dairelere arsa paylaşımı nasıl olur

Soru

merhabalar 4 katlı binanın 4 katında oturmaktayım 95 mt kare yaklaşık tapuda 100/300 yazıyor arsa payımız var ön ve arka tarafta mütaite vermek istiyoruz binaca 12 daire çıkartıyor mütait 6 on a6 bize 3 katta olan tapusunda 100/300 yazıyor 2 daire de 50/300 yazıyor 1dairede de50/300 yazıyor 1daire ve 2 daire ters dublekxken iptal ediliyor tapuları ayrı ayrı çıkıyor diyorlarki 1 2 daire bize 2şer daire istiyoruz 3 ve 4 daire yanı bize dublex düşüyor biz anlaşamıyoruz sizce bu doğru paylaşımmı bize yardımcı olursanız seviniriz

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2016 | 12:40 dilek çalıkuşu 623 Kişi okudu

arsa satış kararı çıktı....

Soru

iyi günler bizde büyük dededen tek tapudan fındık bahçesi kaldı satış kararı çıktı ama yaklaşık 2 yıldır bir şey yok taşınmazın üzerinde cra İflas Kanununun 28. Maddesine Göre Şerh bu yazıyor ve ortaklığın satış yolu ile giderilmesine ait kararı vardır yazıyor ama hala duruyor öyle nedenini sorucaktım birde hisse 0.000/1.000 bu yazıyor ne kadar hisse oluyor bu birde tesis kadastrosu yazıyor cevaplarsanız teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2016 | 14:23 hasan tahmaz 623 Kişi okudu

iki katlı binamı bir senelik kontrat ile kiraya 2013 -20 nisanda iş yeri olarak kiraya verdim.son iki aydır kirayı ödemiyor.20 nisanda kontrat doluyor

Soru

iki aydır kira ödemiyor kontrat 20 nisanda bitiyor.kirayı ödemesi için ihtar çekme süresi ne kadar .çıkarsam yapmış olduğum masrafları almalıyım diyor kontratta bina boş teslim edildi yaptığı kamelyalar v.s bizi ilgilendirmez denildi.gerekeni rica ederim saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
17 Mart 2016 | 07:56 murat hızlı 623 Kişi okudu

daire karşılığı arsamı yoksa arsayı satmak mı?

Soru

Merhaba.Şehir merkezine çok yakın yerde 279 m2 arsam var.tek daireden 3 katlı bina yapılabiliyor.yakınlara otogar yapıldığından daha da değerleneceği söyleniyor.müteahhitler 3 kattan giriş katını arsa karşılığı veriyorlar ancak çok ısrarcı davranıyorlar.arsayı satıp başka yerden daire almak daha mantıklı olabilir mi.çünkü müteahhidin verdiği giriş katını yada başka yerdenverdiği daireyi almaya sıcak bakmıyorum.yada sizin başka önerileriniz var mı.kira gelirine ihtiyacım var ve yaşım 25.teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mart 2016 | 11:44 Ömer Faruk 623 Kişi okudu

kat irtifaka kurulum şartları

Soru

Mrh.İstanbul_Esenyurt _kıraç bölgesinde Beş kat 10 dairelik inşaat yapıyorum. 4'ncü kat betonu attım.kat irtifakı kurup tapu almak istiyorum.Ancak Yapı denetim Kaba inşaatın %80 bitmesi gerektiğini söylediler:Konu ile ilgili bilgi verebilirmisiniz. Teşekkür ederim İyi çalışmalar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Şubat 2016 | 13:30 Mesut Kışlıoğlu 624 Kişi okudu

Tapuya şerh koymanın incelikleri nelerdir

Soru

Tebernüş Bey Selamlar, Zamanında babamlarla ortak arsa aldık, imar geçti. Tapu babamın üstüne. Tapu harçları yüksek olduğu için tapuyu üstüme almakta istemiyorum. Amacım sadece hakkıma tekabül eden %40 kısmının resmi kayıtlarda geçmesi 1-Arsanın hakkıma tekabül eden %40 kısmına tapuda şerh koydurmam hakkımın tespit edilmesi için yeterli olurmu ? 2-Şerh koydururken nelere dikkat etmemi önerirsiniz ? 3-Benzer bi şekilde 2 kardeş ortak aldığımız tarla var,ondada aynı mantığı uygulayabilirmiyiz. 4-Bu işlem için emlakçılardan danışmanlık hizmeti gibi bir şey almam gerekirmi ? Tapu ve hak sahipleriyle birlikte tapu müdürlüğüne gitsem yeterli olurmu ? Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2016 | 16:37 Ertuğrul Kılıç 624 Kişi okudu

kat mülkiyeti olmayan binaların yönetimi

Soru

Merhabalar. İki hususta bilgilerinizden istifade etmek istiyoruz. İlki, Bizim oturmakta olduğumuz 7 katlı 28 daireli bir bina mevcut. Bina kat mülkiyetine tabi değil. Bina sakinleri 80 hisseli bina arsasından 2'şer hisseye sahip durumda. Fakat binanın emlak vergisini her daire sahibi kendi adına beyanname vererek ödüyor. Su, doğalgaz ve elektrik hizmet alımlarında, aboneliğinde de sorun yok. Bizim bina sakinleri olarak yaşadığımız problem 80 hissenin bir kısmının binayı yapan müteahhit üzerine kayıtlı olması ve müteahhitin binanın dükkan ve bodrum katını kullanmakta olmasıdır. (Kiraya vermek suretiyle fiilen kiracı kullanıyor.) Bodrum katın otopark ve dükkanın da belli bölümünün kömürlük olarak binanın ortak kullanım alanına verilmesini sağlamak istiyoruz. Bina sakinleri olarak bu konuda elimizde herhangi bir imkan mevcut mudur? İkincisi de binanın yönetiminde kat mülkiyeti sisteminde olduğu gibi bir yönetim organı oluşturularak aidat toplanıp, vermeyenler hakkında icra takibi yönetim organı tarafından yapılabilir mi? Teşekkür ve saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
18 Ocak 2016 | 14:33 burak kara 624 Kişi okudu

Emlakta Mantık Kitap talebi

Soru

Tebernüş bey merhaba, Yazılarınızı ilgi ile takip ediyorum. Emlakta Mantık kitabınızdan adresime gönderebilirseniz çok sevinirim. Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2016 | 18:58 Burçin Erkmen 623 Kişi okudu

Anayolda tarla imarı bilgisi

Soru

Merhaba öncelikle kolay gelsin saygılarımı sunarım Ben anayol üzerinde bir tarla satın aldım yola cephesi 73 metre 2 tarafinda da imarli yerler var Tarlayi aldigim şahış daha önceden restoran ve tesis icin imar cikarmis fakat yapmadigi ve belli bir süre gectigi icin imar görünmüyor suan tarla vasfinda biz tekrar imar cikarabilirmiyiz bu tarlaya. tesekkür ederim saygılar..

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2015 | 12:14 Barış ÇIFTÇI 624 Kişi okudu

Kalorifer kazanı yok donuyoruz

Soru

Yeni satın aldığımız daire yeni yapılmış ve yandaki blok inşaat haalinde. Mütahit bize sattığı dairenin bulunduğu apartmanda kalorifer bu kış yanacak dedi ama daha kazanın kurulduğu yok. Hergün donuyoruz. Mahkemeye dava edebilirmiyiz. Etsek ne gibi yaptırım olur

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2015 | 18:34 Emir şahin 623 Kişi okudu