evlerinde oturumu olan blokta 1+1 daireye 135.00TL. fiyat bictiler. Sizce uygun mudur? Kira getirisi ne olur? Yatirimlik almayi dusunuyoruz. Saygilarimla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2016 | 18:54 Sami Yağcı 3160 Kişi okudu

Satış sözleşmesi tapu yerine geçer mi? Satılır mı?

Soru

Merhabalar... Mersin de yaşıyorum. 25yıl önce yapılan binada 2 bloktan birinde 20 daire var. Bu bloklardan ikisinde de zemin kat dairelerin 2 tanesi vaktiyle kapıcı dairesi olarak planlanıp daha sonra vazgecilmiş ve satımına karar verilmiş.Satım sözleşmesinde yönetim kurulu ve üyelerin ev sahiplerinin imzalarının bulunduğu dairelerden birini alan bir yakınımdan yani ilk sahibinden noterde satış sözleşmesiyle 12 yıl önce ben aldım. Tapu çıkarmak istediğimizde imara dahil olmadığı için yeniden proje çizilmesi gerektiği ve bir çok prosedürü olduğu söylendi. Ev senelerdir bende kiraya veriyorum fakat tapusu olmadığı için satmakta sorun yaşıyorum. Olurda ilerde bina herhangi bir sebeple yıkılır ya da kentsel dönüşüme girerse ben hak ileri sürebilir miyim? Yoksa kanunen hiç hakkım yok mu? Veya ben bu evin tapusunu nasıl alabilirim? Nereye nasıl başvurmam gerekiyor kimse net bir cevap vermiyor.Zor durumdayım bir evim var onun da varlığı muammma. Lütfen bir cevap verirseniz minnettarım. Saygılarımla...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2016 | 19:20 Zeliha özen 3160 Kişi okudu

ukra hane plus

Soru

Tebernüş bey öncelikle iyi çalışmalar dilerim. ukra hane plus ile ilgili son bir duyum aldım. esenyurt belediyesi,ukra nın oturum için müracaatının olmadığını belirtmiş. bu site sakinlerinin kurduğu bir bilgi paylaşım platformu var,orada şu şekilde yorumlanıyor,dairelere oturum verilmeyecekmiş,25 katlı olduğu için diye. bu bilgi doğrumudur? daha doğrusu iskan ruhsatı alındı mı alınmadı mı alınması yönünde bir pürüz var mı? yani bu durumdan endişe edelim mi etmeyelim mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Aralık 2012 | 02:25 erbil erdoğan 3159 Kişi okudu

Emlak yatırımında arsa mı konut mu ?

Soru

Merhaba Tebernus bey, öncelikle tebrik ederim."Gayrimenkulden nasıl para kazanılır" isimli kitabınız elime geçti ve bir çırpıda okudum.Emlak rehberi niteliğinde bir çalışma olmuş ziyadesiyle istifade ettim.Diğer kitaplarınız içinde arayışa geçtim. Benim izninizle bir sorum olacak.İzmir/Urla/ torasan bölgesinde 300 m2 iyi konumda bir arsam var.Bölgeye rağbet son dönemlerde oldukça arttı malumunuz.Bende bu arsamı değerlendirmek istiyorum.Ancak takip ettiğim kadarıyla bu bölgede arsaya talep konuttan daha fazla.Satmak üzere müstakil bir dubleks inşa ederek arsama bir katma değer kazandırmak istiyorum.Ülkemizin içinde olduğu dönem,emlak piyasası ve mevcut kur özelinde bu arsamın üzerine müstakil bir konut kısa vadede iyi bir yatırım olur mu ? Siz uzun vadede bölgede arsa yatırımı yapılmasını mı daha parlak bir fikir olarak görürsünüz ? Selamlar,saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Haziran 2021 | 14:45 Sener kohen 3157 Kişi okudu

evimi satıp yeni ev almak

Soru

Merhaba; İzmir Buca 30 yıllık binada son kat 70 m2 yapılı evim şuan 250-270 arasında ilanlar varken (faizden dolayı fiyatlar biraz şişme) 220 civarına gidebilir diye düşünüyorum.Tercih edilebilir güzel bir yerde .Evi kiraya versem 1000 tl civarında . yeni ev alsam bu muhitte evlerin fiyatı oldukça arttı (gerçi yüksek fiyatlarda satılan ev de yok sürekli fiyat düşürüyorlar.) almak istediğim ev 550-600 civarı yanyana birleşik evler müstakil dubleks (bahçe payı yok) Sizce evimi satıp mı öyle birşey yapmalıyım yoksa faizler düşükken 350.000 kredi çekip nakitimin üzerine böyle birşey yapmalı mıyım (yeni alacağım evin kirası 1500-1800 civarı) birleşik müstakil .Evimi satmalı mıyım? kredi çekmeli miyim hangisi mantıklı geliyor size?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Temmuz 2020 | 12:47 AYŞE ÇETİN 3157 Kişi okudu

Samsun Atakum ilginç kira çarpanı

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey..Geçen hafta kurumsal kiracıyla ilgili sorumu cevaplamışsınız teşekkürlerimi iletiyorum.. Bir sorum daha olacaktı ..Samsunda genel olarak 1+1 daireler ucuz fakat kiraları yüksek..malum sitelerde ilanlara bakınca 120-130 binlik dairelerin 700-800 tl kirası var.. Fakat ne hikmetse fazla talep olmuyor. Mesela kira çarpanı 150 olan bir daire sizin mantığınıza göre her türlü alınmalı mıdır ? Yoksa bu evler prim yapamadığı için mi fiyatları bu şekilde kalıyor.. Şimdiden teşekkürler kolay gelsin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ekim 2017 | 10:29 Akif Karabulut 3158 Kişi okudu

Tuzla konut yatırımı yapılır mı?

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey. Tuzla Evora sitesinde 2+1 450 000 TL lik (sıfır faiz ) bir daire yi yatırımlık olarak düşünüyorum ( aylık kira 1500 ). Bu yatırımın değerlendirebilir misiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2016 | 13:13 Hakan Çalışakan 3158 Kişi okudu

0.69 Kredili Ev Hakkinda Bilgi

Soru

Merhaba abi umarim iyisinizdir. Alibeykoyden 0.69 krediye uygun butik sitede 2+1 ev baktik ve 2 milyon isteniyor. %10 pesimat verip kalanina kredi kullandirtiyor. Evin %90 bitmis durumda subat sonu bitecek denildi sadece evin odalarinin kapilari takilacak mutfak dolaplari takilacak bir de dış peyzaj yapilacak. Lakin cevrede 1-2 kisiye sordugumuzda o müteahhit kalitesiz malzeme kullaniyor, evi 1 senede bile bitiremez basiniz agrir gibi laflar soyleyip aklimizi karistirdilar. Ev banka kredisine uygun durumda, krediye uygun evde olsa muteahhitin bitirememe gibi bir durumu olabilir mi sizce. Muteahhiti internetten arastirdigimda bugune kadar 5bin aileyi ev sahibi yapmis ve bir partiden aday adayi olmus yani o bolgede taninan birisi. Fikirlerinizi merak ediyorum tesekkur ediyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2023 | 11:22 Ceylan Emanet 3156 Kişi okudu