kuzey doğu veya kuzey batı evlerden hangisi tercih edilmelidir?

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey ev alma durumumuz söz konusu ancak alacağımız binada kuzey doğu ve kuzey batı evler kalmış 4. katta hangi yönü seçmek daha doğru bir karar olur. Yalıtımı mantolaması var.Şehir Bilecik.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Haziran 2018 | 14:30 Hüseyin İzgördü 2690 Kişi okudu

Yapi yasakli alan imar affi

Soru

Ustadim, degerli vaktinizi aliyorum. Yapi yasakli alanda (dere kisa koruma ve enerji nakil hatti altina) yaptigim prefabrik yapi imar affi kapsamina girer mi.simdiden tesekkur ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2018 | 20:38 Fatih altuncu 2690 Kişi okudu

Parsel'in geriye doğru kaydırılması.

Soru

Ana yol genişletilmesi için, anayol'a ön parsel olan imar parselinden, Belediye tarafından istimlak edilen veya bedelsiz verilen arsa; 20 yıl sonra, parsel kaydırılması adı altında; 30 yıldır Belediye imar parseli üzerinde yasal olarak imar planlı bina bulunan parselin arsasına doğru, yani geriye doğru, üç ayrı parseli etkileyecek şekilde " Parsel kaydırması " adı altında parsel kaydırması yapılabilir mi ? Teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2017 | 13:26 M.Muzaffer Özgür 2689 Kişi okudu

Kiracı ev sahipleri arasındaki iyi niyet-kötü niyet ilişkileri adına...Ve Çanakkale ile ilgili bir soru?

Soru

Tebernüş bey iyi günler.Burada yazılan yazıları fırsat buldukça okuyorum.Bazı yanlış anlamaları ortadan kaldırmak için şu konulara el atmadan geçemeyeceğim; Kiracı mecbur sebepler olduğu veya doğduğu taktirde evi zamanından önce; ev sahibine en az 1 ay önceden bilgi vererek evi boşaltabilir.Burada bu tür sorulara verilen avukat yanıtlarını gördükçe adliyelerimizde neden bu kadar çok dosya olduğunu anlıyorum.Tabii ki avukatlar burada yazılan bu tür sorulara her cevap da olduğu gibi "Hak kaybı olmaması adına bir avukata danışın-tutun" derler.Para kazanmak onların da hakkı. ancak Bir pireyi deve etmemek adına en başından "diyalog ve iyi niyet ile davranmak" esas olmalıdır.Yoksa Kiracı o evden zamanı gelmeden çıkmak istese pek çok yolu var.en başta kiracılığın sorumluluklarını yerine getirmez.Yani kirayı ödemez. 1 ay 3 ay 5 ay.ne oldu? Ev sahibi uğraşsın bakalım.burda kim kayba uğradı.Diyaloğ diyaloğ diyaloğ diyorum.iyi niyet diyorum.Çünkü biz insanız.adamın tayini çıkmış yada daha uygun bir ev lojman vs bulmuş ise tabii ki çıkacak.O evini o eşyalarını taşıtmak sanki çok kolay alınan bir kararmış gibi ev sahipleri burada bu konuya hiç değinmeden geçiştiriyorlar.adam Parayı sokakta toplamıyor.Ev sahibi olarak evin madem bu kadar kıymetli; o zaman yeni kiracıyı zaten az bir zaman( 1 ay) kaybına dahi uğramadan bulursun.Kimse kimseyi zoraki sen bu evimde zorla oturacaksın diyemez.Avukat tutacak kimse de kayba uğrar.hem zaman kaybına hem de para kaybına.(avukat ücretlerinin ne kadar olduğunu burada yazan arkadaşların hiç haberi yok sanırım.,bilmiyorlar galiba.Çaresiz kalan insandan yararlanmak çok kolaydır Tebernüş bey Bu platformda YAZILANLARIN TÜMÜ DOĞRU DA DEĞİLdir.Bu konuda okuyucuları bilgilendirmek-bilinçlendirmek en uygunudur.Umarım ne demek istediğimi üzerinize alınmadan anlamışssınızdır.Not;1-Benim 3 adet kirada olan evimden kim ne zaman çıkmak isterse istesin,yeter ki çıkacağını bana bir ay önceden haber versin.Bu taktirde o eve yeni kiracıyı bulmamda hiçbir sıkıntı yaşamam ve yaşamadım da.Ayrıca izmir deki bir evimde kiracı 3 yıldır oturmasına rağmen(artışlar Tefe+Tüfe ortalamasına göredir.) yok kira düşük kaldı diye de kiracıyı çıkarma gibi bir terbiyesizlikte de bulunmadım.Burdan ev sahiplerine Her konuda anlayışlı olmalarını salık veririrm.2-Çanakkale köprüsünün yapılacağı bölge ile ilgili olarak da şunu söylemeden geçemeyeceğim;Yakın çevremdeki akademisyen arkadaşlarımdan 2 sine arazi aldırttım.Daha önceden ben de alırken kazanacak şekilde almıştım.Şimdi bana arkadaşlarım şu soruyu size de sormamı istediler;Lapseki suluca bölgesinden tam 5 ay 17gün önce 27tl/m2 aldıkları araziyi( 23.740 m2) 58tl/m2 den almak isteyen hazır müşterisi varken satalımmı diye? Ben tutun dedim çünkü emsallerinden 75 tl den aşağı yer yok.Sizin fikrinizide burdan almak isterim. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2017 | 12:26 alev yıldızkoparan 2690 Kişi okudu

hisseli arsa icradan satışına itiraz edilebilirmi

Soru

kolay gelsin 8 kardeşiz babamızdan arsa kaldı bir kardeşimiz icralık oldu arsa icradan satışa çıkarsa itiraz edebilir miyiz, sadece onun hisse simi satılır, yoksa bütün arsamı satılır eğer bütün arsa satılırsa itiraz edebilir miyiz değerinden düşük gitti için

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2015 | 22:26 tuncay koçan 2690 Kişi okudu

Sancaktepe - Paşaköy Arsa Yatırımı

Soru

Tebernüş Bey selamlar, Kuzey Marmara Otoyolu ve 3.Köprü Projelerini düşünerek, Sancaktepe ve Paşaköy civarlarından konut imarlı arsa yatırımı hakkında ne düşünürsünüz? Bu bölgelerdeki arsa yatırımlarının prim yapma ihtimali için ne kadarlık bir süre öngörmek gerekir sizce? Değerli yorumlarınız için teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ekim 2014 | 14:37 Samed Dereli 2689 Kişi okudu

Müteahhitin sorumluluğu bitmişmidir.

Soru

Merhabalar. 2010 yılında müteahhitten 2 blok 24 daireli bir siteden kat mülkiyeti ile daire satın aldım. Yapı Kullanma izin belgesi tarihi 18.02.2010. 1,5 yıldır da sitede yöneticilik yapmaktayım. Sitenin her iki bloğunda da sürekli binanın zemininde bulunan pis su tahliye boruları veya binadan şehir şebekesine giden bahçedeki kanalizasyon boruları tıkanmaktadır. Tıkanma sonucu sürekli binanın altında bulunan kapıcı daireleri ve sığınak lağım suları ile doluyor. Hem pis koku hem de basan sular binanın temeline zarar veriyor. Yaklaşık 6 defa aynı su basma olayı yaşadık. Firma yetkilisi ile görüştüğümde daire sakinlerinin klozete attığı peçeteler tıkıyordur diyor. Benim size sorum, 1-Bu tıkanmalardan müteahhit sorumlumudur. 2-Sorumlu ise müteahhite yaptırabilirmiyiz. 3-Müteahhitin zaman aşımı süresi dolmuşmudur. 4-Büyük bir ihtimalle yapmayacak, hukuki süreci nasıl başlatabilirim. 5-Yönetici olarak dava açabilirmiyim. teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2014 | 14:37 ali tek 2689 Kişi okudu

anka yapı evim kadıköy den ev almak istiyorum

Soru

Tebernüş bey iyi günler diliyorum sizlere, 2009 yılından beri sizi takip etmekteyim. Şu anda idealtepe de sahil bağdat caddesi arasında 5 yıllık bir binada kendi evimde oturmaktayım ama işlerimin çoğu kadıköyde olduğu için bu evim Kadıköy projesinde 2+1 125 metrekare brüt 80 neti var( ebeveyn banyolu çamaşır odalı) bir daireyi 600 bine buldum. ortalama kirası 2500-2750 aralığında matematiksel olarak mantıklı gözüküyor oturduğum evimi kiraya verip biraz kredi kullanarak almayı düşünüyorum. Bu bölgedeki bütün projeleri inceledim genellikle yönetim sıkıntısı var sanırım siteler daha çok yeni oldukları için zamanla bu bölgenin oturacağını düşünüyorum. Sizler fikirtepe için ne düşünüyorsunuz Tebernüş bey fikirleriniz benim için önemli. sevgi ve saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ekim 2019 | 12:17 Özgür Sapmaz 2687 Kişi okudu

PİAYASA NE ZAMAN DÜZELİR YOKSA ARTIK BUNADA ALIŞALIMMI

Soru

merhabalar tebernüş bey az bıraz dertleşmek istedim malum piayasada şu dönem nakit para altın gibi oldu yatırımcı biri olarak satmak istesek satılmıyor almak istesek ayrı bir dert....1) 2+1 80 metre 2 yaşındaki oturdugum dairemi satıp 6 yasındaki 100 metrelik ARKADASIN dairesini 3+1 almak istıyorum her ikiside 1500 civarı kira getırır daire hazır amma velakın eve talep yok gerçi arkadasta 3+1 i satamadı ya )) kısmet satablirsem almayı düşünüyorum mantıklı olurmu binanın yaşı geregı 2 ) istanbul kagıthanedeyim yarım kalan inşaatlar yavaslayan inşaatlar var tabi bunun tam aksi olan seba inşaatları kordon istanbul dky gibi firmalarındevam eden firmaların lüx inşaatalrıda var yalnız böyle piyasada çok çok pahalı 1+0 500 binden başlıyor yani nasıl bir mantık bu bakırköy değil kadıköy değil bura kağıthane bence bu paraları etmez gelişme olsada iş potansıyli yok ve beklenti olarak metro acıldı acılacak başka bişe yok 3 ) herhlade ben bi yanlış iş yaptım tebernüş bey hala akıllanmadım sanırım 300 bin liraya 2+1 6 ay sonra teslim bi daire aldım belki bitiiğinde satarım şu an bilmıyorum paranın 3 / 2 sini verdim kalanını inşaat bitene kadar peyder pey ödicem 1400 kira getirir bu daire kagıthanenın gercekten en iyi yerinden biri olan hamidiyede iyimi yaptım onuda bılmıyorum yoksa parayı tutmalımıydım 4 ) piyasa ne kadar daha sizce böyle sıkısık gider süreç 3-5 yıl uzarsa ne olacak piyasanın normale dönmesini beklyen o kadar insan varki 3-5 yıl uzarsa çok kişinin canı yancak gibi görünüyor ...saygılar selamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2019 | 23:46 AHMET GÜLŞAN 2688 Kişi okudu

İzale-i Şuyu Davası Çoğunluk Hakkını Verırse

Soru

Babamdan kalan 712m2 uzerınde eskı ahsap ev olan koydekı yerımızde abımın vefaat etmesı sonucu ortak sayısı 8 kısıye cıktı 6 hak sahıbı haklarını bana vermek ıcın oglumun ustune ıntıkal ve satıs ıcın vekalet verdıler ancak dıger 2 kardesım hıcbır sekılde ne vekalet verdıler nede tapuya gıdıyor. Hakkını bana verenlerle beraber 427 m2 yerım oluyor vekaletlerle beraber ızalei suyu davası acmayı dusunuyorum bu sekılde dava acsam sonuc nasıl olur satısını ıstemıyorum sadece verenlerın hakkını almak ıstıyorum bırde 712m2 yer uzerınde ahsap ev var burası mahkeme kararıyla bolunurse eger ev ve arsanın bolunmesı nasıl olur verdıgınız cevaplar ıcın sımdıden tessekkur ederım

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2017 | 13:50 Sercan Tekin 2688 Kişi okudu