Kira çarpani oraninin ev almada önemi

Soru

Sayin Tebernuş Bey; Ataşhir Ağaoğlu Equinox sitesinden 2+1, brut 138 metrekare daire fiyatlari 920bin tl civarinda.Kiralar ortalama 3000 tl civari.Kira çarpani orani ortalamanin üzerinde olmasina rağmen oturmak amaçli ev almayi düşünüyoruz.Araştirmalarimizda son satilan emsal dairelerin bu fiyatlardan satildiğini öğrendik fakat kira çarpani konusu kafamizi kariştirdi. Bir diğer çelişki piyasanin daha da sıkışacaği ve fiyatlarin düşeceği beklentisi. Bu konu ile alakali değerli yorumlarinizi rica ediyoruz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2018 | 00:03 Fatih Çağlayan 2855 Kişi okudu

Ters dubleks almak mantıklı mi?

Soru

Iyi gunler. Gunumuzde ev almak zor is ve elimdeki varımı yogumu eve yatırırken cok kararsızım.Üsküdar kisiklida bir daire almak istiyorum. Daire 180 m2 ve ters dubleks . Alt kat 90 ve ust kat 90 m2 Tapu kat mülkiyetli. Tapu da gözüken arsa 630 m2 ve arsa payi 4/100 .apartmanda ise 20 adet daire var. Belediyeden sorguladigimda projesinde alt kati otopark ve sığınak olarak gözüküyor.bina 15_20 senelik daire 390.000 tl yeni açılacak metroya yakın.suan 1000 tl ye kirada oturuyom. Bu daireyi 180 m2 olarak kiraya versem getirisi 1750 tl. Sizce bu daireyi almam riskli mi ? Kentsel dönüşüme girerse alt kat hesaba katılmadan mi payım hesaplanır.Zarar edermiyim? Yardımlarınız ve cevabiniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun.hakkınızı helal edin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ağustos 2016 | 21:39 Baris kara 2856 Kişi okudu

Ağaoğlu My World Europe Tapu Harçları Hakkında

Soru

Tebernüş Bey merhabalar, 2011 yılında Ağaoğlu My World Europe projesinden daire aldım, 2013 yılında dairemi teslim aldım ve oturuma başladım, 2014 yılında Akdeniz İnşaat'ın talebi üzerine tapu harcımı yatırdım ve yaklaşık bir ay sonra kadar tapumu teslim aldım. 26.05.2016 tarihinde vergi dairesinden tapu harcımı yatırmadığım için tarafıma tebligatname gönderildi (tapu harç bedelinin yüzde 25'i kadar cezası ile birlikte) vergi dairesiyle yaptığım görüşmede dairem için hiç bir tapu harcının yatırılmadığını öğrendim, Başakşehir tapu müdürlüğü ile yaptığım görüşmede, harç yatırılmadan nasıl tapu verebiliyorsunuz diye sorduğumda bana Akdeniz inşaat projenin kentsel dönüşümde olduğunu iddaa edip bunun için dava açtığını, dava sonuçlanmadan önce tapu başvurusu yapıp Emlak konutun da dava kaybedilir ise Akdeniz inşaatın harçları ödüyeceğine garanti verdiğini, bizde buna güvenerek harç yatırmadan tapuları Akdeniz inşaata teslim ettiklerini fakat dava davayı kaybetmelerine rağmen sizden topladıkları tapu harçlarını ödemediklerini bu yüzden de tapu sahiplerine tebligat gönderildiğini söyledi(Ağaoğlu My World Sitesi için hiç bir dairenin tapu harcının ödenmediğini söylediler), Ağaoğlu merkezle yaptığım görüşmede tebligatların kanunsuz olduğunu, o dönemde vergi dairesine açılan 29 adet davayı kazandıklarını emsal teşkil ettiği için diğer dairelerinde tapu harçlarını yatırmadıklarını, kesinlikle vergi dairesine ödeme yapmamam gerektiğini söylediler ve biz sizin için dava açıp yasal olarak hakkınız arayacağız deyip vekalet istiyorlar, şimdi vergi dairesinin gönderdiği tebligatı faizi ve cezası ile ödemez isem icra- haciz işlemleri başlatacaklar, Ağaoğlu ödeme yapma dava açalım diyor, ne yapacağımı şaşırdım nasıl bir yol izleyebilirim...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2016 | 08:32 Ahmet PARTO 2856 Kişi okudu

Dükkanın ikiye bölünerek iki ayrı dükkan gibi kullanılması

Soru

İyi akşamlar tebernüş bey. İstanbulda 30 m2 dükkan buldum. Kira çarpanı 135 e geliyo . Kat mülkiyetli ,iskanlı, krediye uygun olduğu söylendi. dükkan sahibi dükkanı ikiye ayırarak 15 er m2 halinde iki ayrı kişiye kiraya vermiş. Bu durumun yasal olarak bi sıkıntısı varmı acaba? Bu durum tamamen iş yeri sahibinin insiyatifinde midir. Bana bir sıkıntısı olabilir mi? İyi çalışmalar dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2016 | 18:46 Osman susar 2856 Kişi okudu

ümraniye çakmak mahallesinin geleceği

Soru

Tebernüş bey merhaba, Ümraniye, Çakmak mahallesi, İkbal caddesinden bahsediyorum. Yukarıda Tavukçuyolu, aşağıda Turgut Özal Bulvarı (eski Hatboyu caddesi) arasında kalan bölüm. Bir yanında Soyak Yenişehir, diğer yanında Şerifali. Yeni yapılacan Üsküdar metrosunun Ihlamurkuyu istasyonuna 10 dk. yürüme mesafesinde, Ataşehir Finans Merkezi'ne 1,5 - 2 km. Bölge daha ziyade eski gecekonduların yıkılıp yerine müteahhitlerin kat karşılığı yaptığı 4 katlı binalarla dolu. Tek tük de olsa siteler mevcut. Siz bölgenin geleceğini nasıl görüyorsunuz. Finans Merkezi'nin açılmasından sonra hızlı bir yapılaşmayla, Şerifali benzeri siteler ile dolar mı? Şu an gerek ev fiyatları gerekse kira açısından Şerifali'nin bir hayli gerisinde.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2015 | 08:42 eyüp şenkal 2855 Kişi okudu

kriz ortaminda veya bu doviz ortaminda nasil yol izleyelim.

Soru

Ustad dolar ve faizler yukselirken.nasil yol izleyelim.evini sat faize koy seneye daha guzel ev alirsin diyenler var.fiyatlar geri felir fiyenler.kimi fiyatlar stabil sonra artar diyenler.kiracim var icinde ne yapalim.genel bir yorum analiz yaparmisiniz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mart 2015 | 17:39 hasan civi 2856 Kişi okudu

Ev sahibiyim kiracımı çıkarmak istiyorum.

Soru

Sayın yetkili, 2014 Ocak ayında kızkardeşime vekaletnamesini bana vererek 3+1 daire aldım.Bizim iyiniyetimizden ve evi satanın telkinleriyle kiracının iyi birisi olduğunu tekrar aynı kişinin oturmasında herhangi bir sorun yoksa kiracının kirasına devam etmesini ısrar ederek onunla anlaşabileceğimi bana söyledi. Bende olayı benimseyerek herhangi bir olumsuzluk görmeden kiracının devamı yönünde durumu benimsedim.Ayrıca bana üçüncü aya kadar kontratı olduklarını söylediler.Üçüncü ayda kiracıdan tekrar kira kontratı yapılması gerektiğini ve ücret arttırımı yapılmısı söyledim.Benim söylediklerime yanaşmadı.Ve bana sen kim oluyorsun aslında sen kira almaya bile yetkili değilsin dedi.Bende evden çıkmasını istedim.Ne kadar kira verirse versin bunun kıymeti olmadığını söyledim. Kira konusunda kendisine, emlakçılara gidelim kiralık fiyatları öğrenelim.Ben sana 50 TL ve 100 TL aşağısına kadar da verebileceğimi söyledim.Benim söylediklerimi kabul etmedi. Evi aldığım kişiye verilen 650 tl eski kiranın, 700 tl olarak değiştirilmesini istedi.Ben bunu kabul etmeyerek buranın 850 tl olmasını istedim.Kendi bildiğini yaptı. Hala aynı fiyatta oturmaktadır.Şu anki emlak fiyatları 950 tl den başlamakadır.Bir sene oldu oturmaktadır.700 tl olarak kirasını her ay düzenli yatırmaktadır.Ama gel gör ki kaybımızdan dolayı bu kiracıyı çıkartmak istiyorum.Bu konuda neler yapabileceğimi bana bildirirseniz sevinirim. Saygılarımla.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Aralık 2014 | 12:05 Alparslan öz 2856 Kişi okudu

Silivri, Değirmenköy, Arap Çiftliği mevkiin de tarlam var ne yapmalıyım

Soru

Tebernüş bey merhaba . Silivri, Değirmenköy, Arap Çiftliği mevkiin de tarlam var 2950 m2 kadar.2011 yılında 30.000 TL' ye almıştım şu anda satmış olsam en fazla 40.000 TL yapıyor.Benim için açıkçası karlı bir yatırım olmadı,ne yapmam gerektiğini bilemiyorum.Biraz daha bekliyeyim mi ,yoksa 40.000 TL' ye satayım mı?Ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız çok memnun olurum. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2014 | 12:33 KAMİL DEMİRCİ 2855 Kişi okudu

Seyrantepe İSPAR İş Merkezi'nde 65 bin TL'ye dükkan

Soru

merhaba Tebernüş bey,Kağıthane seyrantepe de ispar iş merkezinden 25 metrekare 65.000 tl fiyattan bir dükkan almayı düşünüyorum.Duyduğum kadarı ile o bölgeye Şişli Etfal hastahanesi gelecekmiş.Bu bölgeye yatırım yapmak ne kadar doğru gelişmekte olan bir bölgemidir.Beş sene sonraki durumu ile ilgili bir öngörünüz olabilirmi?iyi çalışmalar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2012 | 16:44 ESRA KILIÇ 2855 Kişi okudu

Eski ev alınır mı?Ev kredisinin çıkmasını beklemek mi?

Soru

Merhaba Tebernus Bey, İstanbul Icerenkoy'de kiracıyız.Ev sahibimiz evi satıyor. Evi almak istiyoruz ama 25-30 yıllık bina(depremle ilgili herhangi bir rapor yok) ve kentsel dönüşüme gitme ihtimali var.Bütçemiz anca eski evlere yetiyor .Oturduğumuz evi alalım, içini yenileyelim diyoruz.Konumu güzel,merkezi.2. bir seçenek parayı vadede tutup 1.2 oranlı ev kredisinin çıkmasını bekleyip yeni ev almak mi daha mantıklı olur?Bu arada Mart 2024 te evi bosaltacagimiza dair taahhütname imzaladık.Sorumu cevaplarsanız sevinirim. İyi çalışmalar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2023 | 00:11 SIBEL OĞHAN 2853 Kişi okudu