Başakşehir

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Başakşehir 4. etap ta takardeşimle ortak bir evimiz var(ev benim üzerime) Ortaklığı gidermek için evi , belirlediğimiz 220 bin Tl den satışa çıkardık evi satarsak elimdeki birikimim le birlikte peşin 200 bin tl param olucak. Yalnız karar veremediğim nokta: evi satıp elimdeki parayla yatırım amaçlı yeni projeleri mi takip edeyim yoksa , kardeşime hakkını verip kendi dairemimi satın alayım ?. Yatırım amaçlı düşünürsek sizin tavsiyeniz ne olurdu ? (Acil kira gelirine ihtiyacım yok, enaz 4 yıl istanbulda olmayacağım için evimde de oturmayacağım. ) / ev: 2+1 87 m2 / bina yaşı :12 / kira getirisi :800-850 (Daire :okula, çarşıya,markete, camiye çok yakın olup, güneş alan bir daire)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Kasım 2013 | 11:06 emre Oyekcin 623 Kişi okudu

onurkent

Soru

Merhaba Nasilsiniz, Sitede cevaplarinizla yardim ettiginiz herkes adina bir kez daha tesekkurler, Tebernus Bey, benim sorum tapulardaki serh i henuz kalkan basaksehir onurkent ile ilgili, 108 m2 3+1 daireme pazari inceleyerek ve degerlendirerek 220 bin tl fiyat koydum amacim 600 lira kira getirisi ancak olan evi satip daha yuksek kira getirisi olan bir yerden ev alip ya kira getirisini cogaltmak, veya prim yapmaya potansiyeli olan bir yerden daire alip beklemek degerlenince satmak , daire de kendim oturmuyorum kirasi da disimin kovuguna yetmiyor dolayisiya burayi atil pozisyondan karli bir yere getirmek istiyorum, bu ev benim tek mal varligim, ilk sorum, bu onurkentte sehler yeni kalktigi icin sizce fiyatlar ne kadar sure sonra sabit bir noktaya ulasir, sizce beklemeli mi, ikinci sorum yukarida acikladigim amacima uygun olarak neredeki evlere yonelmeliyim, belki 50 veya 60 ytl kredi cekip evin kirasiyla borcu odeme sansim olablir ama sadece bu kadar bir ekleme yapabilirim, okuyunca basiniz agrimadi umarim, tesekkur ederim,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Kasım 2013 | 14:00 derya ulusoy 624 Kişi okudu

Kat karşılığı anlaşma ve firmaya tapu devri ve firma borçları

Soru

Merhaba , Fikirtepede kendi mülkümüz mevcut ve kentsel dönüşüm sürecinde zoraki de olsa yerlerimiz bakanlık ve kanunların yorum baskısı ile firmalara verdirilmek isteniyor. Ancak firmaların dayattığı sözleşmelerde her hangi bir inşaat teminatı veya garantisi söz konusu değil iken bizden detaylı bir vekaletname ve firmaya kalan sözleşme oranı kadar arsa payının da ipotek koydurulmak şartı ile firmaya devri mecbur bırakılmaktadır. Arsa sahiplerinde kalan arsa paylarına da firma ipotek koydurmaktadır. Firmaya gelebilecek her hürlü haciz , borç veya iflas durumlarında firmaya devredilen arsa paylarımız hakkında durum ne olacaktır. Firmanın borç ve alacaklarından nasıl etkilenecektir. Bu konuda vatandaşların nasıl bir maddeyi dayanak yaparak sözleşmelerde kendilerini ve yerlerini hukuki olarak sağlama almalarını tavsiye edersiniz , teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2013 | 12:01 Yasin BEKTAŞ 624 Kişi okudu

Doğa panorama

Soru

Merhabalar tebernüş bey Uzun zamandir yatırıml amacli daire bakıyorum.2. Tane farklı lokasyonlarda projelerde daireler begendim.lokasyon olarak ikisinide beğeniyorum o yüzden 2 tarafada bakıyorum.birincisi avrupa konutlari ispartakule 1 de 10 .kat caddeye bakan 1-1 78 m2 brut 58 m2 net 800 tl kiracali bir daire buldum.ödeme yuzde 25 peşin kredi yuzde 75 fiyati 175 bin maliyeti 190 bin .diğeride beykentte doğa panaroma sitesi 2-1 5.kat caddeye bakan brut 118 net 80 m2 hemen teslim daire buldum fiyatı 207 bin tl .kiraya da en kotu 1000 tl diyorlar.zemin etud 3tane yapıldığını soyluyorlar .kat irtıfakli ama 10 gune kat mulkiyeti cıkacak diyorlar.ayrıca kendı ıcınde 60 ay vade yıllık 100 bın tlye 5000 faiz alacak sekılde kredılendırıyolar.sizin doğa panoram projesi hakkında yorumlarınızı bekliyorum.gelecek orta ve uzun vadede hangi proje daha cok getırısı olur dusuncelerinizi almak istiyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Kasım 2013 | 00:12 Sabri demir 623 Kişi okudu

bahçetepe öneri

Soru

merhaba tebernüş bey, bahçetepe bildiğiniz üzere bugun satışa sunuldu 2+1 121 m2 için 250 bin tl den başlayan fiyat verildi. Bu bütçemizi gerçekten çok aşıyor bu yüzden vaz geçtik gibi. Çünkü öngörümüz 200bin'i geçmemesiydi ki bu olmadı. Sizce kadir topbaşın "2. ve 3. etaplar alt gelire yönelik" müjdesi ne derece beklemeye değer? Sizin bu konuda bilginiz var mı? Projeyi incelediyseniz 1.2.3.4.5.. bölgeler var acaba bunlar etap demekmi yoksa etaplar başka yerdemi olucak? Sizce verilen fiyatlar yerinde mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2013 | 16:23 mustafa iz. 624 Kişi okudu

Bolelli Dream

Soru

Yanıtınız için teşekkür ederim . Kiralar şu anda 1000-1100 tl civarı . Site tam olarak dolu değil . İyi günler .

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ekim 2013 | 10:06 enis gezek 624 Kişi okudu

İspartakuleye Metro Askıyamı Alındı

Soru

Tebernüş Bey Kanal İstanbul Projesinin K.Çekmece Güzergahından Başlaması Ve İspartakule İle Bahçeşehiri Kanalın Ötesinde Bırakması Ve Bu Durumda Proje Zorluğu Ve Belirsizlikler Yüzünden Bu Bölgelere Metro Planlamasının 2017 ve 2019 Da Bile Gözükmediğini Ve Askıya Alındığını Düşünüyorum..Sizin Düşünce ve Bilginizide Öğrenmek İstedim Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Eylül 2013 | 23:22 Kement Dinçer 624 Kişi okudu

Çekmeköy Madenler

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Çekmeköy bölgesine hakimsiniz diye biliyorum. Tam Madenlerde bir yakınımın arsası var 780 m2 bunu para karşılığı satmasımı yoksa kat karşılığı müteahhite mi vermesi mantıklı? -yaklaşık 25 daire çıkıyor- Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2013 | 16:43 Erdem Tetik 624 Kişi okudu

Fulya sitesi halkali

Soru

Tebernus Bey merhabalar, Malumunuz halkalidaki toki konutlari fiyatlari aldi basini gidiyor. Su an icin en uygun fiyatlar fulya sitesinde gorunmekte. 12. kat ,2+1 74 m2 lik daire buldum. Biraz tadilat yapilmis ilk etapta boya badana yeterli gibi. Emlakci fiyati 167.000 e ayarliyabiliriz dedi. 2 ay once 150.000 civariydi bu evler. Kafama takilan sorulari asagida belirttim mumkunse cevaplandirmanizi rica ediyorum. 1-) halkalida bulunan Toki konutlari m2 disinda uygulama olarak herseyiyle ayni midir. Yani manolya da kullanilan malzeme ile fulya da kullanilan malzemenin farki var midir? 2-) Daire en ust yani 12. Kat ta oldugu icin kullanim acisindan herhangi bir sikinti yaratir mi? (Cati vb) 3-) Full Tadilat gormus daire fiyati ile tadilat gormemis daire fiyati ne kadar fark edebilir? ( suphesiz ki yapilan tadilata baglidir ancak genel olarak bir fikriniz varsa diye sormak istedim) 4-) En onemli sorum ise kredi oranlari hakkinda, herkesde bir kriz beklentisi var bu aralar ve faiz oranlarida giderek artmakta. Sizce ev almak icin dogru bir zamandamiyiz? Yazin basinda 0,65 lerdeyken simdi neredeyse 0,90 lara geldi faiz oranlari. Oturmak icin ev alamk isteyen biri olarak Beklemekte fayda var mi yoksa hergecen gun kayip midir? Uzun sorum icin ozur dilerim ama cok vakif olmadigim bir konu icine girip arastirinca ogreniyor insan. Degerli yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim. Saygilarimla Hakan

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Eylül 2013 | 01:43 Hakan sarıgul 624 Kişi okudu

Son değişiklikteki imar yasası.

Soru

Kütahya ili Gediz ilçesi Saygılar mahallesindeki binama müteahhide kat karşılığı verdim,ama belediyeden muamelelerini bitiremeyen müteahhit yeni yasaya göre ön cephe ve arka cepheden 5'er metre geri çekilerek binanın yapılması gerektiğini,ancak binamın sağında ve solundaki binaların ön cephesi yola sığır arka cepheside 4metre geride ama yeni yasaya göre 300 M2 arsamın %50 kat karşılığı olunca müteahhit almak istemiyor bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum.saygılarımla

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2013 | 12:10 süleyman AYDINALP 623 Kişi okudu