Merhabalar,Hem emlak kulisi sitesini hemde sizin sitenizi yaklaş

Soru

Merhabalar,Hem emlak kulisi sitesini hemde sizin sitenizi yaklaşık 2 yıldır takip ediyorum. Bir inşaat mühendisi olarak piyasayı takip etmek için çok faydalı buluyorum. Benim sorum aslında burada hep sorulan sorulardan biri ama ben genede fikrinizi almak istiyorum. Yılardır istanbulda bir ev alabilmek için gitmediğimiz site bakmadığımız proje kalmadı. Bütün olasılıkları değerlendirdik şimdiye kadar ve şunu anladım, istanbulda emlak piyasası çıldırmış durumda aşşağı yukarı m2 fiyatlarını ve maliyet fiyatlarını bildiğim projelerin satış fiyatları inanılmaz yüksek normal şartlarda çalışarak yani maaşla bir ev almak nerdeyse imkansız ancak kurtköye veya beylikdüzüne gitmek veya gelişimini tamamlamamış bölgelerde yaşamak göze alınırsa bir nebze daha mümkün.Benim hikayem riva ya gittikten sonra değişti.Hem yakınlığı, hem doğal güzelliği aklımı çelmeye yetti yaklaşık bir aydır her haftasonu rivayı gezerek geçti.. Bildiğiniz üzere m2 fiyatları 200-250 dolar arası..biraz araştırılınca ve sıkı bir pazarlıkla biraz daha düşürebiliyorsunuz bu fiyatı. Sizin fikrinizi almayı istediğim konu şuRivadan bir arsa alıp bir kaç sene sonra müstakil bir villa yapmak istiyorum. Ama altyapı sorunu ve bölgenin gelişimi konusunda bazı soru işaretleri var kafamda.Muhakkak burası böyle kalmayacak ama bir yatırım olarak şu anki fiyatlarla ve sorunlarla bir arsa almak ne kadar mantıklı? ilerde fiyatlar dahada artacak ama insan genede düşünmeden edemiyor ve bir dost tavsiyesine ihtiyaç duyuyor..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ekim 2011 | 10:47 sinan cem yildiz 559 Kişi okudu

Tebernüş Bey günaydın. Ağaoğlu My World Europe projesi ile

Soru

Tebernüş Bey günaydın. Ağaoğlu My World Europe projesi ile ilgili olarak şimdiye kadar sürekli olarak sitenizdeki yorumlardan ve izlenimlerinden yola çıkarak eleştirilerde bulunmuştum. Eleştirilerim de genelde beyaz eşya markası noktasında idi. Şimdi izninizle yine hem eleştiri, hem de özeleştiri yapmak istiyorum. Hafta sonu (cumartesi) örnek daireyi görme şansım oldu. Sitenizdeki yorumlar bende ve eşimde çok büyük boyutta olumsuz bir önyargı oluşturmuştu. Sizin de belirttiğiniz gibi, aslında malzeme kalitesi abartıldığı kadar kötü değil. Yine belirttiğiniz gibi kullanılan markalar belli. Sitenizdeki yorumları haftalar boyunca eşime anlatıp durmuştum. İster istemez eşimin de canı sıkılmıştı, hatta bu yüzden tartıştık bile. (Burada sizin sitenizin etkisi de ortaya çıkıyor)) Eşim ve ben örnek daireyi gezince bayağı bir rahatladık aslında. Bu rahatlama dairenin çok güzel ve kaliteli olması ile ilgili değildi ama, anlatıldığı kadar kötü olmadığından kaynaklanan bir rahatlamaydı. Ev mutlaka daha kaliteli olabilirdi. En azından kataloglardaki görseller ve kalite sağlanabilirdi. Görsellerle alakası yok diyebilirim. Ama yerin dibine sokulacak kadar da kalitesiz değildi. Burada hemen hem sizin hem de buradan daire edinen okurlarınızın dikkatini bir noktaya çekmek istiyorum. Kaç kişi daireyi satın alırken sözleşme ekinde yer alan listeyi (mahal listesi deniliyor zannedersem) dikkatlice okudu ve kontrol etti. Ben evi alalı 1 sene oldu ama, daha cumartesi günü (örnek daireyi gezdikten ve bazı şeyleri merak ettikten sonra) detaylı olarak inceledim. Lütfen herkes bir kez daha detaylı olarak göz atsın. Her ne kadar küvet görsellerde yer alsa da (ki bu Ağaoğlu'nun yanlış bir pazarlama politikasıdır) sözleşme ekinde "küvet" demiyor, "duş teknesi" diyor. Mutfakta kullanılan malzemelerle ilgili olarak "davlumbaz veya aspiratör" demiş. Listede portmanto diye birşey yok. (üç kuruşluk portmantodan neden kaçınılır, onu da anlamış değilim) "Saten boya" demiyor, "su bazlı boya" diyor. Yani adam kalkıp bize "sözleşme ekinde belirttiğim neyse onu yaptım" dese, %100 haklı. Tespit edebildiğim kadarıyla hepsi doğru. Bu konuda bizim söyleyeceğimiz bir şey yok bence. Bizim bu noktadaki hatamız sözleşmeyi imzalarken listeyi kontrol etmemek, marka ve kalite sorgulamasını yapmamak (listede markalara yer verilmemesi büyük bir eksiklik bence, birçok şirket en küçük detayına kadar isimlendirebiliyor bunları) Özeleştiriden sonra gelelim eleştiriye. Başta siz olmak üzere birçok kişi Ali Ağaoğlu'nun müşteri memnuniyetine verdiği önemden ve gerekirse birçok fedakarlıktan kaçınmayacağından bahsediyor. Müşteri sorunlarını çözmek için elinden geleni yaptığını ve buna çok önem verdiğini anlatıyor. Şimdi cumartesi günü örnek daireyi gezdikten sonra bazı konularda bilgi almak için danıştığımız yetkili elemanının ifadesini aktarıyorum size; (biz vestel konusunu ve diğer eleştirilerinden bahsedince) satış elemanı "valla Ali Bey tüm eleştirilere ve söylenenlere kulaklarını tıkadığını ve herşeyin kendisinin uygun gördüğü şekilde olacağını söyledi bize" dedi. Yaklaşımı ve ifadeyi görüyormusunuz? Yani onun için müşteri memnuniyeti önemli değilmiş, ne derlerse desinlermiş, bildiği doğruları yaparmış. Reklam sloganına uygun hareket ediyor yani, "yaptım, oldu" diyebiliyor. Bu zamana kadar aracılığınızla yapılan tüm eleştirilere kayıtsız kalınması da bunun en güzel göstergesi. Adam yapıyor oluyor işte !!! Siz istediğiniz kadar yırtının, istediğiniz kadar sinirlerinizi bozun. Sonuç değişmeyecek. Aracılığınızla diğer daire sahiplerine de tavsiyem bu, boşu boşuna kendilerini yıpratmasınlar ve Ali Ağaoğlu'ndan ekstra bir şey beklemesinler (çünkü sözleşmeye göre gerçekten de istenen şeyler ekstra), beklenti içine girmesinler. Bizim en büyük hatamız bence sizin de dediğiniz gibi beklentimizi çok yükseklerde tutmamız. Gerek yokmuş. Ben bugün itibariyle evimin satış ilanını veriyorum. Yazdığım gibi, asıl rahatsızlığım evin kalitesi ile ilgili değil, Ağaoğlu'nun bu vurdumduymaz yaklaşımları ile ilgili. Daha evin yapım aşamasında ve bir örnek daireden bu kadar rahatsız olup, bu kadar sinirleniyorsam, sonrasını düşünemiyorum. Siz zamanında tavsiyede bulunmuştunuz zaten, kendinizi mutsuz etmeyin, satın gitsin diye. Sözünüzü dinliyorum. Gerçi onu da satabilirmiyim bilmiyorum. Sizi yakından takip etmeye devam edeceğim. Katkılarınız için teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2011 | 09:54 candemir gürbüz 560 Kişi okudu

Tebarnus bey merhabaArazi NAKO'ya 225 milyon dolara satıldı. Nu

Soru

Tebarnus bey merhabaArazi NAKO'ya 225 milyon dolara satıldı. Nurol Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş hasılat paylaşımı yöntemi doğrultusunda NAKO ile anlaşmaya vardı.Hasılatın paylaşılacağı şirkletler arasında Mesa Mesken Sanayi Anonim Şirketi, TAO Gayrimenkul İnşaat veTurizm Anonim Şirketi ve Tahincioğlu Gayrimenkul İnşaat ve Turizm Anonim Şirketi yer alıyor. bu haber dogurumu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2011 | 22:14 alp genc 559 Kişi okudu

merhaba,akkoza projesine çok inanarak lansman öncesi fiyatindan

Soru

merhaba,akkoza projesine çok inanarak lansman öncesi fiyatindan 272.000 usd o zamanki 320.000 tl 4+1(brüt 200m2)daire satın aldık.(iki garajın m2 fiyata dahildir.)kriz patladı magdur olduk.uzun cabalar sonucu verdiğimiz peşinattan 5%kesinti ve damga pulu vergiside duşülerek paramızı geri albildik.100.000 usd peşinattan sonra elimize 93.500 usd gibi bir rakam gecti.önemli değil diyoruz.paramız bizde kaldı.zararınıda hep dovizi takip ederek.geri kazandım.simdi sorum şu;benim aklım bu projede kaldı.bütün olmusuzlukları bilmeme rağmen.teslimatta gecikmeler,proje değiklikleri (kesinlikle akmerkez geliyor diyorlardı-amerikan hastanesi diyorlardı) falan.simdi fiyatlar yerlerde surunuyorken sizin tabirinizle ben imkanlarımı zorlayıp buradan teslimedilmislerden bir adet 1+1 alim mi.cunku fiyatların 5-6 sene sonra cok daha yuksk olacağını ve gerçekten bu projenin çok güzel bir proje olduğunu düşünüyorum.bunu da eşime söylemeye cesaret edemiyorum çünkü bir kere problem yaşadığımız yere geri dönmek istemeyecektir.cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ağustos 2011 | 23:07 seher çalışkan 560 Kişi okudu

Tebernüş Abi Merhaba... My Town Ispartakule\'de 3+1 dairem var

Soru

Tebernüş Abi Merhaba... My Town Ispartakule'de 3+1 dairem var lansman zamanlarında almıştım... Seçim yapıldı ve tek parti iktidarı oldu bu emlak için güzel bir sonuç... Ispartakule'de ki evimi satıp Ege Bölgesi Çandarlı veya Zeytindağ taraflarından Zeytinlik arazisi almak istiyorum fakat bu yaptığımın ne kadar doğru bir karar olduğunu bilmiyorum... Bu konuda sizin engin bilgilerinize ihtiyacım var... Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2011 | 18:06 İbrahim Çalık 559 Kişi okudu

Tebernus Bey merhabaHalkalı bolgesinde son donemde yasanan inan

Soru

Tebernus Bey merhabaHalkalı bolgesinde son donemde yasanan inanılmaz fiyat artıslarını hayretle sayenizde izlemekteyiz.O bolgede 2 adet yatırım yapan biri olarak elbette bu cok guzel bir durum ancak yavas yavas artık iyice metrekare fiyatlarının fazla yukselmesi nedeniyle ikinci elde konutların elde kalacagını dusunmeye basladım.Bir suredir Divan residence ta bulunan 1+1 dairemi satıp baska bir yatırım yapmak amacındaydım ve bu dogrultuda biraz arastırma yaptım.Yeni projelerde brut m2 si 60 ı neti 45 i gecmeyen evlerin fiyatları minimum 150.000lerde ve enaz ıkı uc yıl sonra teslim ediliyorlar ve bunlar genellikle projelerin kotu bolgelerinde yer alıyor.Soyak Aparts haric ancak o projenin meyrekareleri bu bahsettiklerimden dahi kucukve sonunda sunu gordum.Her nekadar bazı problemler olmus olsa da ki siteye son gittigimde durum gayet iyiydi metrekare bazında sun en uygun evler divan residence ta bulunuyor.brut 76m2 net 57-80m2 1+! evleri 160-170000tl den ikinci elde almak mumkun ve kira getirisi hemen olabiliyor.Ayrıca evlerin içi gercekten yasanası durumda.1+1 e gore buyuk ve kullanıslı.Marmara unşversitesi ve hemen yanındaki teknopark ve hatta MARMARAY a olan inanılmaz yakınlıgı bu projeye bence ileride inanılmaz pik attıracaktır.Butun bunları goz onunde bulundurarak satma fikrimden kesinlikle vazgectim.Sizin de bu konuda fikrinizi almak isterim ve projeye biraz da bu gozle bakmak gerektigini dusunuyorum.İyi calısmalar dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Haziran 2011 | 11:57 ESRA OCAK GUNFER 559 Kişi okudu

tebernüş bey,silivri çeltik\'te arsa fiyatları internetten ba

Soru

tebernüş bey,silivri çeltik'te arsa fiyatları internetten bakınca 20 tl altında görünüyor. bu bölgeyi önerirmisiniz ve alım yapınca minmum kaç dönümlük alan almak gerekir. saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2011 | 14:13 UFUK ALTUN 559 Kişi okudu

tebernus bey ukra da 79 bın tl ye daıre kalmamıs..88 bın tl d

Soru

tebernus bey ukra da 79 bın tl ye daıre kalmamıs..88 bın tl den basladıgını soyledıler..g blok 20.kat 40m2 net 1+1 95 bın tl pesınde %10 ındırım denıyor 5 yıl vadelı yarısı pesın 110 bın lıraya gelıyor ..daıre bıtınce 140 bın tl eder degerı diyor satıs temsılcılerı..5 yıl sonra o zaman 200 bın eder ? ..beylıkduzunde 3+1 daıreler var beykent tarafında su an 100 bın tl den baslıyor..ukra da 1+1 bıtınce yanı 18 ay sonra 140 bın edermı 95 bın tl degerınde olan daıre..bıde ukra dada beledıye sıkıntısı varmı ıskan verıyorlarmı bu soruları musterı temsılcılerıne sordugumuz zaman onlara kalsa hemen yarın tasınırsınız..parayı verın tamamdır..sankı ınsaatr bıtmıs gıbı davranıyorlar..kaldıkı 6 ay oldu daha ortada bısey yok..bunca reklam fırma bılınırlıgı olma yolu ama ınsaat cok yavas ..marka bılınırlıgı ve guven acısında buyuk sırket dedırtmek ıcın bır sırket kendıne hele bu ınsaat sektoruyse evlerı 4 ay gec degıl 4 ay erken teslım etmesı gerekır dıye dusunuyorum..hane plus 201112 teslım dıyor..burdan soyluyorum 8 ay var ve bu daıreler bu tarıhte teslım edılmıycek en az 4 ay gecıkmelı teslım edılır.. kolay gelsın..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2011 | 20:48 ugur karınal 559 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş bey.Yatırım amaçlı Hacısalihoğlu İnşaa

Soru

Merhaba Tebernüş bey.Yatırım amaçlı Hacısalihoğlu İnşaatın yapmış olduğu metropark isimli binadan 3 adet 2+1 daire almayı düşünüyorum.inşaat 68 daireden oluşuyor.Konum olarak yapılmakta olan ünalan e5 metro durağının 150mt üst tarafında.daireler 85m2 fiyatları ise 170bin civarı.2011 sonu teslim.Böyle bir yatırımı tavsiye eder misiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Nisan 2011 | 13:16 levent altunhan 560 Kişi okudu