Kentsel de zemin daire dükkan olursa ihtilaf çözümü

Soru

caddebostan cadde üzerindeki parselde Kentsel dönüşüm sonucunda bina yıkıldı,3-yıldır ihtilaf var çözüme gidilemiyor.Daha önce binadaki tüm daireler ve zemindeki 2-daire mesken olarak kayıtlı iken,mevcut imar durumunda dükkan olma şartı var,şuan arsa vasfında, bina yıkılmadan önce bir daire sahibi Değerleme Raporu aldı ve zemineki mesken dairenin dükkana dönüşmesi sonunda değer farkının tüm hissedarlar ile ilgili olduğu,ancak zemindeki daireler dükkan yerine aynı emsalde bir daire almayı kabul etmiyor.Böyle anlaşma yapılsa dahi 1/3 te kalan bir hissedar bu konuyla ilgili Tazminat davası açabilirmi sonucunda Mahkeme haklı görürse bu Tazminata sorumlu kim olur.çünkü daire 20-milyon dükkan 80-milyon TL değerinde yaklaşık.Kentsel açıdan bu gibi ihtilafların emsal veya çözüm yolunu bi zahmet sizden bekleriz.A.cüneyt Erdogan/Mimar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Temmuz 2023 | 19:00 A.Cüneyt Erdogan 3015 Kişi okudu

Eldeki avuçtaki tüm dolar ve altınları satıp birde kredi çekerek müstakil ev almak?

Soru

Tebernüş bey merhabalar. Benim elimde avucumdaki tüm altın ve doları bozunca 200 bin lira gibi bir para çıkıyor. 200 binde konut kredisi çekip çanakkalede müstakil bir ev alma gibi düşüncem var? sizce mantıklı mı yoksa para biriktirip ilerde kredi çekmeden almak mı mantıklı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2020 | 01:42 Mehmet Demir 3016 Kişi okudu

Kira mı, Kar Payı mı Daha Mantıklı?

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Kocaeli Yuvacık'ta site içerisinde 67 m2 1+1 dairem var. Sizce bu evi kiraya vermek mi daha mantıklı, yoksa 300.000 TL'ye satıp bankada kar payına yatırmak mı? Hesaplarıma göre 300.000 TL nin yıllık kar payı aşağı yukarı 30.000 TL. Evi kiraya versem aylık 2000 TL den yılda 24.000 yapıyor. Ayrıca kiracı bulması, kiracıyla uğraşma derdi, evin yıpranma payı gibi dezavantajları da var. Ne tavsiye edersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2020 | 12:20 Abdullah KALELİ 3015 Kişi okudu

hakyapı paramızı iade etmiyor winlife mahkemelik

Soru

Yaklaşık 12 ay önce hakyapı firmasından Pendik winlife projesine ait daire almaya karar verdik. 2019 Aralık ayında teslim edilmesi gereken projenin yapılmayacağı Proje Koordinatörü Hüseyin Tuncay tarafından 1 ay kadar önce bize iletilerek hakyapı onlife adlı projeden daire vermeyi teklif ettiler. Bizde güvenimiz kaybolduğundan dolayı haklı olarak madem projeyi yapmıyorsunuz şu ana ( 1 sene boyunca) kadar firmanıza ödediğimiz 100.000 TL nin iadesini vermelerini istedik. Ancak koskoca hakyapı firması bizi 25 gün boyunca bugün yarın 3 aylık çek vereceğim diye oyaladı. Baktık devamlı oyalanıyoruz paramızı vermiyorlar Mahkeme sürecini başlattık. Resmen paramıza el konuldu. Firma yetkilisi Hüseyin Yıldırım ve Üzeyir Yıldırım ile de hiçbir şekilde görüştürülmedik. Gerçi haberleri vardı ama onların da işine gelmedi bizimle yüzleşmek. Resmen bize ait olan parayı şu an kullanıyorlar hiç sıkılmadan. Çektiğimiz ihtarnmaye de cevap yazmadılar. Tabi bu süreçte yaşadığımız maddi ve manevi kayıptan sinir stresten hiç bahsetmeyeceğim. Sayın Tebernüş bey bu işlerin bilen birisi olarak acaba bu nasıl bir iş ahlakıdır bu firma nasıl bir firmadır. Tüketici Mahkemelerine açılan bu tür davalar yaklaşık ne kadar sürer. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ekim 2018 | 23:16 EYÜP KARAGÖZ 3016 Kişi okudu

Bacasız sanayi imarlı bir Fabrika Bacalı sanayi imara çevrimi nasıl gerçekleşir?

Soru

Merhabalar Tebernüş KİREÇCİ bey, Kocaeli Başiskele de bulunan Bacasız sanayi imarlı bir fabrikayı Bacalı sanayi imarına nasıl çevrilebilir ve bunun için hangi kurumlar ile temasa geçmem gerekir. Bu konuda bilgilendirme yapabilirseniz çok sevinirim. Bu bölgedeki emlakçılardan aldığım bilgi çok değişkenlik arz ediyor ve karar veremde beni zor durumda bırakıyor. İlgi ve alakanız için şimdiden teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Ocak 2018 | 03:18 Gökhan Yıldız 3015 Kişi okudu

Beşiktaş'ta ki bekleyen konut fiyatları

Soru

Merhaba, platformunuz gerçekten çok bilgilendirici ve faydalı. Benim size olan sorum ise; Beşiktaş ilçesinde brüt 55 ile 90 m2 arasında ki minimum 30 yaşında ki evlere kot 1, kot 2, yüksek giriş, bahçe kat dairelerde dahil 475 bin ile 750 bin TL fiyat istenmesinin sebebi nedir? Bölgede sorulduğun da bu fiyatlara evlerin satılmadığının ancak mal sahiplerinin yaklaşık 1,5 yıldır bu fiyatlardan satışa çıktığını söylüyorlar. Kira getirisi olarakta 1300 ile 2400 arası getirisi olacağı söyleniyor. Bu bölgenin doyuma ulaştığını söyleyebilir miyiz? Veya bu bölgelerde bir balon olduğunu düşenebilir miyiz? Her ne kadar merkez olsa da Istanbul'un büyük ve gelişen bir metropol kent olduğunu, her yerin kendi içinde ulaşım akslarının gelişmekte olduğunu hesaba katarsak(örneğin kabataş-mahmutbey) metro hattı bu bölgeden ev almak yerine aynı hat üzerinde ev almak daha mı mantıklı olur? İlginize teşekkür ederim. Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Nisan 2017 | 11:58 Ali Yılmaz 3016 Kişi okudu

Avcılar, deprem bölgesi semtinde sıfır daire yatırım amaçlı akıl işi midir?

Soru

Merhabalar Tebernüş, Ben Afganistan asıllı İngiltere vadaşıyım. 1998 İstanbul üniversitesi mezunuyum. Ailem ile İngiltere'de yaşıyorum. Afgan ve İngiliz pasaportum var. İstanbul'da Avcılar semtinde 3+1 sıfır bir daire satın almak istiyorum. Şimdilik yatırım amaçlı, ama ileriki yıllarda belki de İstanbul'da yerleşmeyi düşünebiliriz. Bildiğiniz üzere Avcılar 1999 Istanbul depreminde en çok hasar gören bölgelerin başında geliyor. Türk ve Amerikan deprem uzmanları tarafından yapılan araştırmalarda Avcılar ve Küçükçekmece ama özellikle Avcılar bölgesi toprağı çok yumuşak olup depreme dayanıklılık seviyesi diğer bölgelere nazaran daha zayıf ve kaygandır ve hasarlar da bundan kaynaklanıyor. Bir daha bu şiddette bir deprem olması halinde Avcılar yerle bir olma ihtimalinden söz edildi. Şimdi o zamandan bu yana yıllar geçti Avcılar İnanılmaz derecede gelişti, özellikle yapılaşma konusunda. Tonlarca bina yapıldı, nüfusu arttı, ticaret ve yaşam standartları gelişti ve yükseldi. Benim dikkatimi çok çekti. İnternet üzerinden küçük bir araştırma yaptım, sahibinden.com' dan bir kaç daire beğendim. Daireler sıfır ve üç farklı firmalar (Yeditepe Gayrimenkul, Karadeniz inşaat, Bozdumanlar İnşa, Kale Yapı) tarafından inşa edilmişlerdir. Bu firmaların yaptığı binalar acaba ne kadar sağlam ve güvenlidir? Mesala kullandıkları malzemeler birinci sınıf mı değil mi? Depreme dayanıklılık seviyesi nasıldır? Tabi sadece bildiğiniz kadarıyla. Ben Avcılar ve Başakşehir, Bahçeşehir semtleri arasında karar veremiyor. Ama kalbimde Avcılar var ve pozitif bakıyorum, hiç olmazsa oradaki öğrencilere kiraya verebilirim diye düşünüyorum. Ama dediğim gibi deprem meselesi ve toprağı ve beni biraz düşündürüyor. Yanlış ve hatta yapmayayım diye hala karar veremedim. Şimdi hem Afganistan hem İngiltere vatandaşı olarak neler yapmam gerekiyor nerede başlamam lazım, hangi pasaportumu kullanmamı önerisiniz? Fiyatlar konusunda 150m2 ye kadar 250bin 350bin arasında değişiyor. Şimdi bu yatırımı yaparken ailece oturum belgesi alabilir miyiz? Bu konularda eğer yardımcısı olup bilgi verirseniz çok memnun olacağım. Saygılarımla Salim Khorasani İngiltere

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Nisan 2016 | 02:51 Salim Khorasani 3016 Kişi okudu

emlak sektörünü 2020 4. çeyreğinde nerede görüyorsunuz ?

Soru

merhaba tebernüş bey emlak sektörünü 2020 4. çeyreğini nasıl görüyorsunuz ? pandemi 2. yarısı oynanıcak gibi yasaklamalar gelicek gibi gözüküyor su anda eylül de emlak çok yavaşladı hatta durma noktasında sizce ekim 'kasım' aralık' ayları kredi oranları 'altın 'dolar emlagı nasıl etkilicek sizde bir senaryo var mı ? saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2020 | 15:10 nuri kaya 3014 Kişi okudu

2b Arazi tapu hakkinda bilgi sahibi olmak istiyorum

Soru

Merhaba tebernüş bey, Kemalpaşa damlacık köyünde parseller mis 325 M2 bir 2b arazi alicam, noter milli emlak vs. İşlerini hallettikten sonra tapu çıktığında benim adıma mı cikicak yoksa parselleyen kişinin üzerine mi ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ekim 2018 | 20:40 Umut Yılmaz 3014 Kişi okudu

Rayiç bedeller arasındaki fark

Soru

Sayın Tebernüş Bey, değerli vaktinizi ayırdığınız için peşinen teşekkür ederim. Yakınımıza almak istediğimiz evin bedeli 370 bin, bir önceki tapu satış bedeli tapuda 155 bin görünüyor, belediyeden ise rayiç bedelin 68 bin olduğu bilgisi verildi. Öncelikle rayiç bedeller arasındaki bu kadar büyük farkın olması normal mi? Özellikle belediyenin rayiç bedelinin bu kadar düşük olmasının nedeni nedir? Evi alırken gerçek alıs fiyatını tapuya kaydettirmemizin bizim için ilerde sıkıntısı olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ekim 2017 | 16:39 İhsan Koç 3014 Kişi okudu