anneden kızına tapu devir işlemi

Soru

merhabalar tebernüş bey.benim sorum şu şekilde olacak.ananeme ait olan evi annemin üzerine devir yapmak istiyoruz.bunu en az maliyetle nasıl gerçekleştirebiliriz.yani bağış şeklinde yapılabilirmi yada farklı şekillerde.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2014 | 12:31 serhat şenyıldızz 3137 Kişi okudu

Araba ile devam mı ev almak mı

Soru

Merhaba , Tebernüş Bey, şuan ki değeri 240 bin tl olan bir aracım var. Kayseri de yaşıyorum şehir merkezine biraz daha uzak aylık getirisi 700 800 getirebilen 280 bin tl lik evler var. Sizce mayis 2021 e kadar araç ta mı kalmak daha mantıklı yoksa ev almak mı yatırım ve değer açısından. Araç.değerindeki artış konutu çok geçer mi ya nasıl olablir empati kursanız nasıl bir yol izlerdiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ekim 2020 | 00:56 Furkan çopur 3135 Kişi okudu

Tapusuz daire kentsel dönüşüm

Soru

Merhaba, 5 katlı binanın 5. Katındaki dairemizin tapusu yok. Yapıldığı dönemde 1988 yıllarında 4 kat imar varmış ve 5. Kat fazladan yapılmış. Ancak caddede ki bütün binalar 5 kat emsal durumda. Onlar aflardan faydalanarak tapularini almışlar ancak bizim haberimiz olmadığı için birşeyden yararlanamadık. Şimdi kentsel dönüşüm programına dahil olmak istersek bu dairlerimizi kayıp mi edeceğiz? Yasal hale gelebilmektedir için belediye nezdinde yapmamız gerekenler nelerdir. Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
24 Eylül 2017 | 15:09 Gökay Turan 3135 Kişi okudu

Maximoon Evleri Dairemi teslim aldım sizce satmalı mıyım?

Soru

2011 yılında sizin tavsiyeniz üzerine Maximoon evlerinden 2 tane daire aldım ve bunlardan %300 gibi prim yaptı.Öncelikle size teşekkür etmek istiyorum.2 Bloğu teslim edip oturuma açtılar,dairelerimi ve tapularımı aldım.2016 yılının sonuna kadar projenin komple teslim ediyorlar.Karşıya Mektebim Koleji acıldı,buna çok sevindim.Bölge gelişmeye başladı.Sizce evimi satayım mı yoksa bekletip projenin sonuna kadar prim yapmasını bekleyim , öneriniz nedir ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2016 | 15:27 Ahmet Uğur 3136 Kişi okudu

Aydınlı'da 2+1 Dumankaya mı, Evora'da 1+1 mi?

Soru

Merhaba, Yaklaşık olarak 180000 TL'ye Tuzla Evora'da 1+1 alabiliyorum, içinde 650 TL'ye kiracı oturuyor. Diğeri ise Tuzla Aydınlı'daki Dumankaya Botanik 2+1 yaklaşık 180000 TL'ye alabiliyorum. 750 TL'ye kiracı bulabileceğimi düşünüyorum. Tercihim hakkında değerli yorumlarınız ile desteğinizi rica ederim. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2016 | 23:46 Hakan 3135 Kişi okudu

perpa da dukkan satin almak

Soru

Tebernus bey merhaba, Perpa da 25m2 ye dukkan satin almak istiyorum.gecen yil fiyatlar 70.000 tl iken bugun 130.000tl.kira getirisi 550 tl.kira carpani 256..esim 2012 yilinda ayni metre kareyi 55.000 tl ye satin aldi.kira getirisi yine ayni.size sorum; gmenkul getirisi artarken kira getirisi hic artmiyor.sizce bu fiyatlar balon mu? Emlakcilar ucuza satin alip dukkan fiyatlarini piyasa degerlerinin ustune cekip burdan rant sagliyor olabilirler mi?kira carpani 200 ustunde olmasina karsin gayrimenkul fiyatlarinin bir senede nerdeyse yuzde yuz getirisini goz onunde bulundururak yatirim yapilmasi konusundaki degerli goruslerinizi rica ederim.tsk, Syg

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2015 | 23:31 berna ozbey 3135 Kişi okudu

yardımlarınızı rica ediyorum

Soru

Tebernüş bey merhaba; 50.000:TL nakitim var ve yatırım için ev almak istiyoruz. Eyüp yeşilpınar bölgesinde 1 yıldır bakıyorum ama kentsel dönüşümden dolayı satılık çok az var olanlar da 300.000 TL 25-30 senelik binalar. biz peşinatımızı artırana kadar ev fiyatları katlanarak gidiyor, o yüzden alternatifler aramaya başladık iki alakası olmayan semt gibi bir sonuçta kaldık. Bahçeşehir Armina dan 270.000 TL 3+1 120 m2 900 TL ye kiraya verildiği söyleniyor, elimizdeki diğer birikimleride gözden çıkararak 10 yılda ödeyebiliyoruz böyle bir ev mi almak ? İkinci alternatif olarak Tuzla merkez 20 yıllık sitede 190.000.TL 135m2 800 TL kiraya veriliyor,6 yıl da ödeyebiliyoruz . Değerlendirirken daha az kredi daha az vade olarak mı bakmamız gerekiyor ? Bahçeşehir hep gelişmekte 3 köprü yol güzergahı ile değerlenecek, Tuzla marina yapılacak değerlenecek diye okuyoruz. yardımınızı rica ediyorum, teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Şubat 2015 | 17:26 Burcu Aydın 3135 Kişi okudu

Bu parayı ve bu evi ne yapabilirim? Çıkmazdayım

Soru

İyi gunler Tebernüş Bey uzun zamandır sizi takip ediyorum. Profesyonelliğiniz ve emlak dünyasına katkılarınız için evvela teşekkür ederim. Benim sorum biraz farklı. Müsadenizle 2-3 dakikada durumumu özetleyeyim ona göre sorumu sorayım. Güneydoğudayım...Kamuda çalışıyorum. Yaşım 40. Ve daha emekliliğime aşağı yukarı 20 yıl var. 1-7-12 yaşlarında çocuklarım var. Satarsam 400bin TL ye gidecek olan geçen hafta kiraya verdiğim aylık kirası 2bin TL olan son kat bir evim var. Şuan krediyle oturduğum, aylık ödemesi 3bin TL olup yaklaşık 2yıl taksidi kalmış ve bugün kapatırsam banka borcu 50bin civarında kapanabilecek evim var. Arabam var.. Borçsuz harçsız. Bunların dışında 50bin TL param var an itibariyle. Kira gelirine ihtiyacım yok. Onu biriktiriyorum. Onun dışında aylık birkaç kuruş maaştan filan artarsa birikime katkı oluyor yoksa tek birikim kaynağı diğer evimin kirası. 1,5-2 yıl sonra oturduğum evin kredisi bittiğinde de aylık minimum 5bin maksimum 7bin TL birikim yapabileceğim düzenli olarak... O zamana kadar eğer sadece kirayı arttırıp herhangi bir girişimde bulunmazsam 2 yıl sonra 100bin TL birikmiş param ve o dakkadan sonra aylık 5-7bin arası düzenli olarak gelecek birikim olmuş olacak. 2 yıl sonraki durumum budur. şimdi diyoruz ki musluk akarken kovayı dolduralım... daha çocuklar üniversite çağına gelmeden genç kız-erkek harcamaları başlamamışken ne yapsak kardır. Burda daha 7-8 ay önce 400bin evler şuan min. 600-700bin.. kiralar artık sosyo ekonomik durumu kötü yerlerde bile 1500 den başlıyor.. inşaatlar daha birkaç kat çıkmış soruyorsunuz 3+1 ler 800-900bin 4+1 ler 1300binden başlıyor ki buralarda 1 milyon kelimesini duymak sadece villalara özgüyken şuan normalleşti... gittikçe de gidiyor... Sizin konutlar neden pahalı yazınızı da okuduk... o nedenle dedik ki bulunduğumuz şehrin dışında birşeyler yapalım... çünkü bulunduğum şehirde istanbul izmir gibi dinamikler yok... bir muteahhitt gelip site mite yaptı yaptı yapmadıysa filancalar gelip fabrika yapacak, iş merkezi yapacak, baraj olacak, organize sanayi kurulacak, buralara otel, tatil beldesi vs yapılacak gibi dinamikler yok... ancak site yapılır yol geçer başka da birşey yok... dolaysıyla dedik ki burdan 100 m2 arsa alsak veya ev alsak, istanbuldan aynı paraya aynı metrekare alsak burası 2 kat olurken 3-5 yıl sonra istanbul izmir en az 4-5 kat olur... o nedenle burayı düşünmüyoruz... 1.plan) şuan eldeki 50bin'e ek olarak tüketici kredisi çeksek 100bin kadar... kira gelirini onun ödemesine aktarsak... an itibariyle elimizde kirada bir evimiz, kredisi devam etmekte olan oturduğumuz evimiz ve elimizde 150binTL nakitimiz olsa... Bu 150binle bişi yapsak... ya da 2.plan) elimizdeki 50bini götürüp evin erken ödemesini yaparak tümden banka borcunu bitirsek. 100 yerine 200-300 ya da daha fazla çeksek... tüketici veya konut ne olursa artık... kira gelirini ve şuan evin kredisi için ödediğimiz meblağı ev kredisi bittiğinden dolayı çekeceğimiz bu kredi için yonlendirsek... Bankadan çekebileceğimiz bu limitle birşeyler yapsak ya da 3.plan) bu sene bişi yapmayalım 12 ay sonra kiracı sözleşmesi bitmeye yakın haziran -temmuz gibi kiradaki evi satışa çıkarsak 400-450bandında kaça giderse... böylece kiradaki evimiz satılırsa elimizde kaça sattıysak onun parası + şuanki 50binimiz ve kiradan gelen 24binimiz olmuş olacak... totaldeki ev satıs bedeli+74bini masaya koysak... bu parayla birşeyler yapsak 4.plan) twitterde önüme gelen yatırım firmasına mesaj attım bir kişi döndü o da dedi ki paranı biriktir arsa alırsın... çanakkale - ayvalık - istanbul - muğla dolaylarında... kiranın da belli bir kısmını borsada bir şirketten düzenli hisse al... önceliğimiz istanbul... en azından orda arkadaşlar var... bak dersek bakabilecek ilgilenebilecek... onun dışında şuan ilgilen diyebilecek nazımın geçtiği yakınlıkta muğla - izmir - balıkesir - kocaeli - ankara - antalya da arkadaşlar var.. onun dışında benim gidip bakmam lazım gelecek vs... tüm bu planların içinde kafa allak bullak oldu... ne yapalım ne edelim bilemedik.... şimdi diyceksiniz sizin orda da birşeyler düşün... burda düşündüğüm zaman illa ki tanıdığa denk geleceğiz, akrabaya denk geleceğiz... kendi özelimizde söyliyim nazara inanırız... akrabaların tanıdıkların sohbetlerinde geçmek istemiyoruz... birkaç defa ufak tefek bişiler aldık waaaayyyy şunu almışın bunu almışın hangi parayla aldın işlerin iyiymiş filan söylemleri.... ben o yıl bi çok badire atlattım... başkasına anlamsız gelebilir ama biz böyle inanıyoruz... o nedenle uzakta olsun dedik ne olacaksa...en azından uzakta olduğunda bi çekirdek ailemiz bilmiş olacak... burda bir iki emlakçıya filan gittim biraz durumu anlatam dedim hemen kendi ellerindeki birşeyi satmaya çalıştılar.... bir büyüğümüz olarak, emlak-arsa dünyasında bilgili biri olarak sizden öneri mi dersiniz akıl verme mi dersiniz bilmiyorum ama yardımınızı istiyoruz... Bu planlardan hangisi işe yarar veya bu planların hiçbiri diyorsanız yahut bunların dışında sizin açtığınız bir pencere.... Ne yapalım ne edelim? Şimdiden çok teşekkür ederiz....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Eylül 2021 | 15:00 Lokman Can 3134 Kişi okudu

Ternüş bey sizde bu sahtekarlıkmı yoksa ben mi abartıyorum?

Soru

Benim sorum şu, İnternette cep telefonu satıldığında parasını verip aldığımızda eve başka birşey geldiğinde ana haber bültenleri bunları yapanlara sahtekar diyorda. Parasını eksiksiz ve zamanında verip projeden daire alırken şunlar olucak bunlar olucak deyip yalanlarla daireler satılıp proje bitince hiçbiri yapılmayınca buna ne denir? Haberlerden hatırlarım bir sitede havuz var deyip evleri satmıştı bir müteahit ama havuz olmadığı ortaya çıkmış ve satan kişi ortadan kaybolmuştu bu adama sahtekar dendi. Çünkü bizde adalet ana haber bültenine çıkınca yerini bulur. E peki aşağıda yazdıklarımı yapanlar ne? Sitenin ismini vermicem ama zaten gerek yok. Firma yetkililerinden şunu bekliyorum bahsettiklerim yalansa arayın lütfen beni utandırın. Bir site düşünün ki size daire satarken aşağıdakileri sıralarlar ama hiçbiri olmayacak! YALAN 1 - Site içerisini KESİNLİKLE araç girmeyecek sadece ambulans ve itfaiye girebilecek. Çocuklarınız içeride rahatlıkla gezebilir. GERÇEK - İçeri otoban gibi günde 200 civarı servis aracı giriyor, kargo firmaları , nakliye firmaları, müziğin sesini açıp gezen gördüm ama onu 1 kere gördüm diğerlerini hergün görüyorum. Bir çocuk araba çarpması sonucu ölücek ozaman anlayacaklar ki bana kamyon çarpıyordu az daha adam son anda kırdı direksiyonu ki satış ofisine sordum halen yooo içeri hiçbir araç girmiyor diyor. 5 yıldır oturuyorum burda dalgamı geçiyorsun benle!!! YALAN 2 - Evleri teslim aldığınızdan tam 1 yıl sonra Disneyland ile anlaştık öyle bir eğlence yeri yapılacak. GERÇEK - 5 yıl geçti evi teslim alalı temel atmayı bırakın bahsi bile geçmiyor. Ama ikinci etapda aynı hikayeyle satıldı şimdi 3. etap yapılacakmış tahmin edin milleti kandırma göz boyama taktiği ne? PROJELER ... TABİ HİÇ BİRİ YOK. YALAN 3 - Sitede 3 giriş olucak GERÇEK - 2 tane YALAN 4 - Otel projeleri yapılacak fuar alanları olucak GERÇEK - Onlarda ne ki? Ev projesi yapıp duruyorlar YALAN 5 - Satış ofisi restorant olucak GERÇEK - Halen aynı. En çok beni güldüren, yönetimin bunu uzay mekiğine benzetmesi!!! Siz hangi filmde buna benzer uzay mekiği gördünüz bilmem ama benim buzdolabımdaki yumurtalar bunun aynısı. YALAN 6 - 1. sınıf malzeme kullanılıcak GERÇEK - Kapı dilleri, kilitleri bile plastik, banyo lavaboları sararmayan ev sahibi varmı bu sitede? Plastik doğramaları düzgün çalışan varmı? Benim konuştuklarım arasında yoktuda varsa lütfen burdan yazsın merak içindeyim. Bina asansörleri ayda 3-4 kez garanti bozulur, yürüyen merdivenler zaten Allah a emanet o da ayda 3-4 kez garanti bozulur. Katlar arasında izolasyon yok. Bunu ben görmedim ama genel merkezlerindeki kendi yetkilileri söyledi Birde Tebernüş bey, sitenize yazı yazan bazı belliki maaşlı elemanlar var yok site süper yok site değeri 2015 yılında dolar bazında şuyduda şimdi de aynı seviyeyi yakaladı. Sahibinden.com diye bir site var bildinmi gir oraya bak fiyatlara. 215000 dolar falan değil canım benim burda 3+1 ler sallama. Ayrıca sene 2014 dolar kuru 2,20 TL civarı ben dairemi 610,000 TL ye 277 000 dolar civarı aldım sene 2015 dolar kuru ortalaması 2,50 TL 215,000 dolar 537,000 TL yapar. TL bazında senin mantıkla değeri 73 000 TL düşmüş! Yalan söylüyorsunuz bari hesap makinesi kullanın. He unutmadan diyelimki dediğin doğru ki yalan ama diyelimki doğru eeee gene hiç kar yapmamış oluyoruz. O zaman niye dolarda tutmuyoruzda daire alıyoruz? Kar yapmicaksam paramı nakitte tutarım niye daire alıyim, bu nasıl ticaret kafası? Yada illa daire alıcaksam ve dolarla aynı gidiyorsa ozaman niye bitmemiş projeden alayım dolarda bekler bitince gider bakar öyle alırım! Mesela ben öyle yapsam burdan daire kesinlikle almazdım! İstiyosan daireyi aldığım günkü dolar kurunu bulalım ki sitede çok iyidir dairemin yeri kaç dolar ediyosa o gün yine o kadar dolar ver veriyim sana! ki 2014 de daha proje aşamasındaydı yani bu firmanın iddia ettiği gibi bitince üzerine %35 -%40 koymamıştı!!! Ben nakit aldığım için böyle kredi alanları bilemem. Onların durumu zaten ticari açıdan felaket. Sanırım firma sahibi yada bir yetkilisi biz daireler için söz verdik sonuç olarak biz daireleri satıyoruz demiş bana öyle söylediler en azından. Bunu gerçekten söyledilerse bunlar ozaman hem yüzsüz hem sahtekar değilde nedir? çünkü televizyonlarda projelerden bahsediceksin dünya emlak fuarlarında boy göstericeksin daireleri satarken "daireye değil projelere bakın" diyecek elemanlarınız. Dediğim gibi bir olay çıkartıp ana haber bültenlerine çıkması lazım bu tip firmalarınki kendilerine gelsinler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mayıs 2020 | 16:23 Mustafa Elmas 3133 Kişi okudu

çok bloklu sitede blokların kentsel dönüşümü nasıl olur

Soru

Merhabalar.3 adet 9 katlı ve bunların arasında 2 adet iki katlı blok olan bir sitede bu az katlı blokda daire malikiyim.siteden yıllardır yıkılıp müteahite verilmesini isteyen birisi bizim haberimiz olmadan az katlıları bodrumunu inşaat fakültesinden iki hocaya inceletmiş ve ön rapor almış.bu rapora göre güçlendirme veya yeniden yıkılıp yapılması öneriliyormuş.biz aksine yüksek katlılar olası bir depremde üzerimize çöker diye korkarken,bu kişi güya bizim az katlı blokların daha önce yıkılıp bunlarında bloklarının temeline zarar verdireceğimiz yolunda rapor hazırlatmış.kendi bloklarına baktırtmamış.sorum şu:1.site olduğumuzu düşünürsek sadece bizim bloklar güçlendirme veya yıkılıp yeniden yapılacak olsa sadece masrafını bu bloklarda oturanlarmı öder,yoksa bütün sitenin masrafı bölüşmesi mi lazımdır.2.bizde diğer yüksek blokları inceletmek istiyebilirmiyiz.çünkü sonuçta aynı malzeme ile aynı yerde yapılan binalar bunlar.3.az katlılar yıkılacaksa m2 miz düşük fakat direk bahçeleri gördüğümüz ve az katlı olduğumuz için doğal olarak piyasa fiyatı yüksek katlılardaki geniş dairelerden daha yüksek.bu durumda mahkemede arsa payına itiraz edip tekrar hesaplamasını istiyebilirmiyiz veya bizim az katlı bloklar siteden ayrı olarak düşünülüp daha yüksek kat imar izni alabilirmiyiz.cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2018 | 11:22 ali ozturk 3134 Kişi okudu