Çerkezköy kızılpınar arsa alımı

Soru

Tebernüş Bey merhaba. Size şöyle bir soru sormuştum. http://www.tebernuskirecci.com.tr/degirmenkoy-tarla-yatirimi/119104 ancak alım ile ilgili kararımızı çerkezköy kızılpınara çevirdik. Kızılpınarın merkezine 300 metre mesafede 5 kat %40 imarlı 300 metre kare bir arsa satın aldık. Bize maliyeti 80.000 tl yi buldu. Kızılpınar merkezde aynı metrekare yerlerin fiyatları 150.000-200.000 civarlarında. Hızlı tren projesi tamamlanırsa (aldığım arsanın demiryoluna uzaklığı 2 km) fiyatları nasıl etkiler. Sizce iyibir yatırım oldumu? Görüşleriniz benim için çok ömemli saygılarımı sunarım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2015 | 10:42 Selim seloğlu 2807 Kişi okudu

idealist kent

Soru

Sayın Kireçci, İdealistkent 1.etapta 2+1 118 m2 site içine bakmayan güneybatı cepheli bir evi satın almayı düşünüyoruz. Fiyatı 320.000 TL. Metro durağına 150 m uzaklıkta olduğu için yatırım için düşünüyoruz. Evi satın alıp kiraya vermeyi düşünüyoruz. 1200 TL kira getirisi var. Ancak metro hizmete girdikten sonra da bu evde oturmayı planlıyoruz. Çevrede Glow 3, Sinpaş aqua city 2010, Ağaoğlu Eltes Güneşi, Evidea ve Suryapı Metrogarden projelerini gördük çok daha küçük m2 ler ve daha pahalı. Sizce 2015'te metro istasyonu hizmete girdiğinde ev ne kadar değerlenir,sizce iyi bir yatırım olur mu? Teşekkürler Senem Görel

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Temmuz 2013 | 21:42 Senem Görel 2807 Kişi okudu

Kayaşehir 17. Bölge, Boğaziçi Yönetim Aidat Uyanıklığı

Soru

Tebernüş Bey merhaba, sizi ilgiyle takip ediyor, sabırla ve yılmadan verdiğiniz açıklayıcı cevaplar için takdir ediyoruz. Bilindiği gibi Kayaşehir 17. Bölge bu haftadan itibaren teslim edilmeye başlanıyor. Bu aşamada 1. Etap (1...10 ve 15..16 bölgeler) Kayaşehir'lilerin Emlak Yönetimden çektiği sıkıntılardan sonra 2. Etap (11...14. bölgeler) Kayaşehir sakinlerinin Boğaziçi Yönetim'den nisbeten memnun olmaları ve 17. Bölgenin de Boğaziçi Yönetim'e verilmesi munasebetiyle biz de bu yönetimden ümitliydik. MEĞERSE YAĞMURDAN KAÇARKEN DOLUYA TUTULMUŞUZ. Boğaziçi Yönetim sanırız kendilerince UYANIKLIK YAPARAK, sadece 1 kere alacağı giriş avanslarını diğer bölgelerden düşük tutarken her ay alacağı avansları neredeyse x2 yapmış (92 TL ile 126 TL arası)! Bu aidat tutarları aidatı 110 TL olan, kendine has bina ve site yapısı, peyzajı, site kapısından dahi içeriye sokmayan ve çok sıkı korunan özel güvenliğiyle, kalitesiyle kendisini kanıtlanış olan OYAKKENT'in aidatlarını bile geçmekte ve Başakşehir'in en lüks sitelerinden METROKENT'in aidatlarını dahi zorlamaktadır. Burada yaşayanlar en nihayetinde ve ekseriyetle zar zor paralarını biriktirip TOKİ'den daire almış insanlardır. Özel konut almış zengin denebilecek insanlar değildir. Hal böyleyken bu fırsatçılık niye? Biz site sakileri olarak aradık, taradık, ölçtük, biçtik sitede ne bir spor kompleksi, ne fitness salonu ne de ne bir yüzme havuzu bulduk Tebernüş Bey!

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2012 | 09:57 Engin Yıldız 2807 Kişi okudu

Tebernüş bey merhaba Kiptaş Çatalca Erguvan kent projesi var.

Soru

Tebernüş bey merhaba Kiptaş Çatalca Erguvan kent projesi var.Nokta satışlı bir proje henüz başlamadı sanırım yatırımdan ziyade kullanım amaçlı düşünüyorum,ama yinede merak ediyorum deger kazanırmı bu projeyi siz nasıl degerlendiriyorsunuz,kolay gelsin teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2011 | 15:06 Ahmet Yarar 2808 Kişi okudu

Tema World - Tema Istanbul - Avrupa Konutları

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Size daha öncede bu konu ile yazmıştım Avrupa Konutları ve ortaklarının Halkalıda ki Tema Istanbul projesinin 2016 da başlaması gerekirken 2021 ağustos ayı olmuş halen başlamaması ve başlamasını geçtim ne zaman temel atılıcak onu bile daha bilmememiz. Tema World yapılmadı diye sahtekarlık değilmi bu demişim size, bize bu sözlerle bu daileri sattılar sizde sahtekarlık ağır bir ifade diye yazmışsınız yeni gördüm açıkcası cevabınızı. Hatırlarsınız belki ana haber bülteninde görmüştüm inşaat firması havuz var deyip sitede daireleri satıyor sonra inşaat firması daireleri teslim ediyor ama havuzu yapmıyor. Bütün daire satın alanlar ana haber bültenine çıkıp bu firma dolandırıcıdır demedimi? Dolandırıcılık davasıda açıldı diye biliyorum! Aşağıdaki kanun madddesinde dolandırıcılık şuçunun tanımı yapılıyor. Aşağıdaki maddeleri okuyup bana dermisiniz bu bizim durumumuza sizce uyuyormu uymuyormu? Deniyorki Karayolları izin vermedi!!! Allah aşkına çocukmuyuz biz. O kadar süre reklam yapıcaksın televizyondan, sonra dubai ye fuarlara gidiceksin tüm dünya emlak fuarlarında tanıtım yapıcaksın daireleri satıcaksın TAM inşaat zamanı gelicek Karayolları gelicek dicekki (Bu kadar süredir reklam yapıyorsunuz fuarlara katıldınız daileri sattınız O bahsettiğiniz Disneyland la anlaştık dediğiniz yer BU alanmıydı HEEEEE bizim haberimiz yoktu orası olmaz olmaz. Siz önce Tema Bahce deyip bir site daha yapın yine Tema World yalanını kullanarak. Sonra o Tema World yapıcaz dediğiniz koca alanada bir site daha yapın (ekim ayında lansman yapıcaklarmış) orayıda Tema World yapılacak diye satın sonra köşedeki küçük yere bir LUNAPARK yaparsınız Tamamdır o yeter ordakilere. Gerçi Kanal Istanbul açıklandı Tema World yalanına gerek kalmadı şimdi de Kanal Istanbul deyip satarlar bizim millette Tema World ü unutur gider, nede olsa herşey daireleri satana kadar. Hatta yönetimden biri bana dediki daha öncede sizin gibi biri bunun hakkında şikayet etti yapan firmalar demişki biz sadece daireleri teslim edicez diye söz verdik gerisi reklam içindi!!! Yani OHA. Sorduğunuzdada diyolarlaki hollanda dan ekipler gelip gidiyordu çok para harcadık. BIZE NE!!! sanki cebinden harcamış bize bu vaadlerle olması gerekenden yükseğe sattın ki harcadığın para bizden aldığına göre devedeki kıl dır anca. Sanki 10 yıl kredi ile daire alanları arayıp " siz bizden daire almıştınız kredinizi ödüyebiliyormusunuz" diye soruyorlar da biz arayınca "çok para harcadık" diyorlar. Harcayın diye o parayı biz size verdik, verdiğiniz sözleri tutun diye verdik. Artaşın genel merkezine de gittim aynı şeyleri söyledim hatta dedimi ki " Biz sizin kar'ınıza ortakmıyız ki Dertdinize ortak oluyoruz siz bu soruyu yanıtlayın bana yeter dedim" sizen yarın donucez dedi Arzu Hanım dı yanlış hatırlamıyorsam 1,5 yıl oldu dönerler heralde, her an bekliyorum. Aşağıdaki maddelere bakarken lütfen TV reklamlarını. haber bültenlerinde emlak fuarlarına katıldıklarında cıkan haberleri. Gazete verilen 2014 yılında şimdi internetten kaldırılan 36 ay içinde Tema World teslim edilicektir hikayelerini göz önünde bulundurun ayrıca bu projeler olmasaydı acaba biz o söylenen paraları bu dairelere verirmiydik!!! Bu projeler yapılmadığı için daire tesliminde olan dairelerimiz yaklaşık 5 yıl kadar hiçbir şekilde değer kazanmadığını. Son virüsle gelen değer kazanımının site ve yonetimiyle hiç bir alakası olmadığı tüm Türkiyede ciddi artışlar olduğunuda belirteyim sonra yok site deki fiyatlar son 1 yılda şu kadar cıktı diyenler olabilir. Bunun projeyle hiçbir alakası yok dibindeki Dumankaya Miks deki 1+1 ler gecen yıl 280 bindi su an 460 bin. Türk Ceza Kanunu'nun 157. maddesine göre, "hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan bir kişi" dolandırıcılık suçunu işlemiş olur ve bir yıldan beş yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezasına çarptırılabilir. Dolandırıcılık Suçunun Şartları Dolandırıcılık suçu, birçok farklı hareket tarzıyla işlenebilecek bir suçtur. Ancak tüm hareketlerin ortak altyapısını teşkil eden, dolandırıcılık suçunun şartları olarak nitelenebilecek üç koşul vardır: Fiili işleyen kişi tarafından hileli hareketler icra edilmelidir. Mağdurun inceleme eğilimini ortadan kaldıracak davranışlar fail tarafından sergilenmelidir. Fiili işleyen kişi tarafından yapılan hileli hareketler herhangi bir kimseyi aldatacak özellikte olmalıdır. Mağdurun veya başkasının zararına, kendisi veya başkası yararına haksız bir fayda elde edilmelidir. Fiili işleyen kişi, kendisi veya başkası lehine fayda elde etmek için bilerek ve isteyerek hileli hareketler icra etmeli, mağdura verilen zarar ile fiili işleyenin eylemi arasında uygun illiyet bağı mevcut olmalıdır. Zarar, objektif şahsi ölçüler dikkate alınarak belirlenecek ekonomik zarardır.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2021 | 11:40 Mustafa Elmas 2805 Kişi okudu

LÜTFEN BU MESAJI GÖRÜN LÜTFEN!

Soru

Tebernüş bey merhaba, bu sabah size mesaj attım Beylerbeyi iskanlı daire başlıklı. Teşekkür ederim ki hemen yanıtlamışsınız. Sağ olun. Ama ailem de sizi takip ediyor ve daire iskanlı olmasına krediye uygun olmasına rağmen, deprem yönetmeliğine uygun değil. Ben de açık açık ismimi yazdım. Şimdi siz öyle yazınca bana bunu aldırmazlar. Ama çok beğendim evi ve almak istiyorum. Sizden ricam benim mesajımı kaldırabilir misiniz???????????????? Lütfen. Mümkünse çok mutlu olurum. Tekrar cevabınız için çok teşekkür ederim????????????????

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2020 | 12:07 Serhan Karasoy 2806 Kişi okudu

Silivri balaban mah tarla ile ilgili soru

Soru

Tebernüş Kireçci bey tekrar merhaba geçen gün size aşağıdaki soruyu sormuşdum sizde cevap vermiştiniz teşekkür ederim buğün belediyeye gitdim arsanın ova kapsamında olmadığını imara yakın bir konumda olduğunu öğrendim lakin yeni yapılan Kınalı ,Çanakkale otoyolunun bu mevkilerden geçeceğini öğrendim yaptığım araştırmalar sonucunda otoyolun benim arsamın 200-300 metre altından geçecegini Çed raporlarındaki ve internetdeki haritalardan gördüm bu iyi bir şey midir yoksa kötü bir şey midir anlayamadım karayollarına yakın olduğu için ileride imar çıkmayabilirmi veya biraz sapmayla bizim arsadan yol geçerse ne olur 500 metre yukarımdada rüzgar gülü var şimdiden teşekkür ederim önceki sorumda şöyleydi Tebernüş bey merhaba Silivri ,çanta ,balaban mahallsinde tarla vasfında 5 dönüm müstakil tapulu bir yer almak istiyorum m2 fiyatım 50 tl ye geliyor kullanmadığım bir para biraz uzun düşünüyorum.Arsama çok yakın olmasada sağında solunda yapılaşma var örneğin kınalı evleri diye bir site bile var tarlamda imar yok Şu an uygulanmakta olan ova projesi yatırım düşüncemi frenliyor fiyat ve mevki olarak düşünürseniz sizin yorumunuzu ve tavsiyenizi ögrenmek isterim tarla yola ikinci veya üçüncü parsel TEŞEKKÜR EDERİM Cevap: Tebernüş Kireçci Merhaba. Rica ederim. Ova kapsamında kalıyorsa uzak durun. Kalmıyorsa, alırken kazanıyorsanız gayet mantıklı.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2020 | 18:27 bekir şahin 2805 Kişi okudu

Sahrayıcedit İntaş sitesinden daire almak mantıklı mıdır?

Soru

Merhabalar, Biz 2 sene önce Sahrayıcedit İntaş sitesinden bir daire aldık, içini de oldukça yüksek bir masraf yaparak tamamen yaptırdık. Herkesin buradan ev almanın site çok eski olduğu için mantıksız olduğunu söylemesine rağmen konumunu, imkanlarını (konumu, çevresi, park vs) çok sevdiğimiz için, yani orada mutlu bir yaşam süreceğimizi düşündüğümüz için biz yine de bu alımı yaptık. Şimdi 75 ve 80 yaşlarındaki annem ve babam Göztepe'deki asansörsüz apartmanlarından çıkıp yakınımıza gelmek istiyorlar (Özellikle annem, çünkü dizlerinden ameliyat oldu ve artık merdiven inip çıkamıyor). Bunu tabii biz de çok istiyoruz elimiz sürekli onların üzerinde olabilsin diye. Yan binamızda 450.000 TLye bir daire bulduk. Tabii içi çok kötü durumda, ona da bayağı bir masraf yapıp içini yaptırmamız gerekecek. Şimdi sorum şu, aynı endişeyi şimdi de bu daire için yaşıyoruz. Bu sefer tabii deprem güvenliği konusu da eklendi. Sizce bu siteden daire almak mantıklı mıdır? Bu evlerin bir 15-20 sene sonra kentsel dönüşüme girmesi söz konusu olur mu? Ölü yatırım yapmış olur muyuz olmaz mıyız? Hani bir hata yaptıysak bari ikinci kez aynı hatayı yapmayalım diye soruyorum :) Zamanınız için şimdiden çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2019 | 15:20 Ebru Makinaci 2805 Kişi okudu

Hisseli Tarladaki prefabrik yapı için imar barışı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Anneme ait hisseli tarla tapusu olan yere 2000 yılında prefabrik küçük bir ev yapılmış ve buraya da belediye tarahfından elektrik ve su bağlanmış ve kapı numaraları mevcuttur.İmar barışı ile bizim yapmamız gereken işlem nedir? Yada böyle bir şeye ihtiyaç var mıdır? Sonuçta anladığım kadarı ile imar getirilmiyor bizim bu başvuru ile kazanacağımız ne olabilir? Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2018 | 10:54 Gürcan Bartan 2805 Kişi okudu

Hisseli Tapu da İmar Barışı

Soru

Toplam 250 metrekare arsa üzerinde babamın üzerine 90 metrekare üzerinde 3 katlı evimiz bulunmaktadır. Diğer kalan 160 metrekare ise bitişiğimizde bulunan yan binaya aittir. Bize ait olan 3 daireden giriş katın ruhsatı bulunmaktadır. Fakat 2 ve 3. Katlara ait ruhsat yoktur ama dairelerin elektrik, su, doğalgaz bağlantıları mevcuttur. Biz bu 2. Ve 3. Dairelere imar barışına başvuru yapsak ve sonrasında kat irtifakını alsak kentsel dönüşümde daire karşılığı daire olarak mı ev verirler? Yoksa arsanın büyüklüğü kadarı kadar mı ev hakkına sahip oluruz.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2018 | 17:15 Sedat Elmas 2805 Kişi okudu