Balıkesirde B+3 KAT TOPLAMDA 400 m2 BİNA MALİYETİ

Soru

merhaba. Balıkesir de temelde 90 üst katlarda 100 m2 B+3 kat bina yapılacak arsamız mevcut.Fikir almak açısında PROJE ve TOPLAM YAPI MALİYETİNİ (ince işçilik dahil) öğrenebilir miyim? bu tarz açılmış konu başlıkları vardı fakat ya tarih olarak eskiydi yada başka şehirlerdeydi. cevap verirseniz sevinirim.kolay gelsin

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ekim 2014 | 10:29 SEMA SARI 2875 Kişi okudu

ALİ GÜNEŞ AYDINLATIYOR...

Soru

1-KONUT PİYASAsINDA ivme düşüktür,sogan borsası ile hisseborsalarına benzetmek;elma ile armudu toplamaya benzer.yapay fiyat hareketleri ivmesi yüksek(alım satım volatilitesi yüksek)pazarlarda olur.Bizde Konut piyasasında böyle bir volatilite olmaz.En son bu örnek ABD mortgage krizinde oldu. 2-beylikdüzünde olan örneklemenize uymuyor.orada talebin olmadığı bir pazar yaratıldı.tabiiki mesnetsiz fiyatlamalar da vardı...Şuan bizim hisse borsamızda olduğu gibi...nasılmı;Beylikdüzü'nde yaklaşık 250 bin nüfus yaşarkenki buda Yaklaşık 70 bin haneye tekabül eder. Buna rağmen, yapım aşamasındakilerle beraber 150 bin idi.Böyle bir talep yetersizliği ortamında beylikdüzünde Konut piyasası ayvayı yedi.. 3-Konutta 10 yıldır bahar havası var diyorsunuz.Oysa bahar havası değildi bu fiyatların yerine oturması ve istikrar demek daha uygun.2008 DEKİ KRizide unutmayın.Biryerleden teğetmi geçmişti!!yani 10 yıldır öyle dikensiz gül bahçesi değil konut piyasası... 4-konutta talebi oluşturan en önemli neden;konforlu yaşama isteğidir.NİYETİDİR.Niyet olmazsa hiçbirşey olmaz.Gelir artıkça yani kişi başına düşen ortalama gelir arttıkça talep de artar.TÜrkiye de özellikle istanbulda bu talep yerliler sayesinde hep zirvede...Çünkü ist. çok dinamik bir şehir.ÖYLE YABANCI TALEBİ ancak ağaoğlunun satış stratejisinde olan biRşey..gerçekte önemsiz...Eğer önemli olsaydı ağaoğlu my world europa da ki evlerin fiyatları yerlerde sürünmezdi.Temelden alanlar hala zararda...SURİYELİ VE ARAPLAR ORAYA RAĞBET ETMESEYDİ,bence fiyatlar böyle yerde sürünmezdi.hakettiği fiyata gelirdi.Yani yabancınında kalitesi ve kültürel uyumu önemli..Konutta YAbancı talebi Öyle sizin bahsettiğiniz değerde bir öneme de sahip değil... 5-senin, 6-12 ayda konut krizine gireceğiz sözünü;diyenler tam bir yıldır basbas bağırıyor.Ama giren çıkan yok :))))NEW YORK TİMES bunu haber yaptı ama....nafile...Çünkü Bizdeki iç dinamikleri bilmiyorlar.Hisse senedi alıp satmaya benzetiyorlar... 6-Şuan Türkiyede Boş konut sayısı 1 milyonun üzerinde .Sadece istanbulda Nitelikli markalı boş lüks daire sayısı 400 bin dolayında.15-16 MİLYON insanın yaşadığı ve her yıl Nüfus artış hızı %0 21.8 olan(TÜRKİYENİN %013.7) bir metropolde bu rakamlar krizin habercisi değil,NORMAL İŞLEYİŞİN BİR PARÇASIDIR.Bu rakamlar kriz havarilerinin istediği sayıda olsa(YANİ 400 BİN ÇOK,100 BİN OLMALI GİBİ) İstanbuldaki emlak fiyatları TAVAN yapar,Londra ve paris ile kıyaslanacak düzeye gelirdi.ARZ tavan yapacaktı çünkü.talep de dipde... 7-yaptığım geçmişe yönelik araştırmalarda;faiz artışının kısa vadede konut fiyatlarına olumsuz ama orta ve uzun vadede OLUMLU olduğu,dövizin ise biraz daha uzun vadede aynı etkiyi yaptığını tespit ettim.Ama bu iki enstrüman da Konut fiyatlamasında uzun vadede %50 nin üzerinde bir etkiye sahip değiller.Yani etkisi düşük ve sınırlı.Bundan dolayı sadece faiz ve dövizin artış kapasitesine bakıp konut fiyatlamasını orta ve uzun vadede yapmak sığ görüştür.Konutta enaz 4-5 yıl kalmak gerekiyor. SON SÖZ;KONUTTA BALON YOK,OLMAYACAK DA..PATLAMIŞ BİR KONUT BALONU DA YOK.KRİZ HAVARİLERİ DAHA ÇOK BEKLER...ŞUAN DURGUNLUK DÖNEMİNDEYİZ.BU DA MEVSİMSEL ANLAMDA GEÇİCİ.Yine tekrarlıyorum.Ekimayından sonra başlayacak olan kıpırdamalar ile Konut sektöründe önümüzdeki 1 yıl içinde nitelikli lüks(Deprem yönetmenliğine göre inşa edilmiş)EV-konut da en az %30 yükseliş bekliyorum.Büyük istanbul. depreminden sonraki 1 yıl içinde bu zarar görmemiş evlerde %100 lere varan bir fiyat artışı da bekliyorum.Umarım Bu deprem hiç olmaz.iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2014 | 15:55 ALİ GÜNEŞ 2875 Kişi okudu

Tekirdağda yatırımlık arsa

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Yıllardır yazlık bölgelerde arsa yada tarla alma hayalim oldu ama cazip gelen yerele gidip bakamadık sonra da iş güç bize hayalimizi unutturdu. Böyle zaman geçip giderken pandemi diye birşey çıktı ve Balıkesir, Ege veya Güney bölgelerde arsa ya da tarla almak hayal oldu. Fiyatlar uçtu. Hayal oldu derken, bu bölgelerde şehirden çoook uzak yerlere gücümüz yeter ancak onun da hayrını ölmeden göremeyiz diye ben yanaşmıyorum. Açıkçası yazlık bölgelerde genç yaşlarda yazlık ev almak bana hiç cazip gelmedi. hep arsa alıp kenara atıp, emeklilikte değerlendirmeyi düşündüm. Yılda 2-3 ay değerlendireceğim bir ev için büyük paralar vermek akıllıca gelmiyor bana. Bugünlerde Tekirdağ'ın Barboros ve Kumbağ ilçeleri benim bütçeme uygun görünüyor. hem denize yakın hem Çanakkale köprüsünün yapılmasıyla Balıkesir, Bursa tarafına hem de İstanbul'a yakın bir yer. Ancak ben Tekirdağ?ı hiç bilmiyorum. Yazlık Bölgeleri cazip mi, insanlar talep ediyor mu hiç bilmiyorum. 10 yıl gibi bir hedef koydum kendime. Arsayı alıp 10 yıl unutacağım. 10 yıl sonra değerlenirse satıp Balıkesir veya ege tarafından yazlık almayı düşünüyorum. Umduğum değeri bulmazsa aldığım arsaya yazlık yapmayı düşünüyorum. Metrekare fiyatları 750-1000 tl arasında görünüyor. İlk amacım yatırım amaçlı, sizin fikriniz nedir. Bu bölgelerin dışında yatırımı daha cazip bir yer öneriniz olur mu? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Mart 2022 | 15:04 OĞUZ DURAN 2873 Kişi okudu

Hisseli Arsanın, Hissedarlardan birisinin ele geçirmesi

Soru

Tebernüş bey merhaba, benim, belediyenin 18. madde uygulaması sonucunda başkaları ile ortak ettiği bir arsam mevcut. Hissedarlardan bazıları hisselerini sattılar ancak tapuda gerçek değeri üzerinden göstermediler. Satın alan kişiler, İZALE-İ ŞUYU davası açıp elimdeki hisseyi ucuza satın almamaları için, ben arsadaki payımın az bir kısmını gerçek değeri üzerinden kardeşime satış yapsam, hissemin olası bir izale-i şuyu davasında bu satış değeri dikkate alınır mı? Veya başka bir çaresi var mıdır? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2020 | 00:25 Ceyhun Yavuz 2874 Kişi okudu

Bir kısmı 1.derece sit alanı olan arazimizin etrafını çevirebilir miyiz?

Soru

Merhaba, Tamamı 13 dönüm tapulu olan arazimizin 2 dönümü 1. derece doğal sit alanıdır. Biz burada hobi amaçlı gezen tavuk yapmak istiyoruz. Üretime zarar verecek çeşitli hayvanlar gelmemesi için etrafını kısmen beton kısmen çit kapatabilir miyiz? Kanunen nasıl bir yol izlemeliyiz. Teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2016 | 11:00 Kemal Yıldırım 2874 Kişi okudu

Erzin İsos Termal Tesisten Devremülk alımı.

Soru

Sayın Tebernüş Bey 30 11 2014 tarihinde Erzin İsos termal tesislerine çalışanlar tarafından telefonla aranarak davet edildim. Orada yapılacak olan tesisin 9 blok olacağı 1 tanesinin bitmiş olduğu 1 tanesininde kaba inşaat olduğunu gördüm. Bir büyük birde küçük yüzme havuzu yapılmış yapılacak sitenin maketini yapmışlar tabi buraları bize yanımıza verdikleri bir görevli gezdirerek tanıttı örnek daireleride gösterdi.Daha sonra davet ettikleri tüm giden kişileri büyük bir salonda topladılar. Her tanıtım görevlisi kendi gezdirdiği kişilerle bir masaya oturarak site bittikten sonra yapılacak faaliyetleri ballandıra ballndıra anlattı bu arada tava getirdikleri kişilere satış süzü alınca bağıra bağıra bünü ilan ettiler. Bu arada bizede fiyat konularını açtılar ben durumumuzun olmadığını alamayacağımızı söylediysemde peşinat ve taksit konusunda ısrarla yardımcı olacaklarını ne kadar peşinat ne kadar taksit ödeyebileceğimizi ısrarla sordular bende 1000 tl peşin ayda 250 tl ödeyebileceğimi söyledim kendilerinin talepleri çok daha fazlaydı kabul etmezler diye beklerken peki şöyle yapalım 1000 tl peşin ayda 250 tl taksit taksit bittiği ay 8000 tl lik bir senet düzenleriz toplam 18500 tl günü geldiğinde o senedi yapılandırırız diyerek beni razı ettiler.Hemen sözleşmeyi ve senetleri hazırlayıp önüme dayadılar imzaladım.Bu arada bir kağıt verdiler cayma durumunda yüzde 25 ile yüzde 50 arasında bir tazminat ödeyeceğimi yazmışlar el yazımla okudum kabul ediyorum diye yazdırıp imzalattılar. Bu arada sözleşmeyi okumadan imzaladım eve gidince okudum bazı tereddütlerim oluştu. Ertesi günü peşinatı ödemek için şubelerine gittim tereddütlerimi şubenin müdürüne söyleyince hepsine bir kılıf buldu.Daha sonra internette bir araştırma yapayım dedim baktımki onlarca kişi bu şirketin kendilerini mağdur ettiğinden bahsetmişler Tabi pişman olduk ama son pişmanlık fayda etmezmiş.6 12 2014 günü şirket çalışanı bir bayan beni arayıp devremülk alanlara özel bir kampanya yaptıklarını aralık sonuna kadar peşin ödeme yaparsam 18500 tl yerine 13500 tl ödeyeceğimi ve tapunun verileceğini söyledi.Sizden öğrenmek istediğim cayma hakkımı kullansam hukuken ne olur.Peşin ödemeyi düşünsem 5 yada 6 bin tl kredi çekmem gerek. 250 tl taksitleri ödesem devremülkün 36 ay içinde teslim edileceğine dair taahütleri var 8000 tl lik senedin süresi 40 cı ay 36 ayda teslim edilmezse dava açabilirmiyim dava açabilirsem 8000 tl lik senedin iptalini hukuken yaptırabilirmiyim.Saygılar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Aralık 2014 | 16:51 Ali Çetin 2873 Kişi okudu

Tapu rayiç bedeli

Soru

Merhabalar. Geçen gün 69.000TL ye ev aldım. Rayiç bedeli 35.000tl çektiğim kredi 48.000tl tapuya gittiğimde sordular 50.000tl dedim ancak oradaki memur 40.000tl gösterdi bununla ilgili bi sıkıntım olabilirmi? Teşekkür ederim..

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
20 Aralık 2012 | 02:16 Aytaç ÇOLAK 2873 Kişi okudu

Yuzbin Dolariniz olsa yatirim amacli ne alirdiniz

Soru

Tebernus Bey, yazilaniz gercekten cok hos tebrik ederim. Yanliz, benim sorum biraz farkli. Siz bu isi bizden dha iyi biliyorsunuz, sorumlulugu bize ait olmak uzere, eger 600.000 TL veya 1.200.000 TL paraniz olsa, ve emlak yatirimi yapip, 3-4 sene sonra satmak istedeniz, bu parayi, hangi bolgede, arsa-dukkan-ev herhangibir yatirim aracini kullanarak ne alirdiniz? Bagdat Caddesinden dairemi alirdiniz, AVM hissesi mi bulurdunuz, ucuza arsa mi arardiniz? Yani boyle bir sorunun cevabi aslinda en az 5000 TL, tabi biz Turk milleti onuda bedavaya getirmek istiyoruz. Tesekkur ederim, saygi ve hormetler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2020 | 03:14 Vedat Kilic 2872 Kişi okudu

Ataköy 9.kısım kentsel dönüşüm

Soru

Ataköy 9. kısımda b tipi 2+1 bir dairem var, uzun bir süredir kentsel dönüşüme girerse diyerek elimde tutuyordum. Sizce kentsel dönüşüm ne kadar süre içerisinde gelir? Bekleyip elimde tutmama değer mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2019 | 22:58 Can Yıldırım 2871 Kişi okudu

Toki İstanbul Kayabaşı Projesi ve Diğerleri

Soru

Tebernüş Bey merhabalar. Güzel yorumlarınız ve bilgilendirici mesajlarınız için çok teşekkür ederim. Bilginin sermaye olarak satıldığı bu çağda verdiğiniz hizmet takdir edici. Günlerdir kafamı kurcalayan bir soru var. Biliyorsunuz Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum Toki'nin ucuz konutları için şu ana kadar 250.000'e yakın başvuru yapıldığını söyledi. Buraya kadar her şey güzel. Yalnız Toki'nin resmi web sitesinde yayımladığı fiyatlara bakıldığında 2+1 konut fiyatının tahmini bedelinin 238.000 TL ve 3+1 konut fiyatının 399.000 TL olduğu belirtilmiş ki alta küçük bir satırda bu fiyatların değişebileceği de eklenmiş. Tefe Tüfe sistemiyle 120 aydan 240 aya kadar da vade seçenekleri sunuluyor. Evet sistem gayet güzel gibi görünse de yükselen bir enflasyon gerçeği var. Bu da dairelere ortalama altı ayda en az yüzde beşe yakın bir zammın geleceğini gösteriyor.Yani 3+1 daire için peşinat ödediniz ortada henüz bir daire yok 3000 TL ile taksit ödemeye başlıyorsunuz. Bunun yanında kendi evinize kira ödemeye devam ederken Toki'nin daireyi size ne zaman teslim edeceği de belli değil. 36 ay olarak düşünsek 108.000 TL para ödemiş olacaksınız tabi bu süreçte ana paranıza sürekli zam geleceği için de dairenin peşin fiyatı olan 400.000 TL belki hiç eksilmeyecek ve sürekli artacak. 120 ay sonra dairenin borcu bittiğinde 400.000 TL'lik bir daireye iyimser bir fiyatla 700.000 TL ödeme ihtimali oldukça fazla görünüyor. Konut kredilerinin yükseklerde uçtuğu bugünlerde bu sistem insanımız için bir çıkış mıdır yoksa çıkmaz yola girmediğini bilmeden gaza basan sürücünün kaderinden farksız mıdır? Barınma ihtiyacı insanın en temel ihtiyacı iken bu denli yüksek meblağları bir eve yatırmak ve her gün kendinizi sıkıntıya sokarak yaşamanın mantığı nedir? Kaldı ki bu yatırımı yaptınız bölgede daire kiraları 1000 - 15000 TL civarı. Bölgede tokinin yaptığı villalar var bunların kirası bile 3000 TL civarı. Kira çarpanına baktığınızda 30 yılda kendini ödeyemeyecek bir yatırım. Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mart 2019 | 23:57 Yunus YİĞİT 2871 Kişi okudu