Kapıcı Dairesi kiralanabilir mi? Satılabilir mi?

Soru

Yöneticisi olduğum Ankara'daki 17 daireli apartmanda, kapıcı dairesinin kiralanması veya satılması için apt. sakinlerinin ısrarlı bir baskısı var. Kat mülkiyeti kanununa göre tüm dairelerin imzası ile satılması mümkün olduğuna dair yazılar yazan internet siteleri bulmuşlar. Kapıcı Dairesi satılabilir mi ? Kiralanabilir mi? Kiralanamaz mı?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Haziran 2016 | 17:08 Serhan GÜZEL 2668 Kişi okudu

galata deresi geleceği hakkında??

Soru

merhabalar.. mecidiyeköy galata deresi okmeydanı ssk polikliniği yakınında bir daire almak istiyoruz brüt 90 mk 3 senelik bina 5.kat 240 bin tl gibi bir fyt var...siz bu bölgenin geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz çağlayan tarafında bu fiyata 0 daireler alınabiliyor kiraya vermeyi düşünüyoruz kira gelirleride ortalama aynı ( bazı inşaat firmaları galataderesinden metro geçeceğini söylüyor ) cevabınızı bekliyorum teşk...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2015 | 15:37 ayşe aksoy 2667 Kişi okudu

ANKARA İLİ BALA İLÇESİ AFŞAR KÖYÜ ARAZİ TOPLULAŞTIRMA PROJESİ HAKKINDA

Soru

Hocam bu sorun sadece benim şahsi sorunum degil 5000 nüfuslu ksaba halkının sorunudur. Bu nedenle çok önemlidir.sizden kasaba halkına yardımcı olmanızı istiyoruz.sizinle gerekirse şahsi irtibat kurabiliriz. Hocam bu proje kapsamında 3083 sayılı yasanın altıncı maddesine istinaden ve uygulama yönetmeliginin 26.maddesi geregince`; Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlıgı Tarım Reformu Genel Müdürlügünce mülkiyet listesi,derecelndirme haritası ve denkleştirme tablosu16.07.2014 tarihinde ilan edildi süre 20 gün.Kasaba halkı olarak bu itiraz süresindetoplu veya şahsi olarak hangi itirazlarda bulunmalıyız nasıl hareket etmemiz gerekir bizleri bilgilendirirseniz kasaba halkı olarak minenettar oluruz.saygılarımla Metin KÜÇÜK cep Tel 507 5784045

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
29 Temmuz 2014 | 15:34 METİN KÜÇÜK 2667 Kişi okudu

40 yaş için yatırım önerisi

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Yaşım 40. Oturduğum ev dışında birinin kredisini ödediğim 2 tane daha evim var. İkisi de kirada. Maaşlı çalışkanım. Borsa ve altın bu kadar yüksek iken bundan sonra emekliliğe kadar en doğru yatırım stratejisi sizce ne olmalıdır? Görüşünüz benim için çok önemli. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Kasım 2022 | 20:23 Selim bayrak 2666 Kişi okudu

Evimi satmak için doğru zaman mı

Soru

Merhabalar. Bahçecik te 2019 Nisan ayında 610000 TL ye aldığım evim var. Apartman dairesi, ters dubleks. Harika bir Körfez manzarası ve şömineli. Yerden ısıtmalı. Bu evi satıp bir villa almak istiyorum. Sizce şimdiki değeri nedir? Satmak için doğru zaman mı? Sizce beklemeli miyim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Kasım 2021 | 20:05 Selim bayrak 2666 Kişi okudu

Arsa satıp altına çevirmek

Soru

İyi günler Tebernüş Bey. İki yıl önce kayseriden villa imarlı arsa aldım. Şu anda aldığım fiyatın iki katına yakın fiyat veriyorlar. Fakat aldığım bölgeye toki yapılacak ve yeni imar planları var. Satıp altına çevirmeği düşündüm ama kararsız kaldım. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ağustos 2020 | 00:26 Hakan Kara 2665 Kişi okudu

İstanbul'da konut arz fazlası ne zaman biter?

Soru

Merhaba, İstanbul'da yatırımlık konut almayı düşünüyorum ancak alabilmek için 6 aya kadar durumumu düzeltebileceğim. fiyatlar daha ne kadar bu düşük seviyelerde olur merak ediyorum. Sizce İstanbul'da arz fazlası ne zaman biter?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ağustos 2019 | 10:53 Mehmet Cetin 2666 Kişi okudu

mari rezidans okmeydanı yatırım

Soru

tebernüş bey tekrar merhabalar yakın zamanda yine soru göndermiş tabiri caizse kafanızı şişirmiştim sizde daha düşük kira çarpanı yer bulablirsiniz arastırın dediniz kağıthane talatpaşada yeşil inşaatın başlamış oldugu rezidans tipi artık rezidans deyınce neler giriyor içine pek bilmesemde tanıtım o şekılde 1+1 70 brüt 51 net istersenız ölceriz dıyorlar 2020 aralık teslim tarıhı liste fıyatı 620 cıvarı normalde diyorlar peşin alımda 320 yazmışlar 290 bıne kadar indiler buranın temeli atılıyor şu anda kira getırısı bitince 1700 cıvarı hemen yanında daha önce yaptıkları mari rezidancade projede 2+1 2200 ortalama kiralar bunun dışında tuzla evorada eşyalı e parselde yani kapalı havuzu olan parselde 210 bıne esyalı 1+1 brüt 61 metre kirası 1200-1250 ye gıdecek daıre buldum 200 e alırım dıye tahmın edıyorum belkıde fiyat kırmayablirler o parselde ondan uygun şu an yok sizce mariyi beklemek avataj olurmu metrobuse cok yakın lokasyonu iyi ama 1 .5 yıl beklemek birde inşaatan alındıgında satış işelim sözleşme ile oluyor sanırım inşaatan hiç almadım dairenın baskalırına satılma riski olurmu acaba nasıl sağlama almak gerekır cevabınız için şimdiden çok teşekkur eder iyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2019 | 18:19 AHMET GÜLŞAN 2665 Kişi okudu

Konut yatirimmidir? insani bir ihtiyacmidir?

Soru

Merhaba tebernus bey.ben istanbul maltepe de yasiyorum evliyim ve annemin yanin da yasiyoruz. Son 2 ay dir artik kendi evimize tasinmak istyoruz ve satilik ev ariyoruz..2 ayda onlarca emlakci ve mal sahibiyle iletisime gectim.ve emlak islerinden cok fazla anlamasam da ortalama zekaya sahip bir insanin turkiyede ozellikle istanbulda ev almasinin mumkun ve mantikli olmayacagni anladim.sebebi cok basit afedersiniz hayvanin yasamasinin mumkun olmayacagi evlere 300-350 bin lira para istyolar..ortalama yuzde 20 iskontolu fiyat teklif ediyorum..guluyolar.. emlakcilar fiyatin dusurulmesinden rahatsiz oluyolar.saticilar curumus betonlarinin arasina altin saklamis gibi fiyatlar istyolar...40 yillik bina da 2 oda li eve 300 bin fiyat cekiyorlar...kentsel donusume girme ihtimali var diyolar. Yaw biz gerizekalimiyiz..kentsel donusumden rant elde edebilcgne inansan sen satarmisin bu evi diyorum susuyolar..bankaya gidiyosun ortalama 1.03 faiz istyolar.bazi bankalar pesinen 4000-5000 masraf kesintisi yapicagni soyluyor. Emlakci 300 bin lik eve 9000 bin konisyon istyor..pazarliga kapalidir diyor.150 bin kredi ceksen enaz 6500 civari tapu da masraf cikiyor. Yani 20 bin lira anahtari almadan oduyosun.bu bahsettgim kosullar 30- 40 yillik binalar icin gecerli.sifir dairelere hic bakamiyoruz bile.hap kadar evler en az 450 bin liradan basliyor..yani ozcesi ulkemizde herkes birbirimi kaziklamaya calisyor. Hani siz diyorsunuz ya fiyatlar dusmez her yil insanlar evleniyor konut ihtiyaci cikiyor diye.boyle giderse bi cok insan eskisi gibi tek hanede genis aileler olarak yasicak..cunku bu durumun bir sonu olmali..ve sizden ricam konut fiyalarinin dusmeyecegine yonelik soylemler yerine bu fiyatlar insani bir ihtyac icin mantikli olmadgi cagrisini yapmanizdir....konut yatirim degil insani ihtiyactir!!!!!

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Kasım 2017 | 00:36 Can volkan zent 2665 Kişi okudu

riskli yapıya bitişik boş arsanın da kentsel dönüşüme dahil edilmesi

Soru

Merhabalar, 5 hissedarlı bir binamız ve hemen arka bitişiğinde küçük boş bir arsamız var. tapuda bina ve arsanın toplam m2'si arsa vasfı olarak geçiyor ama kat irtifakı olarak düzenlendiği yazıyor. bina+arsa için 5 hissedar için ortak paylar var. ama ayrı arsa tapusu yok. arsaya ayrı vergi ödeniyor sadece. binaya çürük raporu aldırdılar , arkadaki arsa ile birleştirip tekrar bina yapmak için 3/2 çoğunluk yeterli olur mu yoksa arkadaki boş arsa zaten çürük olamayacağı için o boş arsa için tüm hissedarların %100 onayı şart mı? 3/2 çoğunluk ile sadece yıkılan binaya yaptırabilirler diye düşünüyorum. Çok önemli bir konu inceleyip cevap verebilirsiniz çok memnun olurum. Teşekkürler,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Mart 2016 | 14:57 Cem Kara 2666 Kişi okudu