2013 yılı vergi beyannamesinin verilmemesi .muhasebecim mali müşavir 10 senedir defterimi tutan arkadaş 2013 yılı beyannamesini vermemiş benim muhasebe ile bir bilgim yok arkadaş makbuzu gönderior biz de ödüyoruz.

Soru

maliyeden bana vergi ceza ihbarnamesi geldi.ben 2013 yılı sonunda maliyeye dilekçe verip iş yerimi basit usulde defter tutmaya geçtim. ve 2014 yılı 6 .ayında iş yerimi kapattım.vergi ceza ihbarnamesin de 05-344 213 sayılı v.u.k. 341 mad.vergi zianına sebebiyet vgv beyanname vermediği. ayrıca 78 mük. 355/1-2 213 sayılı v.u.k. mükerrer 355/1-2 maddesince beyanname verilmediği sebebiyle toplam 1025.tl ve 600 tl ve230 tl ayrı ayrı ceza ihbarnamesi geldi.muhasebecimin hatasını ben mi ödeyeceğim.kendimi nasıl savunabilirim.Saygılarımla

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2016 | 09:02 murat hızlı 2672 Kişi okudu

Kiptaş Masko Evleri

Soru

Merhaba, Kiptaş masko evlerinde 3+1 dairemiz bulunmaktadır. Dairemizi çok seviyoruz. İşçilik ve kullanılan malzemelerden çok memnunuz.. Ancak, daha geniş bir daireye geçmek istiyoruz. Bu nedenle, bu evi satıp üzerine biraz daha ekleyip Başakşehirdeki projelere odaklanmayı planlıyoruz. Acaba buradaki evi satarsam ilerisi için pişman olur muyuz. Burası hakkında yeniden dönüşüm olayı hep gündemde. Siz, bizim yerimizde olsanız ne yapardınız.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2014 | 20:16 Filiz Dokumacı 2671 Kişi okudu

Çatı Piyesli Kat İttifaklı Daire Tapusu Ayrılabilirmi.

Soru

Merhabalar Tebernüş bey Bana ait Çatı piyes tapusu olan Bir Dairem var 2/3 hissesi bana ait diğer Hisse 1/3 Başka birisinde kayıtlı.İmar Barışı kapsamında tapularımızı ayırabiliyor muyuz. Birde Nasıl Bir yol izlemeliyiz. Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2018 | 16:29 S. A. 2670 Kişi okudu

öğrenciyim teneşşür abi yardımcı olursanız sevinirim

Soru

merhaba iyi günler abi İstanbul çatalcada metrobuse 6 km mesafede 39 metre kare yer almak istiorum.Sizce uygunmu .Cok saol abi yi günler :)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Şubat 2018 | 21:29 HASAN HÜSEYİN TANAYDIN 2669 Kişi okudu

TOKİ DEVİR İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR

Soru

TOKİ TUZLA 3 etap 3+1daire bankadan kredili satın almış olduğum dairenin borcu bulunmaktadır. Borcu ile birlikte devir edebilirmiyim devir işlemleri bankada mı yoksa halkalı toki merkezin depılmaktadır cevapınız için şimdiden tşk. ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Ekim 2016 | 17:14 Arif ÇOBAN 2670 Kişi okudu

sit alanı olmuş 2b arazisi

Soru

Iyi günler kolay gelsin tebernus bey antalya kasta 2b arazim var ve ait alanı olmuş devletin herhangi bir çalışması varmı bize verilir mi geri bu konuda ne yapmamız gerekir bilgilendirirsenuz sevinirim ilginize şimdiden teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2016 | 08:24 ramazan cakan 2670 Kişi okudu

Resim istanbul projesi fiyatlar hakkinda

Soru

Merhabalar Tebernüş bey, Resim İstanbul projesinde 2+1 113.4m2 brüt / 72.49m2 net ve eylül 2016 teslim 2.etap bir daire almak üzeriyim ama çok kararsız kaldım. Bana verdikleri fiyat teklifi, %75'i banka kredili, %25'i ise eylül 2016 peşin ödemeli olarak, ev teslimide en erken eylül 2016 olmak şarti ile 407 bin tl dir. Dairenin bana maliyeti toplamda 60 aylık taksitli kredi odemesi ve faizleri ve de diğer alım masrafları ile birlikte 547 bin liradir. Sancaktepe de olduğunu dusunursek, 5 yıl sonra dairenin kar veya zarar ettirebileceğini hesaplamak çok zor benim için. Sizce bu fiyat pahali mıdır ? Bir başka alternatif olarak bu fiyatlara ya da az yukarısına daha eski binada ama daha merkezi konumda, nezih bir semtte, daha büyük m2 li ve ileriye dönük yatırımlık bir daire mi almak daha mantıklı olur ? Alternatif semt olarak Küçükyali ve Maltepe sahil kısmını düşünüyorum. Lütfen fikrinizi benimle paylaşabilir misiniz ?, şimdiden çok teşekkur ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Kasım 2015 | 17:22 Şafak Volkan 2669 Kişi okudu

Venedik Sarayları tesliminin gerçekleşmemesi

Soru

Tebernüş Bey Merhaba Venedik Sarayları'ndan lansman fiyatları ilk açıklandığında bir daire aldık. İnanın, keşke almasaydım. Yani bu kadar müşterisiyle alakasız, projesinin sorumluluğunu üstlenmeyen bir firma olur. Hiç bunları tahmin eder miydik? Asla tabi ki. Sahiplerinin önceki projelerine baktık, Vialand ve Viaport a baktık ve herhalde verdikleri sözde dururlar ve iyi iş çıkarırlar dedik ancak bu kadar mı alakasız olur herşey. Şubat 2014 tarihinde evlerin inşaatının daha 1 katı bile çıkmamışken kendilerinden daire satın aldık ve bize Mayıs 2015 de evlerimizi teslim edecekleri sözünü verdiler. Aynı şekilde TV reklamında, gazete reklamında da bu tarih verildi ve bu söze dayanılarak evler satıldı. An itibariyle Mayıs 2015 geçeli 5 ay oldu ve daha projenin bitmesine aylar var. Bunu ben bile net görüp anlayabiliyorum, uzman olmaya gerek yok bu tespiti yapabilmek için. Kendileriyle irtibata geçiyoruz ve diyoruz ki bu gecikmenin olacağı Şubat 2014 de belli değilmiydi? Yani Şubat 2014 de bize daire satarken Mayıs 2015 gibi bir tarih verildi ve bu tarih sadece 13 ay sonrası olan bir tarihti. Bunu o zaman öngöremediniz mi diyoruz, cevap yok. Bu tarihi bile planlayamayan bir firma var karşımızda. Bizler şu an paramızı verdik ve dairelerimizin teslimini 5 ay geçmesine rağmen bekliyoruz ancak ne bize herhangi bir kira yardımına yanaşıyorlar ne de bizlerle muhatap olup bir açıklama yapıyorlar. Venezia etabındaki mağdur insanlara da bu konuda kesinlikle yardımcı olmuyorlar ve olmadılar da. Bizleri yaptıkları AVM nin dairemize kar sağlaması konusunda ikna edip beklememizi söylüyorlar ancak bu şekilde beklememiz daire teslimlerini Mayıs 2016 ya kadar sarkıtacak ki bu da şu demek oluyor; söz verilen tarihten tam bir sene sonra daire teslimi yapacaklar demek oluyor! İnanın ben Mayıs 2016 ya bile bu teslimlerin yetişemeyeceğinden eminim. Bizim dairelerimizin katlarını çok hızlı bir şekilde 2014 yazında çıktılar ancak ondan sonra ne olduysa bizim dairelerde çalışan işçiler bir anda kayboldu ve Venezia etabında çalışmalar görüldü çünkü onların teslimleri çok gecikmişti ve daire sakinleri artık çok memnuniyetsizlik gösterdi herhalde ki orayı bitirmeye yönelindi. Fakat bu sırada Venedik Sarayları etabı aylarca beklemiş oldu, bir çivi bile çakılmadı aylarca. Yani bu mudur planlama? Ben sizlere soruyorum. Müşteriye verilen özen, planlamaya verilen özen bu mudur, böyle mi olmalıdır? AVM dükkanlarının teslim süreleri bize teslim edecekleri süreden yani Mayıs 2015 den daha geç bir süreydi, yanlış hatırlamıyorsam Haziran 2015 idi, ancak bizim dairelerimizi bırakıp dükkanları bitirdiler ve onları teslim ettiler. AVM nin bize kar getirmesi beni ilgilendiriyor tabi ki ama bana bu saatte gelip AVM den dolayı kazanç sağladınız demeye hakları yok ki. Ben evimi teslim bile almadım ne kazancından bahsediyorsunuz? Biz zaten o dükkanlar oraya açılacak diye bu evleri satın aldık, o dükkanlar zaten açılıp bana kar sağlayacaktı ne diye bana bunu bahane gösteriyorsunuz? Ne diye benim dairemin teslimini bu kadar geciktiriyorsunuz? Bizleri sessiz halk olarak değerlendirip sesimizi çıkarmayız diyip o yüzden mi daire teslimlerini önemsemiyorsunuz? Tebernüş Bey, sizden ricam bana lütfen akıl verir misiniz? Sizden akla ve mantığa ihtiyacım var, çünkü bizde artık onlar kalmadı. Mayıs 2015 teslim sözü verilen tarihin üzerinden 5 ay geçti ancak hala dünya kadar işi olan bir inşaat var karşımızda ve ne bir açıklama var ne de bir kira yardımı. Öylece bekletiliyoruz. Bu hak mı adalet mi? Ne yapalım, ne önderirsiniz? Dava açarsanız sözleşmeleri iptal ederiz gibi tehditler almış bazı daire sakinleri, bu nasıl bir yaklaşımdır? Böyle bir hakları var mı? Nerde yaşıyoruz biz dağ başında mı? Bu işin bir hukuku adaleti yok mu? İstanbul'un ortasında göz göre göre mağdur ediliyoruz ve evlerimiz teslim edilmiyor. Lütfen bizlere bir yol gösterin. Teşekkürler Saygılarımla Sinan Yılmaz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2015 | 20:12 Sinan Yılmaz 2669 Kişi okudu

Marmara bölgesinde hangi bölgeyi araştırmalıyım?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Ben Yavuz, inşaat mühendisiyim ve çiçeği burnunda arsa ve arazi uzmanıyım. Tabi uzman demek için yıllar gerek ama bu sıfatı verdiler işte. Kendimi Marmara bölgesinde yatırımlık araziler araştırmak için yollara vuracağım. Çanakkale hepimizin bildiği, bir çok yatırımcının akın ettiği bir bölge ama ben başka bölgelere yönelmek, araştırmak ,vakit geçirmek havasını solumak istiyorum. Bu anlamda yönelmem gereken bir bölge tavsiyesi istiyorum, bir yol gösterici olmanızı umut ediyorum. Sevgi ve saygılarımla..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2021 | 14:20 Yavuz Usullu 2667 Kişi okudu

Çatı piyesi arsa payını arttırır mı?

Soru

Binamıza yapılacak olan çatı dubleksi üst katın arsa payını arttırır mı,ne kadar arttırır.Ara katların kaybolan hakları için ne yapılmalıdır.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Nisan 2018 | 17:57 Sezin Tipi 2668 Kişi okudu