Toki neden pahalı ev satıyor

Soru

Merhaba tebernüş bey sorum adana tokilerde şuan 3 artı 1 ev için ödemeler 144 ay 2200 tl civarı başlangıçta 30000 tl masrafınız oluyor ev toplamda 350000 tl civarına mal oluyor eğer 6 aylık memur maaş artısı oranındaki farkları hesaplayıp eklersek 12 yılda 400000 tl yi geçiyor. Aynı bolgede şuan müteahitlerin sattığı çok daha lüks ve güzel daireler 200 bin tl civarı 120 ay vadeli banka kredisi çekip ev aldığında bile daha ucuza mal ediyorsunuz . Sizce tokinin yaptığı bu evler pahalı değil mi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2016 | 23:32 Muammer bayrak 2771 Kişi okudu

Ankarada yatırım için arsa/konut projesi önerileri

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Ben ankarada yatırım için sizin önerilerinizi almak istiyorum. 7 ay önce mamak cengizhan mahallesinde nata yolu caddesine 500m mesafede bir tek bloklu siteden temelden girerek 6. Kat daire satın almıştım ve bu ay içerisinde mutahit teslim edecek. (MAMAK cengizhan mah. yerleşim ve imar planı ile tek bloklu bir çok aite yapılan yeni yerleşim bir bölge) Bölgede çok fazla satılık daire bulunmakta ve muhit olarak kaldırım, aydınlatma gibi belediye çalışmalarına ihtiyaç var. Sizce buradaki daireyi biran önce elden çıkartmalı mıyım? (tahmini 230-240bin TL) üzerine ekleyerek 300bin nakit ile Ankarada ne önerirsiniz? Kredi çekebilme gücüm var, önereceğiniz konut projesi/arsa vs var mıdır? Bölge olarak alacatlı-eryaman- incek-çakırlar-tuluntaş ankarada herkesin dilime dolasığı bölgeler; ancak sizin kısa vadede nokta atış önerileriniz var mıdır? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2016 | 11:22 İhsan Temelltürk 2772 Kişi okudu

Ohal ilan edildi krediyle konut alınırmı

Soru

Merhaba tebernüş bey krediyle konut alacaktım ama ülkemize yapılan bu hain darbe girişiminden sonra 3 ay süreyle ohal ilan edildi şimdi konut alınırmı yoksa ertelemekmi gerekir teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2016 | 22:04 Muhammet kapkan 2772 Kişi okudu

2+1 yatırım amaçlı daire öneriniz.

Soru

Merhaba Sayın Kireçci, Kararsız kaldığımız noktada bizlere yardımı dokunacak ender kişilerden olduğunuzu öngördüğümüzden size danışmak ve yardım almak istedik.Hali hazırda oturduğumuz müstakil bir evimiz mevcut. Bunun yanında 2+1, 75 metrekare Kiptaş Silivri 2.etaptan alınmış olan bir dairemizde bulunmaktadır. Allah bağışlasın 2 erkek çocuğumuz var. BES 'e dahiller. Geleceklerini şimdiden yapılandırmak adına uğraş veriyoruz. Onların kaliteli eğitim alması için çok düşündük.Beylikdüzü tarafından 3+1 bir daire alıp biraz daha kaliteli bir devlet okulunda eğitim vermek seçeneğiyle özel okula gönderelim yanında bir tane daha yatırım amaçlı 2+1 daire alalım seçeneği arasında kaldık. Eğitimin üst seviye olması ağırlık kazandı. Bu sebeple sizden fikir almak isterim. Eşim ve ben ikimizde çalıştığımızdan arsa,tarla gibi geniş metrekare ve ucuz yerler bulmaya çalışmak zor olacak.Araştırma aşaması meşakkatli. Bu sebeple yine Kiptaş projelerinden Tepecik,Silivri v.s 2+1 bir daire almak düşüncesindeyiz. Kısa vadede kazanmak gibi bir beklentimiz de yok. Orta ve uzun vadede bu seçenek kazançlı olur mu?Silivri'deki ilk daire Temmuz 2009 da 60000 TL idi. Kredi kullanarak 54 ayda toplamda 75000 TL ödemeyle Aralık 2013'te ödemeleri bitirdik ve kat mülkiyetli tapumuzu aldık.Şu anda ortalama 115-120 bin TL arasında satılabiliyor. Kira bedeli 400 TL.Tepecik'te tapular henüz verilmiyor bildiğim kadarıyla. Silivri'de ise sorun yok. Tapular teslim ediliyor. Sizin alternatif önerileriniz olur mu? Ne yapmamızı önerirsiniz?Daireyi yine 60 ayı geçmeyen vade seceneğiyle alacağız.Peşinat miktarını 120-130 bin TL tutarındaki daire için karşılar durumdayız. Kredi fazilerinin önümüzdeki Merkez Bankası toplantısında alınacak kararlar sonrası düşmesi bekleniyor.Lütfeder cevaplar ve değerli fikirlerini paylaşırsanız memun oluruz.Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2015 | 12:59 Doruk Uğurlu 2772 Kişi okudu

nereden arsa alınmalı bu limit için

Soru

Tebernüş,Öncelikle açık,net ve samimi cevaplarınızı okumaktan keyif alıyorum,vereceğiniz cevap içinde teşekkür ediyorum.Yatırım tavsiye sayfanızda bahsettiğiniz gibi kira beklentim olmadığı için istanbulda genişleme akslarında bulunan arsalardan almak istiyorum 1-2 seneye kadar,limitim 200 bin TL.Biliyorum çok yüksek meblağ değil ama sizin buna göre bir tavsiyeniz var mıdır?En az 5 sene bekleyebilirim,belki 10...Kendim araştırdıgımda riva,şile,aydınlı,akfırat öne çıkıyor ama bu kriterlerde sizin radarınıza nereler girerdi?(Arsa olmazsa dükkan düşünüyorum,eğer arsa için umutsuzsanız dükkan bu fiyata ilerde degerlenebilecek güzergahta dükkan yerleride tavsiye edebilirseniz çok sevinirim).Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2014 | 17:26 Mahmud TIRIS 2772 Kişi okudu

İskan alınmadan sözleşme

Soru

Öncelikle çoğumuz hayatında 1 kere ev alan insanlarız bu yüzden sizi sık sık rahatsız edip, yaptığımız ve çok bilmediğimiz bir konuda yardım istiyoruz, bu yüzden çok teşekkür ederim. Konu şu; Bir ev beğendim, elimde kar irtifak tapusunun fotokopisi var ve evin iskanı henüz çıkmamış ama büyük çoğunluğu bitmiş durumda. Muteahhit ile konuştuğumda, iskanın 1 ay sonra alınacağını ve kat mülkiyetine geçeceğini söyledi. ama ben muteahhit ile sözleşme yapıp kendimi garantiye almak istiyorum, nasıl bir sözleşme yapmalıyım bu işten zarar görmemek için. Çünkü aciliyetim var ve evimi 2-3 gün sonra taşıyacağım. İskan çıkmadığı için su kullanamıcam, elektirik ise şantiye olacağından pahalı olacak. Nasıl bir sözleşme olmalı ve noterde mi yapılmalı? Teşekkürler tekrar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2013 | 13:35 Tolga Akbaş 2772 Kişi okudu

FİYAPI NE DURUMDA

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Fiyapının son durumu nedir,bilginiz varmı?İflas sözkonusumudur? Bende FİYAPI FİSİDE BAHÇEŞEHİR Projesinden daire sahibiyim. Teslim alamadık henuz ama:( Saygılarımla, Erdoğan NİZAMOĞLU

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Eylül 2012 | 22:49 Erdoğan NİZAMOĞLU 2771 Kişi okudu

Ev Fiyatlarında Balon Var

Soru

Sayın Tebernüş Bey, Burada soru soran bazı kişilerin yazdıklarını okuyunca hayretler içinde kalıyorum. Ev Sahipleri bir havaya girmiş, yanlış anlaşılmasın ben de ev sahibiyim. Örneğin Kadıköy Moda da evi olan bir kişi, 3 yılda dolar bazında evinin değerinin 5 katına çıktığını söylüyor. 92 bin dolara almış şu anda değeri 450 bin dolar diyor. 3 yılda dolar bazında 5 kat artış olacak şey mi? Bir daireye kim verir 12 milyonu? Yok böyle bir artış. Fiyatlarda balon var, para kolay kazanılmıyor. Üstelik Moda, artık zenginlerin oturduğu bir semt değil, o 1970' li yıllardaydı. Artık İstanbul'un zenginleri Zekeriyaköy, Göktürk, Etiler, Ulus, Boğaz vb. yerlerde oturmakta. Bu fiyata ancak dolar 40 TL olduğunda satabilir. Zaten Türkiye nin %80 i geçimini zor sağlıyor, tasarruf yapamıyor. Kalan %20 nin de hepsinin evi var, niye yatırım için bu kadar uçuk fiyata Moda daki daireyi tercih etsin? Bu fiyatlardan hiçbir evin satılabileceğine inanmıyorum. Siz ne dersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2023 | 16:12 Melike KUŞ 2770 Kişi okudu

İstanbul Avrupa Yakası'nda Prim Yapacak Yer Neresi?

Soru

Merhaba, Eşimle 1+1 yatırım amaçlı daire almayı düşünüyoruz. Emlak işinden pek anlayan birileri değiliz. Sizin bilginiz ve tecrübenizden ötürü size danışmak istedim. Proje olarak değil ama bölge olarak kafamızda Mahmutbey üzeri, Davutpaşa üzeri veya değeri artma ihtimali olan site olmayan Avcılar / Mustafa Kemal Paşa, Güngören, Zeytinburnu var. Şimdi müneccim değilsiniz ama sizin düşünceniz nedir? Hangi bölge daha fazla prim yapar? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Aralık 2019 | 05:47 Merve Ç. 2769 Kişi okudu

Antalya fener mahallesi oturumluk ve yatirimlik

Soru

Selam Tebernus, Oncelikle saygilar. Yaptiginiz isle sizlere hayranligimi belirtmek isterim. Sorum su antalya fener mahallesinden 3+1 daire cati kati dubleks terasli daire almak istiyorum. Evlerin fiyati 360 benden basliyor ve milyonlara kadar cikiyor. Benim alma gucum 400 bin. Evlerin kirasi 2000 ile 2500 tl arasi degisiyor. Sizin gorusunuz nedir genel olarak? Fener mahallesi ile ilgili? Iyi biliyorum her zaman dediginiz gibi eger kira carpani iyise mantikli lakin sizden ben genel anlamda fikrinizi soruyorum? Lutfen cevabinizi bekliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2019 | 01:10 Mir Bakan 2770 Kişi okudu