yapı kayıt belgesi ve kat mülkiyetine geçiş

Soru

sn Kireçci 18 daireli oturduğum binanın yöneticisiyim. İskanımız olmadığı için dairelerimiz kat irtifakı. Binamızın İnşaatı ruhsatlıydı. Yönetici olarak ben tüm bina adına yapı kayıt belgesi için başvurabilirmiyim. Eğer başvurabilirsem almış olacağım bu belge ile herkes kat mülkiyeti için başvurabilecek mi? Şimdiden teşekkür eder saygılarımı sunarım

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2018 | 18:03 Erdem Karakuş 2674 Kişi okudu

avrupa konutları basşakşehir

Soru

Tebernüş bey merhaba, Beylkentte bir dairemiz var ve 2000tl kira getirisi mevcut.İşimiz nedeniyle evimizde oturamıyoruz.Oturum amaçlı aynı zamanda ileride kazançlı olacak bir daire almak istiyoruz.Bahçeşehir kiptaş vaditepe ve bizimevlere baktık hemen teslim güney cephe ve ara kat daireler 3+1 160m civarında 600 bin ile 650 bin arasında alınabilir görünüyor.Avrupa konutları başakşehir ise kasım teslim 730 bin den başlıyor,biz evimizi satmadan bir daire almak niyetindeyiz avrupa konutları daha çok prim yapar diye düşünüyorum ayrıca 120ayda 0.62 faiz oranı uygulanıyor,peşinde ise %12 indirim.ne yazık ki günümüz şartlkarında borçsuz ve biraz fedakarlık etmeden bir şey sahibi olunmuyor.AVrupa konutları fiyat açısından bizi zorlayacak gibi görünüyor.Sizin düşünceniz nedir,yatırım açısından vaditepe biximevler ve basaksehir avrupa konutları hangisi gelecek vaad ediyor ,madem sıkıntı çekeceğim ileride en azından coluk cocuguma iyi bir yatırım olmasını isterim.Biz tabi sizn gözünüzle göremiyoruz herşeyi o yüzden fikriniz almak isteriz , saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2017 | 13:29 özlem yıldız 2673 Kişi okudu

SARAY KÖYLERİNDE TARALA YATIRIMI HAKKINDA

Soru

merhabalar yapmış olduğunuz bilgilendirmeler ve cevaplar sayesinde çok şeyler öğrendim. çok teşekkürler. bes teki birikimimi bozup saray kurtdere köyünde bir yatırım kararı aldım umarım hatalı karar olmaz. Bu tarla Saraya 3 km uzakta olup ana yoldan 1 km içerdedir. 8000 m2 kadastrol yolu olmayıp, fakat 1 parsel yakınlığında.Belediye de sorduğumda parselin herhangi planda değil üstelik kadastrol yolu yok derken ben olsam almam der gibi yüz ifadeleri vardı.. benim alacağım tarlanın bir yan parseli m ye 35 TL isterken 3 4 parsel yanında da acil bir satıcı da 11 TL ye satmaktadır fiyatlar o kadar oynak yani. ben ben tarlanın m2 sini 9 TL ye anlaştım satıcı fiyatta başka birşey yapmıyor. sizin de görüşlerinizi merak ettim.İlginize Teşekkürler Hayırlı günler dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2017 | 09:15 SERKAN BELEN 2674 Kişi okudu

Ayvalık Cunda Sit Alanları Hakkına Yardım

Soru

Merhabalar Ayvalık Cunda Adası'nda 30 yıllık sit alanı (1.derece zeytinlik) olan bir arsam var. Bir süredir bu bölgenin devlet tarafından bir şekilde imara açılması için çalışma yaptıklarınına dair şeyler okuyorum. Yakın zamanda da arsaya talip çıkınca, acaba yapılaşmaya açılıyor da ucuza almak mı istiyorlar diye düşünmeye başladım. Çevrem çok olmadığından konu ile ilgili olarak yardım alabileceğim kimse yok. Konu hakkında bilginiz var mı ve bu durumla ilgili güncel yardım / haber alabileceğim kaynak önerebilir misniz? SAYGILARIMLA

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2015 | 12:38 Sevim Öz 2673 Kişi okudu

tekirdağ saray m2 13 lira değerlendirirmisiniz

Soru

tebernüş bey yardımlarınız için öncelikle teşekkürlerimi sunarım yatırım yapmak istiyoruz eşimle istanbulun tekirdağ tarafları çatalca silivrinin son köylerine doğru bile m2 fiyatları yüksek bulduk o kadar araştırmamız yapmamıza rağmen yada var biz bulamıyoruz sanki yerli halkta kalmamış ta tüm yerleri emlakçılar parsellemiş sanki :( sonra 3.köprünün güzergah taraflarında yani işte kuzeye doğru başlıyalım dedik sarayda 15 dönüm e yakın bir yer bulduk saraya 2 km de tapuda edirköy mah geçmekte kadastrosu var düz yer meğil felan yok emlakçıya kalsa 18 diyor da biz araştırdık yerlileri sağolsun yardımcı oldular uzatmıyayım m2 ye 13 lira vereceğiz 15-20 yıla kadar da satmayız hayırlısyla inşallah kötü yapmıyoruzdur ne diyim birşeyler yazarsanız mutlu oluruz iyi günler iyi ki varsınz :)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mayıs 2015 | 11:55 hilal zengin 2673 Kişi okudu

3+1 hangi daireyi tercih etmeliyim?

Soru

Merhaba Tebernüş bey, fikrinize ihtiyacım olan bir konu var. İki daire var. Birisi Kartal Yakacık mevkiinde 8/13. katta 156 m2 brüt 121 m2 net güneydoğu cepheli yeni açılacak Yakacık metro istasyonuna yürüyerek 15 dk uzaklıkta butik bir site içerisinde yapılıyor. 18 ay gibi bir süresi var bitmesi için. 30 ay sıfır faizle 490 bin lira istiyorlar. Diğeri ise Selective Port projesi. 9 - 10 katlı binalar arasından 5. kat 174 m2 brüt 115 m2 net özel lansman fiyatıyla 435 bin lira isteniyor. %50 peşinat 60 ay sıfır faiz. Oturumdan çok daha fazla yatırıma önem veriyorum. Aynı fiyatlarda kiraya verilebilir gibi görünüyor. Müteahhit, butik sitede 1 sene sonra ev fiyatlarını %25 daha zamlı satacağını söylüyor. Alper inşaat da metrekarede 2500 TL olan fiyatların 4000 TL?ye yükseleceğini söylüyor. Fiyat ve ödeme koşulları olarak bariz Selective önde görünüyor. Aklıma takılan şey konunun Kurtköy olması. Kurtköy?de biten büyük projeleri incelediğimde sitelerde yaşam gerçekten geç başladığını ve yatırım amaçlı işe girişenlerin evlerini satmalarının uzun zaman aldığını gözlemliyorum. Dedikleri gibi Kurtköy?deki proje prim yaparsa fiyatın 696 bin lira olacağını gösteriyor. Böylesi bir yatırım yapmak isteyen kişinin de 600 ? 700 bin lirayı daha merkezde kullanacağını düşünüyorum. Peki siz ne düşünüyorsunuz? ? İki tarafın da dedikleri mümkün görünüyor mu? Yatırım amaçlı tercihim ne olmalı? Kurtköy?ü tercih edersem ne kadar zamanı gözden çıkarmalıyım? İlginiz için çok teşekkür ederim. Değerli görüşünüzü bekliyorum. Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 19:35 güney başaran 2674 Kişi okudu

Kocaali 2+1 Eminevim Nefes projesi

Soru

Merhaba Tebernüş bey. http://www.tebernuskirecci.com.tr/kocaali-eminevim-nefes-21/127037 soruma cevabınız için teşekkür ederim. Kira getirisini araştırmadım. Fakat bölgeye gittim. Karasu'dan daha az gelişmiş. Ama Karasu'daki inşaat firmaları burada da yazlık yapmaya başladılar. Satınalma amacımız çocuk için olduğu için prim beklentimiz yok. İlerde ihtiyaç halinde satabilir miyiz tek düşündüğümüz bu. Gerçi yol, liman bişiler diyorlar da. Duyumlara göre değil de olanlara göre tartıyoruz. Önceki senelerde yazlıklar 30-40 bindi şimdi 70-80 bin. Eminevim Nefes kapalı havuzu olması sebebiyle mahremiyeti olanlar için tercih sebebi görünüyor. İnşallah bölge herkesi mutlu edecek şekilde gelişir...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Şubat 2015 | 19:39 Serkan Sağlam 2673 Kişi okudu

Fatih Altaylının 3. havalimanı yazısını okudunuz mu ?

Soru

İyi günler Tebernüş Bey. Fatih Altaylı'nın 3. havalimanı ile ilgili yazısını okudunuz mu ? Zeminle ilgili büyük problemler olduğundan bahsediyor..Hatta müteahhit firmanın bu işe balıklama atladığını sıkıntıyı görünce de yavaştan havalimanının yerini değiştirmek istediklerinden falan bahsetmiş.. Bu arada kitaplarınızdan gönderirseniz çok mutlu olacağım saygılar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2014 | 14:17 Akif Karabulut 2674 Kişi okudu

Arsa arazi piyasası-faiz oranları

Soru

Mrb. Başın sağolsun abi.. Ben şunu merak ediyorum; 1995 ten beri elimizde tuttuğumuz 10 dönüm fındıklığımız var. 2007 de dönümünü 30.000 den satabiliyorduk şuanda dönümü 200.000 civarı ediyor. 2007 yılında karayolları, karadeniz sahil yolu kapsamında 2 dönümde kamulaştırma yapınca yol geçecek diye beklentimiz çok artmıştı hatta bölgede fiyatlar hep şişik zamanından beri. Fakat 13 yıldır yol geçmedi çok yakınımıza kadar geldi fakat devletin içinde bulunduğu ekonomik buhran dolayısıyla yıllardır bekliyoruz .. Aynı zamanda da yıllardır hep satsak mi ikileminde kaldık ve bu zamana kadar geldik. Dolara euroya borsaya bakınca bazen keşke satsaydım diyorum çok tren kaçırdık diye. Şuanda bi şekilde geçinip gidiyoruz artık satma konusunda geç kaldık diyorum çünkü satacam yol geçecek üzüleceğim yıllardır beklediğim için. Siz olsanız ne yaparsınız? Devlet faiz oranlarına yüklenebilir doları frenlemek için acaba satıp yüksek faiz için sürecimi beklesem? Tavsiyelerinizi önemsiyorum abi.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Kasım 2020 | 01:25 Kemal Arslan 2671 Kişi okudu

Tarım arazisine konut yapmak

Soru

Köy yerine 700-750 metre uzaklıkta bir tarlam var 4600 metrekare Tarım il müdürlüğüne dilekçe verdik konut yapmak için olumsuz yanıt aldık Aynı köyde 300 metre ara ile 700 metrekare 1 tarlamız daha var acaba ikisini bir gösterip 5000 metreyi geçti için konut yapma izni alabilir miyiz

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Mayıs 2017 | 14:47 Ahmet bayraktar 2672 Kişi okudu