Nef 13 ve fold home sistemi

Soru

Merhabalar eylül 2014 tarihinde nef 13 den daire aldım(daire demeyelim otel odası) 300.000 lira. bugünkü degeri ise aynı sıkışıp satmaya kalksanız belki 280.000lıra dolar veya enflasyon zararını siz hesaplayın. Gelelim fold home sistemine 24 tane fold home dan ancak yarısı var havuz,barbekü alanı entertainment room ve depo iptal ama satarken tama tersi bu arada hala tapuda yok.Son olarak bu şirket nasıl %42 kar payı vaat ederek şatış yapabiliyor kolay gelsin iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ekim 2017 | 00:10 Hakan sahin 2888 Kişi okudu

İskansız ancak krediye uygun ev alımı ile ilgili

Soru

Merhaba, 20 yıllık, deprem öncesi binada yer alan evi beğendik. Ancak binanın iskanı yok, kat irtifaklı tapusu mevcut. Elektrik, su kullanımı da sayaç yolu ile hesaplanıyor, ortak kullanım mevcut değil. Sitenizde konuyla ilgili yer alan sorulara baktım, bir kısmında iskansız binadan uzak durun cevaplarını baska sorularda ise o yaştaki binalarda iskanın genel olarak bulunmadığını bankalar kredi kullandırıyorsa sorun olmayabileceğine dair cevaplar gördüm. Dolayısıyla aynı soruyu teyit amaçlı sormak istedim, binanın yaşı göz önüne alındığında iskan olmadığı halde banka kredi kullandırıyorsa daire alımı konusundaki görüşünüz nedir? Teşekkürler. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Eylül 2016 | 13:30 Ayten Solak 2887 Kişi okudu

Büyükçekmece Tepekent'te natamam villa mı? Beykoz Görele'de arsa mı?

Soru

Tebernüş bey merhaba, İlerisi için hem yatırım hem oturum için değerlendirilebileceğimiz bir yer almayı düşünüyoruz. Büyükçekmece Tepekent vilları içinde 2 dönüm arsa içinde natamam bir villa ile Beykoz Görele mahallesinde 1100 m2 2B arsa arasında kararsız kaldık. Fiyatları aynı. Görele mahallesindeki arsa 2B'den çıkmış tapusu alınmış, bölgeye imar gelmesi bekleniyor. Bu yaz için söylentiler var ama tahminimce 2-3 seneyi bulur. Arsada imar olmadığı için komşu parsellere yol geçme ihtimali de söz konusu. Tepekent'te bu tarz riskler yok. Çok fazla riske girmeden yatırım yapmak istiyoruz. Hangisini tavsiye edersiniz? Çok teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Haziran 2015 | 13:42 Osman Büyük 2888 Kişi okudu

nef 13 mü avrupa konutları topkapı mı

Soru

Tebernüş bey merhabalar, umarım iyisinizdir. Yurt dışında yaşıyorum yatırım maksatlı bir ev almak istiyorum. Satışı devam eden Nef 13 Merter mi yoksa biraz daha bekleyip Avrupa konutları Topkapı mı? Ya da innova 4 mü? teşekkurler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ağustos 2014 | 11:24 vedat kar 2887 Kişi okudu

ÇORLU GELİŞME AKSI

Soru

Merhaba Tebernüş Bey; Bildiğiniz gibi Büyükşehir yasası nedeni ile Çorlu'nun bir bölümü yeni kurulacak olan Ergene ilçesine bağlanacak. Çorlu'dan alınıp Ergene'ye verilen bölgeler de Çorlu'nun sanayi bölgeleri. Çorlu Belediye başkanı da bu hususa değindi ve sanayi bölgelerinin kendilerinden alındığı yönünde dert yakındı. 1) Bu durum Çorlu'yu etkiler mi, etkilerse nasıl etkiler? 2) Çorlunun gelişme aksı neresidir? 3) Çorlu-Tekirdağ yolu kenarlarındaki tarlalar hakkında düşünceniz nedir? Bu bölgede imar çalışması var mı? 4) Çorlu'nun sanayisi bu bölgeye kayar mı? Görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2013 | 18:56 MEVLÜT BEDAN 2887 Kişi okudu

Nef VClub arasında bağlantı var mı ?

Soru

Merhaba Hocam, Nef ARsa'dan arsa almıştım, siz de uyaranlardansınız ama pişman oldum. Sonra karşıma bir yazı cıktı bir yerde, bunun doğrulugu var mıdır sizce ? https://nef-arsa-magdurlari.com/2023/01/27/nef-vclub-bulent-ozturk-iliskisi/ Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Şubat 2023 | 13:12 Cuneyt Ekinci 2885 Kişi okudu

2022-MART 2023 MART ARASI KONUT FİYATLARI

Soru

Merhaba Hocam,İyiki Varsınız Size Sorum İstanbul da Konut Fİyatları(Site İçerisinde) 2022 Mart 2023 Mart 1 Yılda %100 Artar mı Öngörünüz Nedir Acaba ?Vereceğiniz Cevap İle Lütfen Kendinizi Sorumlu Tutmayın Olur Yada Olmaz,1 Yıl Sonrasını Kestirebilmek Zor Tabiki Sadece Fikrinizi Merak Ediyorum Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mart 2022 | 15:19 ALAADDİN AŞCI 2885 Kişi okudu

Arsa mı,altın mı? Nakit mi gayrimenkul mü?

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, Tecrübe ve öngörülerinize itibar ederek ve yatırım tavsiyesi olmadığını bilerek şu soruyu soruyorum: Elimizde nakit varsa buna imarlı arsa mı alıp beklemek doğru yoksa altın gibi güvenli ve nakit gibi görülebilen bir enstrumanda kalmak mı? Burada normal zamanda gayrimenkul diye düşünenlerdenim ancak bu anki piyasa şartları ve imarlı arsa fiyatlarındaki artışı düşünerek ve geçmişteki hiperenflasyon tecrübelerinizi de göz önünde bulundurarak fikir vermenizi rica ederim. Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ocak 2022 | 20:22 sadık baydemir 2885 Kişi okudu

MİLLİ EMLAK NASIL RAYİÇ BEDEL BELİRLİYOR

Soru

Merhabalar bey bizim problemimiz daha önce sancaktepe samandırada hazine yerini başka bir işgalciden almamız biz aldığımızda boştu ve biz buraya 2004 te bir iş yeri inşa ettik o zamanlar herhangi problem olmadı elektirğini suyunu her şeyini bağlattık belediye bize 2004 te yapılmıştır yazısi verdi ve bu işlemleri bu şekilde yaptık fakat sonra aradan 2 yıl geçti bize belediye sizin tapunuzu milli emlak verecek dedi ve biz milli emlağa 2006 yılında dilekçe verdik bize satış yapmaları için bize bir tebligat geldi cevap verirseniz iptali gerçekleştirecek cevap vermez iseniz kabul edilmiş sayılacaktır. Diye tabi biz bekledik kabul etsinler diye aradan zaman geçti cevap gelmedi sonra baya bir git gel yaptık ne oldu diye bize siz gidin haber verecez dediler ama asla bir cevap gelmedi geçen yıl belediye burada 2003 yılından önce hazine yerleri üzerine inşa edilen binalara tapu vermeye başladı biz tekrar belediyeye gittik bize biz size karışmıyoruz siz çalışmamızda yoksunuz milli emlaktan alacaksınız diye tekrar aynı cevapla milli emlaka gönderdi gecen sene milli emlaka gittik bize tekrardan dileçenize alıcaz dediler başbakanlığa gidecek ve onay alınırsa size satışı yapılacak diye tamam dedik ve onay geldiği bilgisini aldık ayrıca biz milli emlağa buranın 2004 ten bu yana ecrimisil bedelinide ödüyoruz. Tekrar ecrimisil taksidi ödemeye gittiğimizde bize onayın geldiğini söylediler ve bekledik bu sırada milli emlakın resmi sitesinde hemen yanıbaşımızda bulunan boş vasıftaki arsanın ihalesini gördük birde baktıkki 327.5 m?2 yerin bedeli 705.000 tl olarak belirlenmiş ve satışa çıkıp 715.000 tl ye satılmış. Biz bunu öğrenince tekrar gittik ve bize verilen bilgi aynen şu sizin arsanızın rayiç bedeli belli olmuş dediler ne kadar dedik 318 m?2 yere 751.000 tl değer biçilmiş bunun içinde kaçak olduğu için inşaatın bedelide varmış ihalesi bayramdan sonra yapılır muhtemelen dediler şu an burada belediye nin vermiş olduğu tapu bedelleri m?2 si 600 tl yani bu bizim arsanın hemen yanıbaşında ki binaya belirlemiş olduğu rayiç bedel bizimkisinin m?2 si 2500 tl 2 b yerleri ise 100 ile 150 tl arası burada bir haksızlık yokmu diye sorduk milli emlak gerçek değeri üzerinden satar dediler ve milli emlakın 2006 yılında 2009 yılları arasında burada satmış olduğu arsaların bedeli örnek 350 m?2 yeri 40.000 tl ye satmış neden o zaman satmadınız dedik yapcak bişey yok ihaleye çıktığında 751.000 tl yi verebilirsen alırsın dediler alacak gücümüz yok tabiî ki ve burada bir haksızlık var bizim görüşümüz sizce ne yapabiliriz. Şimdiden çok teşekkürler kolay gelsin.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2014 | 19:39 gökhan karacan 2886 Kişi okudu

N logo proje resimlerinde 40 kat olarak görünmekte !

Soru

merhabalar Tebernüş Bey; öncelikle iyi çalışmalar diliyorum. Size danışmak istediğim şeyler, bir kaç gün önce açıklanan N logo projesiyle ilgili. Tebernüş Bey projenin resimlerini incelediğimde 40 kat olarak gördüm fakat Esenyurt bölgesinde yaşanan sıkıntılardan dolayı çok tereddüt etmekteyim. N logo da 110 m'2 2+1 daire almak istiyorum ama malum henüz temeli dahi atılmamış olan projenin ne sıkıntılar yaşayıp yaşamayacağını bilmiyorum. Belediye 40 katlı bu projeye onay verir mi yada ileride Özyurtlar gibi bir firmanın Fİ yapı yada UKRA gibi talihsiz durumlarla karşılaşma olasılığı nedir ? Sanırım 2500 daireli bir konut projesi yok özyurtların. Mali açıdan sıkıntıya sokar mı firmayı ? çok teşekkür ederim bizlere yardımcı olduğunuz için. Saygılar ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Mayıs 2014 | 00:25 ANIL AKIN 2886 Kişi okudu