kentsel dönüşümde sorun olabilecek durum akli dengesi yerinde olmayan vasisi vefat eden kat maliki varlığı

Soru

Merhaba kat mülkiyetli iskanlı ve köşe başı , bahçeli nizam da bir katta 4 dairesi olan ; 17 daire ve bir deponun olduğu binanın kentsel dönüşümden yaralanarak dönüştürülmesi istemi ile maliklerden 12 kişi müteahhit ile ön mukavele ve noter işlemlerini yapmış durumda . yine bir katta 4 daire şeklinde Bu ön mukavele yüklenici firmayı çok fazla korumakta olup kat malikleri açısından garanti vaat etmediğinden herhangi bir teminat göstermemesi ,arsa payı dağılımından söz edilmemesi ve orijinal projenin çizilmemesi sadece bilgisayar çıktısı şeklinde eksizlerin sunulması nedeniyle ben imzalamadım . a)2/3 çoğunluğu oluşturduklarında sözleşmeyi aynen imzalamak durumunda mıyım ?Kendim noterden daha düzgün bir sözleşme yapmayı talep edebilir miyim ? b) dairemi 1982 de aldım. daire güney cephe ve deniz gördüğü için aynı katta o zaman arkada kalan daireye göre %25 daha fazla fiyattan satın aldım . 10 yıl sonra arka tarafdan yol açıldı ve trafiğe açık sokak haline geldi ana caddeye bağlanan cadde gibi ancak adı sokak adı .birde yapılan imar planı değişikliği dolayısıyla bahçeli nizamdan bitişik nizam haline getirildi . Bu durumda yeni bina yapılınca benim ve yan dairenin tarafından diğer binaya yapışacağı için bir oda karanlıkta kalacak .Diğer daireler bitince satış bedeli bemimkinden daha fazla olacak bu durumdan mağdur olmamak için ne yapabilirim c)yine kat maliklerinden biri akıl hastası ve akıl hastanesinde yatıyor annesi ve amcası vefat ettiği için vasisi bilinmiyor.Hayatta olup olmadığıda bilinmiyor.kira karşılığı Manisaya yatırıldığını duymuştuk .yıllar önce. Kiracı kirayı bakım evi yada akıl hastanesine gönderiyormuş.Vasi tayini için süreç uzun mudur? onlardan imzalı sözleşme yapmadan inşata başlayabilir mi. Müteahit haziran 2017 de evin boşaltılması gerekir diyor. ön sözleşmede inşaat proje onayı alımdıktan sonra 18 ay kira yardımı yapacağını mücbir sebepler dolayısıyla inşşat süresinin uzaması halinde kira ödemeyeceğini söylemiş. bana kira yükü getirebilir mi? inşaata başlayıncaya dek kira ödeneğini nasıl alırız..Emekli maaşımla geçindiğim yaşımında yetmişbeşin üzerindeolması nedeniyle inşaatın uzaması ve kira yardımı alamam durumunda ek bütçe yapıp kira ödeyemem. .Tüm sorularıma cevap vermeniz ricası ile bol kazançlı işler, iyi günler dilerim.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2017 | 00:56 Recep Kenan 2720 Kişi okudu

Ada-parsel bilgisi tapudakinden farklı görünüyor

Soru

Merhaba, Bir ev satın almak üzereyim. Banka kredisi de kullanacağım için satın alacağım daire için konut ekspertiz hizmeti yapıldı. Ev sahibinin paylaştığı tapu fotokopisi ile işlemler başlatıldı. Ev sahibi bu evi 2011 yılında almış ve paylaştığı tapu fotokopisindeki pafta-ada-parsel bilgileri ile şu anda bankanın hazırladığı dökümanda satın alınacak pafta-ada-parsel bilgisi uyuşmuyor. Durumu banka yetkilisine sorduğumda, ekspertiz raporu baz alınarak bu bilgiler yazılmıştır denildi. Ekspertize sorduğumda ise, tapu fotokopisindeki bilgilerin eski kaldığı, ada-parsel-pafta bilgilerinin güncellendiği ve güncel bilgilerin dökümana yansıtıldığını öğrendim. Şu anda tapu resmi sitesinden ada-parsel-pafta bilgilerini sorguladığımda, dökümanda bilgileri görüyorum, tapu fotokopisindeki ada-parsel no ise artık mevcut değil. Bu durumda başıma bir dert almıyorum değil mi? Bir de bu değişiklik tapu işlemleri sırasında sıkıntı çıkarır mı? Tapu işlemleri öncesi bu durumu gösteren bir belge temin etmem gerekir mi, nasıl ve nereden temin ederim? Teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ağustos 2015 | 12:56 Volkan Doğru 2720 Kişi okudu

Seçim öncesi ev alımı ve kredi

Soru

İyi günler Tebernüş bey,Küçükçekmece Yenimahallede dublex 5+1 daire almak üzereyiz,şu sıralar seçim öncesi ev alımı mantıklı,seçim sonrası fiyatlar artıcak diyenler ve tam tersını idda edenler de var,koalısyon olursa sonucunda doların fırlaması pıyasaların alt üst olması gıbı senaryolar duyuyoruz,kredi oranları düşücek diyende var.Daire 190 mt2 400.000 tl 250.000 tl kadar kredi kullanımı dusunuyoruz,muhıte gore seçim öncesi bu fıyatı ve daıreyı degerlndırmemızı onerirmisiniz? Bu söylentılerın sizce gerçeklik payı nedir?Birde eğer Küçükçekmece yi biliyorsanız Cumhurıyet mahallesi ve Yenimahalle arasından hangisini tavsıye edersiniz .şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2015 | 12:47 Müberra mirza 2719 Kişi okudu

Silivri Arsa yatırımı

Soru

Alırken kazanmak koşulu ile yatırımlık silivride arsa almayı planlıyorum. Araştırma yapmak için hangi mevkiyi mahalleyi tavsiye edersiniz. Aklımda Çorlu Çerkezköy ve Saray ilçeleri de var ama koca ilçe içinde belirli muhit önerileri yaparsanız araştırmamı daraltma adına yardımcı olursunuz. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2015 | 14:50 İlker Billurcu 2719 Kişi okudu

BU İŞTE BİR çetrefilli iş VARDI...nihayet ortaya çıkıyor...

Soru

Dünki Fatih altaylının haberi sonrası ben çok mutluyum.Nedenide "yanlış eninde sonunda bağdattan da olsa döner"sözü.(Buarada benim ve ailemin siliviri bölgesinde1m2 lik yatırımımız yok.Keşke sizlerin ki gibi bir yatırımım olsaydı.)Nihayet yanlıştan dönecekler.3.havalimanının yeri en başından beri yanlış ve manipülatif idi.Çünki;Zemin musait değildi,kuzeyde tayakadın yeniköy vs o bölgeleri çok önceleri gezmiştim.Hertaraf bataklık göletlerle dolu engebeli bir alandı.İlk duydugumda da "saçma" dedim.Ayrıca sonbahar-ilkbaharda ki oradaki rüzgarın haddi hesabı yoktu.ya 1000-2000 metre yukarıdaki rüzgarın hızı...Uçakların inip kalkması cidden büyük sorun olacaktı.Hatta Allah korusun kazalara da neden olabilirdi.Zaten aylarca bu projeye ciddi şekilde başlanılmaması,ve projeye giren firmaların pişmanlığı ile fatih altaylıya sondaj nitelikli haber yaptırmaları benim daha önceki bu değerlendirmemi haklı çıkardı.Aslında hemen aklımıza şu soru geliyor;Peki 3.havalimanı istanbul için şartmı?evet şart.Hem fiziki(şehre yakınlığı ulaşım vs) hemde teknik(imalat-maliyet düşüklüğü-kolaylığı) şartları uygun olan bu havalimanı nereye yapılmalı;tabiiki;silivri gazitepe bölgesine.Nedenleri;3.havalimanı konusu önceleri jeoloji mühendisleri ve bu konunun uzmanları istanbul bölgesi için havalimanı yeri olarak her konuda bu bölgeyi yani silivriyi yıllarca bu çalışmanın eseri olarak uygun bulmuşlardı.Ama sonradan oluşan rantiye ve manipülatif siyasi sözlerle kuzey bölgesi bir kaç ayda birkaç katına fiyatlandı.Sizlerde Bunun anormal olduğunu ve kazma kürek vurulmayana kadar buraya inanmadığınızı defalarca da belirttiniz.Öngörülerimiz aynı :)))))Benim birde üzüldüğüm bir taraf var;o da Tüm birikimlerini bu bölgeye geleceği için yatırım amaçlı yatıranlar...:(( ayrıca 3.havalimanının inşaası için bunca boşa geçen yıllar. Önümüzdeki süreç de neler olacağını,resmi açıklamaları hep beraber göreceğiz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2014 | 11:06 ALEV YILDIZKOPARAN 2719 Kişi okudu

2023 yılında parası az olan krediyle bile ev alamıyacak

Soru

merhaba tebernüş bey 2023 yılında büyük ihtimalle kredi ile ev alamayacak kadar rakamlar uçurum olucak eskiden havayolu şirketi çalışanları kredi ile çok basit oturacakları evleri alabiliyorlardı şimdi ise bankadan içeri ye bile giremiyorlar hele 2023 yılında hiç alamayacaklar 2019 ve 2020 yılındaki alım gücü artık yok parası olan yine piyasayı elinde tutacak konut 2. çeyrekte belirli aşamada yükselişe geçsede 3. ve 4. çeyrekte alımın çok azaldığını görücegiz ama bu fiyatların düşüceği değil yükseleceği bir dönem 2023 benim fikrimce verimli bir yıl geçmeyecek, parası ev almaya yetmeyenler oturum amaçlı ev değil karavan alacaklar büyükşehirlerden göçün başladığı bir yıl olucak yaşayalım ve görelim bakalım neler olucak

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ocak 2023 | 20:11 nuri kaya 2717 Kişi okudu

DAMAC İNŞAAT VE HABER DEĞERI

Soru

Merhaba Dubai merkezli DAMAC inşaat istanbul da ofis açıyor ve Gültepe levent bölgesinde LEVENT HILLS adında büyük bir proje planlıyor.Ancak siz ve tüm emlak sitelerinde haber değeri taşımıyor.Sizce DAMAC PROPERTİES in ofis açması bile başlı başına bir haber değeri taşımıyormu??teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2019 | 00:14 Hamdi ulaş 2718 Kişi okudu

2 adet bodrum kata sığınağa yanı apt mana ait bu 2 bodrum katlara : imar barışından fayadalanarak yapı kayıt belgesi alarak kıraya verebılır yada fiili kullanım konusunda hak iddia edebilirmiyim yasal olarak ?..!!! yada artık burası Şahsı

Soru

HÜSEYİN FİDAN 23-07-2018 3o adet daire olan apt manın kat mülkiyeti 1966 yılındaa alınmış benimde aynı apt manda 1 dairem var ama kimse kullanmadığı için şu an apt man konbili eski kazan dairesini herkes konbi kulanıyor herkes eski kazan dairesini+ sığınağı+kapıcı dairesini vb tapuda apt mana ait üst üste apt mana ait 2 adet bodrum katı uste 2 adet bodrum katı 20 yıldır eşya koyarak inşşaat den artan malzemeleri koyarak depo olarak yalnız ben kendim kullanıyorum kıra vb de vermiyorum kımse karışmıyor ?..!!!!???? sorum şu; !!!!! buraya 2 adet bodrum kata sığınağa yanı apt mana ait bu 2 bodrum katlara : imar barışından fayadalanarak yapı kayıt belgesi alarak kıraya verebılır yada fiili kullanım konusunda hak iddia edebilirmiyim yasal olarak ?..!!! yada artık burası Şahsıma ait diyebılırmıyım?!!! hak ıddıa ede bılırmıyım kat mülkiyetime yapı kayıt belgesi ile gecirebılırmıyım bilirmıyım depo olarak zaten 20 yılldır tek ben yalnız ben şahsım kullanıyor----burayı cunku ben buraya tadılat yaparak masraf yaptım o nedenle bu soruyu soruyorum öncesi cok mekruh bır harabe idi cok masraf oldu 1 daireden fazla para harcadım maliyet olarak??!!!!!!!????? 23-07-2018 CEVAP;; 3- İskan alındıktan sonra sığnak ve otopark gibi ortak kullanım alanlarının bağımsız bölüme dönüştürülmesi, konutun ticari kullanıma yada ticari kullanımın konuta dönüştürülmesi, bağımsız bölümlerin birleştirilmesi, balkon ve teras kapatılması, ıslak hacimlerde yer değişikliği gibi vb. aykırılıklar, bir bağımsız bölüm için Yapı Kayıt Belgesi alınabiliyor. DOGRUMU ..!!???

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2018 | 02:43 M bahadır fidan 2718 Kişi okudu

Arnavutköy boyalık havuzlar mevkiinden hisseli tarla aldım

Soru

Hayırlı Günler Efendim. Sualim şöyledir. 2013 yılında arnavutköy boyalık havuzlar mevkiinde 250m2 45.000tlye 250 kişi hissedarı olan 108.000.00 m2lik tarla satın aldım. Muvaffakiyetname ile benim yerim belirlenmiş. Kanalistanbul ve 3. Köprü güzergahı üzerinde olduğu söylendi. Şimdi ise tarlanın yanıbaşına kocaman telefon verici dikilmiş, yeri yüksek bir yamaçda. Yanlış yatırım mı yaptım acaba, hemen satayım mı diye şüpheleniyorum. 60.000 TL'ye alan varmış. Bekleyemem mi satayım yardım olursanız çok sevinirim. Gerçekten kanalistanbul geçerse ve Köprü güzergahı üzerinde olur mu diye şüpheleniyorum. Prim yapar mı beklersem yoksa zarar mı olur? Sizden yardım talep etmekteyim, zorla yığıdığım para heba olmaya. Allah razı olsun şimdiden yardımınız için.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2015 | 15:37 Yücel Altuntaş 2717 Kişi okudu

Ev Alma Stratejisi Özkanlar vs Koyundere-Ulukent

Soru

Merhaba Serdar Bey, Eşim de ben de memuruz ve ilk evimizi almayı planlıyoruz. Fazla birikmiş bir paramız yok. Özkanlarda kirada oturuyoruz. Bu civarda 250 bin lira civarı bir ev (20 yaş civarı) almak için kredi çekip 10 yılda ödemek yerine Ulukent-Koyundere civarındaki projelere yöneldim. Nest Menemen gibi projelerin 160 bin tl 60 ay sıfır faiz gibi kampanyaları var. Böyle bir tercih yapıp alacağım evi kiraya vererek, yine Özkanlarda kirada oturmaya devam edip, bölgenin de değer kazanmasını beklemek mantıklı olur mu? Yoksa oturacağım evi alıp 10 yılda ödemek mi mantıklı olur ? Değerli görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2015 | 23:27 Furkan Baştan 2718 Kişi okudu