Kalorifer kazanı yok donuyoruz

Soru

Yeni satın aldığımız daire yeni yapılmış ve yandaki blok inşaat haalinde. Mütahit bize sattığı dairenin bulunduğu apartmanda kalorifer bu kış yanacak dedi ama daha kazanın kurulduğu yok. Hergün donuyoruz. Mahkemeye dava edebilirmiyiz. Etsek ne gibi yaptırım olur

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2015 | 18:34 Emir şahin 623 Kişi okudu

projesi çizilmiş villa projesinden arsa almak..

Soru

merhaba, cevabınız için tekrar teşekkür ediyorum. projesi onaylanmış ve inşaat ruhsatı alınmış fakat yapı yapılmamış, müteahhit maddi sorunlar yüzünden villaları tamamlamamış ve sahip olduğu bu projedeki arsaları, satıyor. Burası projesi onaylanmış olduğu için verilecek tapunun da artık arsa değil villa tapusu olduğunu belirtiyorlar. ama arsa üzerine yukarıda bahsettiğim nedenden dolayı bir yapı yapılmamış, boş arsa. Bu arsalardan satın almak sorun olur mu? sanki villa yapımış gibi tapu olması, ilerde problem yaşarmıyım? çok teşekkürler..

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Kasım 2015 | 15:43 levent aktunç 624 Kişi okudu

KOSGEB Desteği Hakkında Bilgi Edinme

Soru

İyi Günler Tebernüş Bey; Benim sorum İnşaat Yapımı için (Yap-Sat) Kosgebten proje desteği alabilir miyiz? Kosgebte net bir bilgi olmadığından size soruyorum.Şimdiden teşekkürler kolay gelsin iyi çalışmalar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2015 | 10:27 Savaş GÖMLEKSİZ 624 Kişi okudu

su ve elektrik aboneligi icin

Soru

merhaba tebernüş bey nasılsınız? sorum kısa olacak acaba yeni bir kanun cıktı yada cıkacak diyorlar yeni inşaat ta iş bitirme belgesiyle yani iskanı beklemeden elektrik ve su aboneligi yapıla biliniyormu? iskide calışan bir arkadşım böyle bir kanunun yolda oldugunu söyledı ne derece dogru acaba?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2015 | 20:39 erdogan yilmaz 623 Kişi okudu

park/yeşil alan kullanımı

Soru

iyi gunler. bızım evin arkasında bulunan yeşil alanına 10 yıl önce boş durdugu için zeytin agaçları diktik. burası da yıllardır belediye idi.kimse gelip burayı sorgulamadı . bugün ise belediyeden agacları kesmemizi buranın kentsel dönüşüm projesi ile park yapılacagını söylediler.ayrıca kullandıgımız için de geçmişe dönük kira bedeli vermemiz gerektiğini söylediler.bunun için yapılabilecek bişey varmıdır? ödememiz gerekir mi?

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
24 Ağustos 2015 | 23:22 hulya gassaloğlu 623 Kişi okudu

kentsel dönüşümde kat kaybı nedeniyle daire satın alma zorunluğu

Soru

sayın hocam bizim bina 6 katlı lakin belediye 5 kat müsade ediyor dediler ki son 2 katı yada ardan 2 daira alırsak sorun çözülecek bende kabul dedim yalnız dairenin emsal fiyatı 130 000 tl iken 200 000 tl den satarız deyip zora koştular diyer apartman sakinleri kabul etti ayrıca 400 000 tl yapım maliyeti haric ödeme yapılacak diyorlar beni fazladan ödeme yapmayacağımı söyledim bilirkişi getirin dedim ben emlakçı çagırdım etmez dedi ben sadece yapım ücretini ödeyecegimi mütahite bilidirdim sende zorla arlım daireni satarım deyip beni korkutuyorlar yasal olarak nasıl hakkımı araya bilirim hocam

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
21 Temmuz 2015 | 16:51 hikmet gözler 623 Kişi okudu

Toki konut satışı şartları

Soru

Iyi günler ben toki nin istanbul daki kayasehir konutlarında hak kazanan yedek listesindeki birisiyim. Konut satış şartlarında asıl hak sahiplerinin 19 haziran ayına kadar sözleşme imzalamalari gerekirken 21 haziran da 444 8654 numarasından toki yi aradım ve asıl hak sahiplerinin 23 haziran a kadar sözleşme imzalamalari uzatılmış diye bir cevap aldım . Bu durumda biz yedek hak sahiplerinin hakları gasp edilmiş olmuyor mu ? Bu konu hakkında eğer bir mağduriyet yaşarsam nasil bir yol izlemem gerekiyor. Cevaplarınızı bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Haziran 2015 | 23:58 Mert yılmaz 623 Kişi okudu

arsamın buyuklüğüne mi önem veriliyo evin buyuklugünemi

Soru

merhaba benim huzur mah top sk. bir evim var 130 m. icindeki ev 6o m.kare benim arsamın yerine verilecek olan daire kac metrekare olur 100 m.kare mi yoksa 60 m.karemi ve ne zaman başlıycak 2. etap yapımı teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mayıs 2015 | 22:21 rahime uludag 623 Kişi okudu

En üst katta olan teraslı dairem ile ilgili.

Soru

Merhaba Gürsel Bey, iyisinizdir umarım. Adım Gökhan Güveli. Üç katlı bir binanın en üst katında teraslı bir dairede oturuyorum. Dairem altındaki üç dairenin toplam büyüklüğü kadar. Dairemin kapalı bürüt alanı 180 m². Teras alanı 170 m². Yaklaşık 350 m². Diğer dairelerin ortalama bürüt alanı 104 m². Binada her katta 6 daire bulunmakta. Binanın arsa payı dağılımı: Zemin katta ortada 4 daire 75/1800, kenarda 2 daire 80/1800 (Toplam 6 daire), 1. katta ortada 4 daire 85/1800, kenarda 2 daire 90/1800 (Toplam 6 daire), 2. katta ortada 4 daire 85/1800, kenarda 2 daire 90/1800 (Toplam 6 daire), 3. katta 2 daire 150/1800 (Toplam 2 daire yani bir teraslı daire 3 daire alanı kadar) olarak dağıtılmıştır. Daireme bina yapıldığı günden itibaren kendi giriş kapısından girilmekte ve terasa sadece evimden düzayak çıkılmaktadır. Projedede böyle belirilmiştir. Binanın yönetim planında ortak alanlar yazılmış, teras ortak alan olarak belirtilmemiştir. Teras bana aittir. Dairemin 3 tarafı teras ile çevrilidir. Evin her tarafından terasa çıkılabiliyor. En üst katta 3 tarafından ışık alan bir daire. Alındığı zaman deniz gören bir daire. Binada 12 daire sadece ön ve arka cephelere sahip. Diğer iki uzun kenarlar sadece duvar. Yani ışık alamıyor. Dairemin kendi başına ve diğer dairelere göre şerefiye değerinide değerlendirerek söyleyeceğim budur. Bu durumdan üst katta 90/1800 hisseli 2 adet daire alabileceğimi çıkarıyorum. Teşekkür ederim. Saygılarımla, Gökhan Güveli

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2015 | 14:28 Gökhan Güveli 623 Kişi okudu

yalnış tapu sorunu çözülebilir mi

Soru

2002 yılında antalyada yazlık bir daire almıştım.daireyi alırken tapuda ev sahibi eski tapusunu da getirmiş işlemleri buna göre yapın demişti.işlemler yapıldı,tapu benim üzerime geçti ( eski tapu hala bende ).belediye de kayıtlar üzerime geçti.12 senedir vergisini ödüyorum.daire bir site içerinde olup arsa payı tapusu var.geçtiğimiz günlerde o tapunun e-devlette görünmemesi nedeniyle tapu müdürlüğüne telefon açtım.inceleme yapıldı ve elimdeki tapunun 4 m² bir park arazisine ait olduğu belirtildi. ( 2002 yılında 9 milyar bedelle tapuya işlenmiş ).görüldüğü kadarıyla tapuda memurun yaptığı bir hata var.12 sene geçmesi nedeniyle tapuya dava açsan sorunum çözülebilir mi yoksa 10 seneyi geçtiği için zaman aşımına girer mi.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2015 | 10:55 cihangir ozturk 623 Kişi okudu