halkalı konutbirlik yıkım tarihi

Soru

merhabalar tebernüş bey . ben halkalı konutbirlik 1. kısımda oturuyorum . bu bölgenin kentsel dönüşüme ugrayacagı konusuluyor . tam olarak kesin tarih belli midir sızden ögrenmek istiyorum . simdiden tesekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mart 2013 | 21:49 ebru uzun 2943 Kişi okudu

yöneticilerden divan başkanı

Soru

yöneticiden divan başkanı olurmu ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ağustos 2018 | 19:13 ibrahim güneren 2942 Kişi okudu

AAHH NURİ KAYA BEY GİBİ DÜŞÜNENLER BİTMEYECEK ÇİLEMİZ

Soru

Nuri Kaya bey gayrimenkul sektörünün çıkış yolunu araplarda görmüş satılmayan binlerce daireyi araplara satıp bizde kirada oturalım İstanbul? un tapusu yabancıların eline geçsin. Yeşili her geçen yıl azalan, imar barışı ile başta otel ve dükkanlar olmak üzere tüm kaçan yapılara izin verilmesi gündemde olan ve bunda 55 milyar tl gelir beklenen. Olası bir depremde ki bu çok uzak görünmüyor toplanma merkezlerine usulsüz yapılar yapılan bir şehir haline geldi. Bu şehrin binalarının yenilenmesinde bile bir rant dönüyor. Ben bu İstanbul? u Büyükada da canı hiçe sayılan faytonla akşama kadar koşturulan atlara benzetiyorum eğer koşu duzmazsa bu şehir bitecek. Sayın Cumhurbaşkanımız yatay mimari dedi hangi belediye dinliyor Başakşehir, Ispartakule tarafındaki arsalara halen 20-25 katlı bina yapılıyor aman iki daire daha fazla yapalım diye. Sizin de belirttiğiniz üzere şerefiyesi yüksek bir şehirde yaşıyoruz ama her geçen yıl şerefiyesi kanımca azalmakta. Bende dahil herkes bu hayattı huzurlu, sağılıklı ve rahat yaşamak niyetinde ama bu üçünü parada gören müteahhit ve arsa sahipleri yüzünden İstanbul? a kıyıyoruz Umurlarında değiller ağaç, düzenli kentleşme varsa yoksa para para para. Siz kaç yılınızı bu sektörün analizine verdiniz bu durumlara katılmıyor musunuz? iyi günler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Mayıs 2018 | 12:29 ALİ KEMAL GEZER 2941 Kişi okudu

benim yerimde olsanız nasıl bir yol izlerdiniz ?

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey. Sağlık ve mutluluk dileklerimle, aylardır içinden çıkamadığım bir mevzuyu danışmak istiyorum size. 1) Özel bir sektörde çalışmaktayım, eşim öğretmen. Toplam 5500 TL gelirimiz var. Oğlumuzun doğumuyla bizde bir ev alma stresi başladı ki sormayın. Eyüp Yeşilpınar'da kiracıyız. Burada Vialand ve Eyüppark'ın yapımı ile ev fiyatlarında inanılmaz ve mantık dışı bir artış başladı. Elimizde 52 bin TL var fakat bu parayı, bizim ev alacağımızı öğrenen bir yakınımız, elinizde peşinat olsun, ben çekeyim, siz ödeyin diye kendi adına bankadan kredi çekti ve para şu an o kişinin bankasında duruyor. Ve biz iki üç aydır, 3 yıl ödemesi olan bu parayı ödüyoruz. Yeşilpınar'dan ev almak istiyoruz fakat fiyatlar bizi inanılmaz zorluyor. Yeni yapılan binalar var fakat içimize sinmeyen yönleri çıkıyor. En son, Öğretmenler Sitesi'nde 173 bin TL'ye 1. kat, güney, batı ve doğu cephesi olan bir ev bulduk. Ev çok fazla olmasa da biraz basık ve karanlık kalıyor, balkonu yok, demirlikte yaptırdığımızda bunaltıcı olacak gibi. Yalnız bu ev de diğer evler gibi içimize sinmediğinden, şöyle bir mantık geliştirelim dedik : ev fiyatları gittikçe artıyor ve elimizde makul bir peşinat olmadığından biryerlerden başlamamız gerekiyor. İçimize tam olarak sinen, istediğimiz gibi ferah, en az 2. kat, balkonu olan bir ev alabilmemiz için ya semt, ya da şehir değiştirmemiz gerekiyor ki bunu da düşünmüyoruz. Bu sebeple içimize sinmeyerek bir yerlerden başlamamız gerekiyor. Şu an 775 TL'ye kiracı olarak oturduğumuz evden gayet memnunuz. Siz de biliyorsunuz ki evin kendisi kadar lokasyonu da çok önemli. Bu çevrede satılık daireler 250 bin TL, kiralık evler ise yaklaşık 750 TL. Biz 173 bin TL olan bu evi, 120 ay kredi çekerek, 20-30 bin TL gibi bir tadilatla ( tadilat şart çünkü evin içi berbat halde ) yaşanabilir bir hale getirerek, ayda 750 TL gibi bir rakamla kiraya versek, aldığımız bu parayla da kendi oturduğumuz evin kirasını verebiliriz.. 3 yıl sonra da bu yakınımızın çektiği kredinin borcu bittiğinde rahat bir şekilde evin kredisini ödemeye devam ederiz. .Para biriktirelim desek bunu yıllarca yapamadığımızı gördük. Zaten şimdi başlasak bile ev fiyatları iyice artacağından bu açığı kapatamayacağız. Bildiğiniz üzere, 2017 yılında buraya metro gelecek. Kentsel dönüşüm söylentileri hat safhada. Eğer dönüşüm gelirse, üstüne biraz daha para çekerek güzel ve sıfır bir evimiz olabilir. Ancak bu süreç nasıl ilerler bilemem. Şu an kiracı olarak kaldığımız evi çok seviyoruz, başka ev de beğenemiyoruz. Durumumuz hakkında detaylı bir şekilde bize yol gösterirseniz çok ama çok mutlu olacağız. 2) Ayrıca, Yeşilpınar Öğretmenler Sitesi hakkında bildiğiniz bir dönüşüm veya öngörünüz var mı ? 3) Sizce bu şekilde davranmamın bana getirisi ve götürüsü ne olur ? 4) Hiç bu riske girmeden kirada iken para biriktirsem, dönüşüm olduğunda kentsel dönüşüm projelerinden ev alabilir miyim böyle bir hakkım olabilir mi ? Bana çok mu pahalıya patlar ? Çok fazla uzattığım için özür diliyorum, inanın büyük bir stres altındayız. Teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Eylül 2014 | 20:16 halil ibrahim yilmaz 2941 Kişi okudu

Ofton İnşaat Ivory Taşdelen

Soru

Tebernüş bey merhaba, Ofton İnşaat'ın inşaatına devam ettiği ve satışa başladığı Ivory Taşdelen projesi hakkında soracağım. Bu proje sanırım 2008 yılında KC Grup tarafından başlatılmıştı (http://www.kcyapi.com/a.asp?resim=images/galeri/Resim28.jpg&id=28&Katid=19&albumid=3). Bildiğim kadarıyla, KC Grup bu projeyi tamamlayamadan battığı için bir süre öncesinde proje tamamlama işini toprak sahibiyle anlaşarak Ofton İnşaat almış. Takip ettiğim kadarıyla o süreden beri inşaat hızlı bir şekilde ilerliyor, gözlemlediğim ve istihbar ettiğim kadarıyla da gayet kaliteli iş çıkarıyorlar. Yakın zamanda Ofton İnşaat da 39 adet dairenin satışına başladı. 151 m2 daireyi 440-465 bin TL arası satışa sunmuşlar (+71 m2 teraslıların fiyatı 535 bin TL), yani m2 fiyatı yaklaşık 3,000 TL. Konum olarak Taşdelen'de çok iyi bir yerde, proje de beğendiğimiz bir proje, örnek daireyi de göstermeye başladılar, malzeme ve kullanışlılık olarak çok beğendik. Ofton İnşaat ve bu fiyat açısından yorumunuzu alabilir miyim? KC Grup'un 2008'deki satış fiyatları ise 3+1 konut için 240,000 TL imiş (tabi projeden satış fiyatı), bana 5 yıldaki fiyat artışı yüksek geldi, Taşdelen 5 sene içinde o kadar prim yapmadı, siz ne düşünürsünüz? (http://emlakkulisi.com/kc-tasdelen-guven-konutlarinda-son-50-konut/5161). Ivory'nin hemen yanındaki Neveser konutlarında m2 fiyatlar da yaklaşık bu kadar (3+1, 180 m2, 550,000 TL civarında), Neveser gibi öne çıkan bir projeye göre de fiyatı pahalı buldum. Son olarak, inşaat firmaları liste fiyatlarında indirim yapıyorlar mı, yapıyorlarsa yaklaşık ne kadar pazarlık payı vardır? Şimdiden çok teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2013 | 14:30 İsmail İlhan 2942 Kişi okudu

EKSPER DEĞERİ NE KADAR ÇIKABİLİR NE OLMASA DA TAHMİNİ

Soru

Tebernuş bey merhaba ; İstanbul ümraniye de elalmış caddesine yakın. Tapu da yukarı dudullu mahallesi olarak geçiyor. 14 yıllık bir bina 2200 metre kare kullanım alanı var. site ancak güvenlik yok. 9 katlı blogun 3. katında 197,500 tl ye anlaştık. ev net 120 metrekare. havuz , spor alanı v.s yok ancak otoparkı büyük. bir de aylık 3500 tl kira geliri olan bir tesis var bu da siteye ait. o para yönetim tarafından biriktiriliyor. Ordan 49 daire de bir hisse geliyor. Mantolama yok. çift asansör var. kapıcı hizmeti var. aidatı 65 tl. Aşağı yukarı ne gibi bir rakam çıkar. konuyla alakalı geri dönüş yaparsanız çok memnun oluruz. Yardım talep etmekteyiz. not : Kooperatif sitesi iki blok

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Nisan 2013 | 12:38 yavuz üzümcü 2941 Kişi okudu

Çanakkale Çan ilçesi arsa yatırımı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey,sitenizi devamlı takip ediyorum,öncelikle tesekkür ediyorum,emlak a yatırımın en kötü zamanda bile kazanc sagladıgını sayenizde test ettim.gecen sene haziran sonu Çanakkalenin Çan ilcesinde uygun fiyata çift daireden 10 dairelik arsa aldim,360m2..pazarlık asaması 1 ay sürdü,tam arsayı almaya gelecektim(almanyada ikamet ediyorum) hain 15 temmuz darbe girişimi oldu,ama ben fikrimi degiştirmeyerek 19 temmuzda gelip arsayı aldım..ve şuanda üç mütahit arıyor,3 daire veriyor..6 ayda %100 den fazla getiri.. Sorum şu olacak; çanakkale köprü yolu çan ilçesinden gececek ,arsamı 2018 yazına kadar bekletmemi tavsiye edermisiniz?köprünün rüzgarı belki 4 daire almamı saglarmı mütahitlerden? Not:bir gırbetçi olarak ve avrupanın bütün ülkelerini gezmiş be iyi bilen biri olarak şunu net söyleyebilirim ülkemiz yakın gelecegin güçlü ülkesi,potansiyeli enerjisi hiçbir abrupa ülkesinde yok.Ülkemize yatırım yapmaktan korkmayın.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Şubat 2017 | 14:36 Mehmet kısa 2942 Kişi okudu

Kaçak kata tapu nasıl alabilirim?

Soru

İzmir atatürk mahallesinde 3 kata imarlı bölgede dördüncü kaçak katta oturuyorum.diğer üç kat tapuya geçmemiş hala asra tapusu olarak gözükmekte bu sene diğer üç kat tapu için başvurucak benim sorum dördüncü kaçak kat olarak nasıl tapu alabilirim? Şimdiden teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Kasım 2017 | 16:16 Derya sarıkaya 2939 Kişi okudu

Su İsale hattı koruma kuşağı

Soru

Tebeşşür bey merhaba;Kocaeli kandıra da 3 adet taşınmaz mevcut farklı köylerde .Şu an yapılan İstanbul iskinin yaptığı menen barajına taşınmazlar uzun mesafede ,orta mesafede ve DSİ Su isale hattı koruma kuşağında kalıyor 3 adet taşınmaz da.. Belediyeden şifayen bilgi almak maalesef zor dilekçe yazıp dilekçeme bu şekilde cevap vermişler .Ben istimlak olmadığını biliyorum ama DSİ Su İsale hattı koruma kuşağı ne demek bu şekilde yazmışlar dilekçede ben bunu anlıyamadım.Bu arsalara imar verilir mi?vs... Bilgilendirmeniz ricasıyla Teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2016 | 13:36 asuman ataman 2940 Kişi okudu

Göktürkten mi ev almak mantıklı, sancaktepeden mi?

Soru

Merhaba Tebernüş bey kemerburgaz göktürkde 1700-TL'ye kirada oturuyorum. Göktürkde yeni yapımı başlanan bir apartmanda giriş kat 80metrekare daire için 400.000-TL istenmektedir. Bu fiyata Karşılık sancaktepede 1+1 daire 150.000-TL oturuma hazır daire bulunmaktadır. Şuan 60.000-TL peşinatım var,sizce göktürkteki evi banka kredisiyle almalıyım yoksa sancaktepedeki evi yatırım Amaçlı Alıp kirada oturmaya devam mı etmeliyim sizce hangisi avantajlıdır. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ağustos 2015 | 21:19 Duygu onrat 2939 Kişi okudu