Sit 3 alani olan arsa alinirmi?

Soru

Abi mrb.ben kocaeli kartepe seka kamp civarinda 255 m2 arsa almayi dusunuyorum.Fakat arsa sit 3 olarak geciyor.Bu alisverisin bir sakincasi olurmu?Kisa surede ev yapma gibi bir niyetim ve durumum yok.bahce niyetiyle kullanacagim.tesekkur ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Aralık 2018 | 14:28 Huseyin tastemir 2923 Kişi okudu

Akkent Doğa Konutları 2. Etap Hakkında

Soru

Tebernüş bey merhabalar, Dün konut projelerini gezerken Bahçeşehir Deliklikaya mahallesinde yapılacak olan Akkent Doğa Konutları 2. Etap projesine denk geldim. Firma ile iletişime geçtiğim zaman liste fiyatı 220bin TL olan 1+1 evlerin ilk 15-20 tanesine özel 175bin TLye sattıklarını söylediler. Aralık 2019?da teslim edilecek olan konutların kira getirisini sorduğumda eşyasız olarak minimum 900-1000 TL arasında olacağını söylediler. Yine teslimde ki satış fiyatı öngörüsünü sorduklarımda bana Stop döneminde 390bin TL Start dönemine denk gelirse ise daha fazla olacağını söylediler çünkü 3. Köprü bağlantı yoluna 5 dk ve 3. Havalimanına 15 dk mesafede olduğunu söylediler. Şimdi Tebernüş bey; 1) Stop dönemine denk gelse bile teslimde 390bin TLlik yüksek mevlayı görür mü sizce? 2)Projenin yapıldığı yere baktım etrafı bomboş hiçbir şey yok doğru dürüst yol bile yok önündeki yol kum toprak yol orada kim niçin 1000 TL gibi bir rakama kirada oturur? Sonuçta alırsak borç harç ile alacağız bunlar düşündürüyor beni. Cevabınız için şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2018 | 09:42 Cenk Özkaya 2923 Kişi okudu

Saray, Muratlı ve Hayrabolu arasında kararsızım

Soru

Şimdiden hayırlı bayramlar Tebernüş bey. Bursada oturuyorum, dün sabah arabaya atlayıp yatırım yapma amacıyla çorluya geldim ve daha önce telefonda konustuğum çorludan bi emlakçıyla 5 farklı ilçeyi dolu dolu gezdik. Yarın akşam kararsız kaldığım 3 arsadan birinin kaporasını verip geri döneceğim, vereceğiniz bilgiler bu yüzden çok önemli. Gezdiğim yerler hakkindaki görüşlerim:Çorlu ve Lüleburgazı fiyatların çok yüksek olmasından dolayı kafamdan sildim. Saray, Muratlı ve Hayrabolu arasında kaldım. Saray güzel bi ilçe otobana çok yakın turizm yerlerine de yakın fakat sanayileşme pek yok gördüğüm kadarıyla, saraydaki arsa 600 m2 ve fiyatı 310 bin tl(m2 si 500 tl). Muratlı saraya göre daha küçük şehirleşme pek planlı değil gelişi güzel geldi bana, sanki eline tuğlayı alan apartman dikmiş, heryerde yeni apartmanlar yapılıyor. Fakat muratlının konumu çok iyi heryere çok yakın ve etrafı Türkiyenin en büyük sanayi kuruluşlarıyla çevrili burda baktığımız arsa 550m2 ve fiyatı 250 bin tl(m2 450tl). Hayraboluya gelecek olursak buranın biraz köy tarzı havası var bi ilçeye göre biraz küçük geldi sanayisi yok ulaşımı pek iyi değil tamamen tarım üzerine geçim sağlıyor. Burdaki arsa 700m2 ve fiyatı 230 bin tl( m2 330 tl). Tebernüş bey bu 3 ilçede belirttiğim arsalarda kararsız kaldım, arsayı alıp 10 sene beklemeyi düsünüyorum ve yarın kesin olarak birinin kaporasını verip döneceğim. Sizce hangisini seçmeliyim hangi bölge daha iyi prim yapar. Bu arsaların hepsi konum olarak ilçe merkezlerine yakın onu da belirteyim. Bana Muratlı biraz daha mantıklı geldi, gerek konum sebebiyle gerek sanayileşmenin çok fazla olmasıyla ama hala net karar veremiyorum. Sizin düsünceleriniz nedir. Saygılar. Hayırlı bayramlar şimdiden.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Eylül 2016 | 17:58 Bahadır YAVUZ 2924 Kişi okudu

Darıca Bayramoğlu yatırım

Soru

Tebernüş bey merhaba. İstanbul sınırları içerisinde ev fiyatları çok yüksek kalıyor dolaysıyla bakışımızı il sınırı dışına çeviriyoruz. Darıca da Bayramoğlu bölgesi hakkında ne düşünüyorsunuz? 25 30 yıllık binalarda 2+1 100m2 evler150 bin TL civarında. Yine aynı bölgede villa tipi evler 180 bin TL den başlıyor. Burada yatırım yapma konusunda ne düşünüyorsunuz? Teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ekim 2015 | 23:40 umut 2923 Kişi okudu

KİPTAŞ MASKO, OYAKKENT, BAHÇETEPE

Soru

Merhaba, 2010 yılında Kiptaş Masko evlerinden 120 ay vade ile 3+1 daire almıştık. Fakat daha sonra Van'a tayinimiz çıktı ve evimizi kiraya verip ayrıldık. Şu anda tekrar istanbul'a dönme durumumuz var. Evimizin 1200 tl kira geliri var ve halen 5,5 yıl ödemesi var. İlkokul 2. sınıfa giden bir kızımız da olduğundan eski evimize taşınmak konusunda tereddütlüyüz. Evimizi satıp Oyakkent veya Bahçetepe'den ev almak istiyoruz. Ama maddi anlamda bizi aşabilir. Siz bu iki projeden hangisini tercih edersiniz? Yoksa Oyakkent veya Bahçetepe'de kiracı olarak oturup -kiralar ortalama 1600-1700 tl- kredi taksitlerimiz bitince mi yeni projelere bakmalıyız? Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ocak 2015 | 09:27 Şenay Zernek 2923 Kişi okudu

Hisseli tarlada hissedar satın almak isterse ne yapılır?

Soru

İyi günler, Dedemden miras kalan, amcalarım, halam ve babamın hissedar olduğu biri 39 dönüm ağaçlı tarla diğeri 2 dönüm tarlamız var (Dağlık alanda). Amcalarımdan biri tutturdu ya satın alın ya da satın alın diye. Ama tarlaların yeri çok kötü imar izni yok, ifraz izni yok sanırım, amcam hissesi için 30 bin tl istiyor. Çok büyük para değil ama değmez. Babam satmak da istemiyor, manevi değerinden dolayı. Araştırdım İzalei Şuyu davası açılır diyor. Değeri belirlenir tarlanın vs. 1. Ne satıp, ne satın almak istemiyorsak ne yapabiliriz? 2. Diyelim ki davayı amcam açtı, arsa değeri belirlendi. O açmasına rağmen biz satın alabilir miyiz? yoksa davayı açanın istediği mi olur? 3. Açacağı dava masrafları ortak mı ödenir yoksa açan mı öder? Ne kadar masraf olur yaklaşık ? 4. Son çare satmak zorundayız daha yüksek fiyattan satmanın bir yolu var mı ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Eylül 2014 | 22:37 gürkan cüvitoğlu 2924 Kişi okudu

OTO WORLD ASYA YATIRIMI HAKKINDA

Soru

Merhaba sayın Kireççi... Pendik, Kurtköy mevkiinde yapımı devam eden Oto World Asya, Anadolu yakasındaki galericiler için inşa edilen bir yer. İçinde 400'e yakın 100m2 ile 600m2 arasında dükkanlar mevcut. Ağustos 2014 itibariyle metrekare fiyatları ortalama 4000 lira civarından başlıyor. Brüt kullanım alanı 150 m2 ve net kullanım alanı 100m2 civarında olan ve de fiyatı 600.000 lira civarında olan dükkanlardan birini almayı düşünüyorum. Ancak bu konuda bilgisi olan ve olmayan pek çok kişiden olumlu ve olumsuz yorumlar aldım, bu yüzden de tamamen ortada ve kararsız kaldım. Buradan almayı düşündüğüm işyeri yatırım ve kira getirisi amaçlı... Oto World Asya yetkililerinin iddialarına göre ilk etapta 4000 lira ve ileriki zamanlarda daha da yükselecek bir kira getirisinden sözediyorlar. İstanbul yada herhangi bir yerde 600.000 liraya alınmış bir gayrımenkulün ayda 4000 lira yada daha fazla kira getirisi durumu bildiğim kadarıyla çok iyi. Ancak elimdeki bütün parayı buraya yatırıp mülkün yakın yada uzun vadede değer kaybetmesi ve de kira getirisinin iddia edilenden çok daha düşük kalması, dahası galeriler tarafından pek de tercih edilmemesi durumunda fiyasko ile sonuçlanmasından korkuyorum. Son görüşmemde Aralık 2014 olarak düşündükleri teslimat süresinin birkaç kaç ay geriye sarkabileceği konusunu öğrendim. Ayrıca iki ortak firma tarafından inşa edilen (Evra Group ve Has Şirketler Grubu) bu kompleksin henüz ne zaman açılış yapacakları da net olarak belli değil, Nisan 2015'di ancak şimdi 2015 yazı olarak olarak düşünülüyormuş. Ulaşım kolaylığı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve Pendik / Kurtköy bölgesinin son yıllarda yükselen bir değer olduğu düşünülmekte fakat bu bölgenin yükselişte olması Oto World Asya'nın da tamamen iyi bir yatırım olduğu anlamına gelmez sanırım. Sizden ricam; Oto World Asya projesi hakkında ve tüm birikimini kira geliri elde etmek amacıyla buraya yatırmak isteyen birine önerileriniz neler olabilir? Şimdiden çok teşekkür ederim, iyi çalışmalar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2014 | 18:57 barkan taze 2923 Kişi okudu

Avrupa konutları Atakent 4B

Soru

Tebernüş bey merhaba, geçtiğimiz aylarda Avrupa Konutlar Atakent 4B, 1+1 brüt 79 net 54 m2 2. Kat peyzaj cepheli daireye 625 bin fiyat aldım. Oturum olan etapta ortalama kira 2500 civarı. 300-400 bin tl civarını kredi kullanarak almayı düşünüyorum. Henüz 25 yaşındayım bu borcun üstesinden gelebilirim. Sizi uzun zamandır takip ediyorum 1+1 içinde görüşlerinizi biliyorum ama bütçem markalı konut projelerinde 2+1 almaya yetmiyor. Sizin görüşünüz nedir bu konuda şimdiden teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2020 | 13:48 Arda koyun 2921 Kişi okudu

Nef Projeleri Satın Alma Hak

Soru

Merhaba,Nefin yaptığı projelerden gayrimenkul almak güvenilir mıdır son zamanlarda İyi büyüyen bir firma duyduğunuz bir sıkıntısı sektörel bir problem var mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2020 | 23:37 Şefik Ömer Turan 2921 Kişi okudu

3. Havalimanı lokasyon önerisi

Soru

Tebernüş bey merhaba. Özel bir havayolunda çalışmaktayım. 3. Havalimanı açıldığında orada görev alacağım. İstanbul?u hiç bilmiyorum. 70 bin kadar nakitim, aylık 5 bin kadar ödeme gücüm var. Ben araştırma anlamında arama alanımı daraltacak bir lokasyon sormak istiyorum size. Nerden kendi oturacağım eve bakmalıyım ? Ayrıca alan açılana kadar nakitimi çoğaltmak mı mantıklı olur yoksa ekim gelmeden evi almak mı ? Teşekkür ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2018 | 21:54 Halim Kaya 2922 Kişi okudu