Silivrimi çatalcamı.....
Merhaba tebernüş bey uzun vadeli bir arsa yatırımı yapmak istiyorum 24 yaşındayım bu konuyla alakalı hiç bir tecrübem yok aklımda Silivri ve Çatalca var sizce hangi bölgeyi tercih etmeliyim.
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
Merhaba tebernüş bey uzun vadeli bir arsa yatırımı yapmak istiyorum 24 yaşındayım bu konuyla alakalı hiç bir tecrübem yok aklımda Silivri ve Çatalca var sizce hangi bölgeyi tercih etmeliyim.
Tapuda çatı piyesli yazan ve projede dubleks görünen 5 katlı binanın 4. Katında evim var.üst kayımda da catı dairesi var.ve çatı daireside benim arka odalarımla dubleks görünüyor.arsa tapulu evlerimiz. Yapı kayıt belgesi için son günler sanırım fakat para olarak sıkışık durumdayız. Şimdi imar barışına başvursam Kat mülkiyetine 2 yıl sonra maddi olarak gecebiliriz. Bu süre zarfında yapı kayıt belgemiz bizim için ne gibi fayda sağlayabilir.Süre uzayınca kat mülkiyetine geçiş hakkını kayıpetmiş olurmuyux. Odalarımın bazıları projede komşunun görünüyor ondan izin almam gerekiyormu. Yapı kayıt belgesi kredi çekilmesine katkıdı olurmu tesekkürler
Tebernus bey selamlar .. kapakli yanikagilda 1150 metre kare hisseli tarlam var ve 2013 yilinda aldim pek prim yaptigi soylenemez .. ayrica ikitelli sanayi sitesinin o civarlara tasinacagi soyleniyor sizce daha fazla beklemelimiyim yoksa biran once satip baska projelere mi baksam bilemedim .yardimci olursaniz sevinirim saygilar...
Merhaba Tebernüş bey; Öncelikle yardımlarınız için teşekkürler. 1 yıldır satın almak üzere ev arayışındayım. Bahçeşehir ve çevresinde bütçeme uygun evler buldum fakat metre kare olarak çok küçükler.Fakat Kanal İstanbul'un güzergahının açıklanması kafamı karıştırdı. 1Stanbul evlerinde 270 bine 1+1 evler söz konusu.Kanal İstanbul gerçekleşirse prim yapacağı söyleniyor .Fakat kira getirisi en fazla 850 tl. İşe ulaşımı çözebiliyorum ama sosyal dünyama ulaşım imkanı çok uzak.Alıp kirasıyla kredime destek sağlamayı planlayabilirim .Birde Hadımköy Kiptaş konutlarında 180-200 bin aralığında 2+1 evler bulunmakta.Bu evler beni en az borca sokacak evler.Fakat kiraları 550 tl civarı.Yine Kanal İstanbul beklentisi söz konusu.İş yada sosyal dünyama ulaşım söz konusu değil,yine kira desteği alabiliyor olurum. Diğer yandan Tuzla Aydınlıda da 250-300 bin fiyat aralığında 2+1 daireler söz konusu.Kesinlikle yaşayamayacağım bir lokasyon sadece alıp kira getirisiyle kredimi ödeyebilirim.Bu arada bende kiracıyım:( Lokasyon olarak çok bilgim yok ilanlarda bütün evler merkezi ve ulaşıma çok yakın.Tuzlayı seçeceksem neye dikkat etmeliyim ? Bir yandan Kanal İstanbul beklentisi kafamı karıştırırken sizce hangi mantıkla davranmalıyım.Tuzla mı yoksa Kanal İstanbul güzergahından Bahçeşehir yada Hadımköy mü ? Çok teşekkürler.
İyi günler. İzmir Ödemiş Birgi'de 400m2 alanın içinde 125m2 2 kat imarlı alana villa yaptırmayı planlıyorum. Taş ev olması düşüncesindeyim. Mimar ve mühendise proje için başvuracağım fakat cahil bir şekilde karşılarına çıkmak istemediğim için ön araştırma yapıyorum ve sizden bilgi almamın tarafıma çokça faydalı olacağını, geçmiş yazılarınızdan gözlemledim. Böyle bir düşünce için ne tarz bir yapı önerirsiniz? Taş seçimi, doğrama, oda bölme sayısı, vs. Ayrıca bana maliyeti ne kadarlık bir sıkalada olur? Projeyi hayata geçirmek için ödenrebileceğiniz inşaat firması mevcut mu? (baştan sona anahtar teslim olacak mümkünse) Bu konularda bilgi paylaşmanızı rica ederim. (NOT: Arsayı henüz satım alımımız tamamlanmadı; satın alanın belediyeden arsa için imar durum belgesi çıkartmasını bekliyorum. 125m2'yi ben belediyeden öğrenmiştim fakat satan kişi 65m2 x 2kat olarak imarlı yapılabildiğini öğrenmiş. Taki en doğrusu imar belgesi geldiğinde kesinleşecek ama; 65m2 için de yukarıdaki taleplerimi değerlendirebilirseniz sevinirim.) Ayrıca karşılık beklemeden burada verdiğiniz emekler için de teşekkür ederim.
Tebernüş Bey merhaba sitenizi uzun süredir takip ediyorum. İki tane sorum olacak. Birincisi avrupa konutları ıspartakule'den 2011 yılında 150 mi güney cephe 5.kat site içi peyzaj manzaralı daireyi 300.000 TL'ye aldık. Şu anda değeri 570.000 TL civarı. Şu anda kira getirisi aylık 1.650 TL. Bomonti Anthil'de 88 m2 1+1'ler 700.000 TL civarında ve internette görebildiğim kadarıyla kira getirisi 2.500-3.500 TL arasında. Sizin de Anthill'le ilgili önemli yorumlarınızı görme şansım oldu. Acaba Avrupa konutları'ndaki daireyi satarak Anthil'den 1+1 almak karlı bir yatırım olur mu? İkinci sorum pendik ataman karina'da 2011'de 64 m2 8.kat deniz gören 1+1 daireyi 137.000 TL'ye aldım. Garanti Bankası sitenin karşısındaki teknoloji üssünü henüz faaliyete geçirmediği için beklenen artış henüz gerçekleşmedi. Şu anda tahmini değeri 175000-180.000 Kirası ise 700 TL. SResim İstanbul'da ise 66 ila 78 m2 1+1 ler 230.000 TL civarı ve geçenlerde bir okuyucunuzun aktardığına göre kira beklentisi 1.100 TL gibi. Sizce pendik bölgesinin yakın gelecekteki değer artış etmenlerini de dikkate alarak Ataman Karina'daki daireyi satıp resim istanbul'u almak karlı bir yatırım olur mu? Resim istanbul'un ve 4 yıldır daire sahibi olduğum Ataman Karinanın gelecekteki durumlarını karşılaştırısanız nasıl bir yol izlemem daha karlı olur? Teşekkürler,
% 20 imarlı 160 metre kare villa projeli arsaya kaç metre karelik ev yapılır yada bu arsa satın alınmalımıdır
Kolay gelsin Tebernüş Bey! 100 bin tl lik bir birikim var ve bununla yatırım amaçlı daire almayı uzun süredir planlıyorum.Kredi kullanmak istemediğim için de pek fazla seçenek bulamamıştım bugüne kadar...Medikule İstanbul'da "oturuma hazır ve sorunsuz iskanlı rezidance konutlarının" 99 bin TL?den satışa sunulacağını öğrendim.Bu işlerden pek anlamam ama internetten yaptığım kısa bir araştırmada projenin temmuz 2013 te satışa çıktığı anlaşılıyor. O zamandan bu yana bu dairelerin satışının bitirilememiş olması beni düşündürdü.Gerçi başakşehirde 62 m2 lik dairelerin 99 bin tl den satılması ucuz geldi ama şimdiye kadar satılamaması da biraz garip...ne dersiniz? yatırım için alınabilir mi veya sizin bu proje ile ilgili duyduğunuz bir olumsuzluk var mı? Veya almaya karar verirsem özellikle dikkat etmem gereken birşey var mıdır? Sabırla sorularını yanıtladığınız tüm okuyucularınız ve kendi adıma gönülden teşekkürler...
Sayın tebernüş bey öncelikle verdiğiniz hizmetten ötürü size sonsuz teşekkürler ilk sormuş olduğum soruda daha sayfa onayı gelmeden cevabım gelmişti işinizi ne kadar ciddiyetle ve severek yaptığınıza bir kez daha şahit oldum teşekkürler ben toki nin kayaşehir de yapacağı 1500 konutun 1+1 leri için izninizle soru yöneltmek istiyorum 1+1 ler sizce değerlendirilir mi? prim yapar mı? kiraya vermek istesek talep olur mu? sonucta bodrum ve zemin olarak geçiyorlar ama biraz arastırmalarımda bu dairelerin zeminden sonra başladığını ögrendim ne kadar dogru onuda bilmiyorum, megilden dolayı arka bölümler yüksekte ön taraflar ise zeminle başlıyormuş bu konuyu çok merak eden var ama ne bir örnek daire var ne bir bilgi burdanda Türkiye'nin en büyük emlak sayfasına bu durumu iletiyorum ayrıca bu daireler yerine gòre 140 bin 120 bin tl arasında değişiyor 2+ 1 lere gücümüz yetmiyor peşinatlar çok yüksek keza taksit oranlarıda 1500 lira taksitle başladığımız bir daire için memur maaşına endekli artış dolayısıyla bir kaç yıl içinde 2000 tl yi görebilir çok magdur gördüm bu beni korkuttu açıkçası sizden ricam 1+1 leri yorumlamanız saygılar
2014 yılı Ocak ayında 90 bin tl ye 400 m2 Çatalca - Çanakça köyü Bağlar mevkiinde arsa aldım. Bu bölgenin durumu nedir? Arsa ne zamana prim yapar? Ne zamana satmalıyım? İNŞAALLAH ölü bir yatırım yapmamışımdır. Teşekkürler..