ritim-referans kartal-seyr-i adalar

Soru

Öncelikle cevaplar için teşekkürler..Akıllı insanlar sözün kısasından anlar çok doğru diyorsunuz ama burada yazılanları sadece soranlar okumuyor.Bir günde sadece benim sorum 350-400 kişi okuduğuna göre,konut alacakların hep bir tedirginliği vardır..Tabı ki sadece sizin tavsiyenizle bizlerde yatırım veya oturum için konut almıyoruz.Dikkate almaya çalışıyoruz..2 Ay önce Moment İst.ilk görüşmede bir yakınıma konut aldım, size yazma gereği de duymadık.İyi bir alışveriş de oldu..Geriye dönük benim yazdıklarımı paylaşdınız evet orada bahsettiğiniz iki proje (Fuaye-Rings).,O dönem Fuayeyi hep geri durarak ve araştırarak tavsiye ederken-İsmail Bey'in Rings'ini hep övüyordunuz..Şimdi 4 yılda Fuaye %30-40 yakın fark attı Rings'e..Rings hep kalite olsa ne olur..Sizi seviyoruz ve takibe devam:)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2016 | 21:52 berkay berkay 2634 Kişi okudu

Kargir bir binada yeni pencere açmak.

Soru

Kargir (Betonarme-yığma) ve bir bodrum + 3 katlı, 9 daireden oluşan yöneticisi bulunmayan bir apartmanın en üst katında bir dairem var. Oturma odasında sadece kuzeye bakan cephede pencere var. Odanın güneş görmesi için güney cephesinde bir pencere açabilir miyim? Yasal bir sakıncası var mı? Varsa, pencere açabilmem için yapılacak işlemler nedir? Teşekkürler.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2015 | 00:24 Sebahattin KÖSE 2634 Kişi okudu

ÖZYURTLAR'IN NTOWERS PROJESİNDEN EV ALINIR MI?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Özyurtlar firmasının yapmış olduğu Ntowers projesinden oturum amaçlı ev almayı düşünüyordum.Konumu ve daire tipi olarak hoşuma gitti fakat bu proje ile ilgili çeşitli şikayetlerin olduğunu görene kadar.İskan tapu vs durumlarından bahsetmiyorum.Bina duvarlarının su alarak dökülmesi,kullanım suyunun kesilmesi, doğalgaz sıkıntıları ve bu sıkıntıların çözümü ile ilgilenmeyen Özyurtlar firması.Bunlar ihtiyaçlar doğrultusunda önemli sıkıntılar ve yakın zamanda sunulmus şikayetler.Siz işin içinde olan ve tüm projeleri yakından takip eden biri olarak bu şikayetlerin doğruluğu ve Özyurtlar firmasının bu şikayetlere kayıtsız kalması konusunda nasıl bir bilgiye sahipsiniz? Bu projeden ev almayı tavsiye ediyor musunuz? Teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2015 | 13:15 SUZAN GÜNEŞ 2633 Kişi okudu

İnşaat sektörü daha da beter olmayı hak ediyor mu?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, İnşaat sektöründe görülen durulma faizlerin düşmesi ile tekrardan canlanmak istiyor ve bizim gibi ev sahibi olmak isteyenlere devlet kanadından güzel bir teşvik sağlandı lakin bu inşaat sektöründe yer alan aç gözlü insanlar inşaat firmaları eskiden 4 ay önce 500.000 olan daire için 4 aylık süreçte şu an için 850.000 lira istiyorlar. Yani insanın daha da beter olsunlar bu fırsatçılar diyesi geliyor katılır mısınız? Teşekkürler. Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2019 | 16:32 Erkan Ar 2631 Kişi okudu

DURSUNKÖY' DEKİ ARSAMA KAMULAŞTIRMA ŞERHİ

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Dursunköy Ada No.135, Parsel No.151, Pafta No.4 arsam,resen imara açılmış ve tapu kayıtlarında 3 adet tapuya bölünmüş durumda. (140/1, 159/1, 135/1). Söz konusu parsellerden 140/1 üzerinde aşağıdaki şerhin olduğunu ve şerhin Çatalca Tapu Müdürlüğü tarafından konulduğunu gördük. Bu şerh, konu taşınmazın tamamının mı yoksa belli bir hissesinin mi kamulaştırıdığı anlamına geliyor? Tarafıma herhangi bir tebliğ de ulaşmadı. Bu tür kamulaştırmalarda, arsa sahibine bir bedel ödenmesi gerekmiyor mu? Bilgi rica ediyorum. Çatalca 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanununun 31/b Maddesine göre Şerh (Hisse) TEK İDARESİNCE KAMULAŞTIRMA KARARI ALINMIŞ OLUP 2942 SAYILI KANUNUN 31/B MAD.GEREĞİNCE ŞERH

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Temmuz 2019 | 15:08 SEVDA GÖKŞEN 2631 Kişi okudu

Oturma amaçlı ev satın almada tercih

Soru

Tebernüş bey merhaba. Kamu kurumundan emekli oldum ve artık İstanbul'da, Anadolu yakasında oturabileceğim bir ev satın almak istiyorum. Bugüne kadar yapmış olduğum tüm birikimlerin üzerine kredi çekerek finasman sağlayacağım. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde alternatifleri ikiye indirdik eşimle beraber. Biri Batı Ataşehir'de 15 yıllık bir sitede 100 m2 net 2x1 daire ile diğer Bağdat caddesinde aynı metrekarede 3x1 sıfır daire. Evlerin satış fiyatları hemen hemen aynı. Ataşehirde ki daire, emlak komisyonu ve eski daire olması nedeniyle müteahhitten alacağım Bağdat Caddesindeki evden 100 bin TL daha fazla bir maliyette olacak. Bağdat caddesindeki ev tek bir bina iken Batı Ataşehir'deki daire havuzlu site içerisinde. Eşimle beraber bir türlü hangi evi alacağımıza karar veremiyoruz. Her ikisinde de kira geliri 2600-2900 TL mertebesinde. Sitede mi yoksa cadde üzerinde tekil binada mı? oturmalıyız sorusu bizi perişan etti. Ben 50, eşim 43 yaşında ve ünüversite 2.sınıfında okuyan bir kızımız var. Karar verirken hangi kriterlere bakmalıyız ve sizin bize bir öneriniz olur mu? İlgi ve bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederiz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Aralık 2017 | 21:10 Taner Hergüner 2632 Kişi okudu

SATICININ TAPU ALDIGINDA RAYİÇ BEDEL,GERCEK DEGER VE RANT VERGİSİ OLUŞMASI MAGDURİYETİ.

Soru

Iyi gunler tebernus bey nasilsiniz?simdi sizin engin emlak bilginize ihtiyacimiz olan bi konu gundeme geldi ve size danismayi dusundum..simdi siyle bi konu ve durum var; Biz bahcetepe sitesinden bi 3+1 almaya karar verdik.Bu sitede tapular bu temmuz ayinda verildi.Bu alacagimiz dairenin sahibi 1 sene evvelde emlakkonuttan devirle uzerine almis bu daireyi ve haziran 2017de tapuyu makrodan belediye rayic degeriyle 345bin goseterilerek makro araciligiyla tapu cikartilmis.Ama evin gercek degeri (500bin ustu)haliyle daha yuksek konumda.ama bu sahis ilk tapuyu cikaran kisi.ilk giris projeye giris degeri dairenin 310 bin tlde 2012de ve 2018 ocakta 5 sene dolmak uzere.yani 5 sene tufe bile uygulansa suanki degeri minimum 500 bin tlye gelmis olmasi lazim.yada ilk alanlar krediyle alip oderken faizlerinden sebep haliyle maliyetten dolayi 500 bin alti satamaz bu daireleri.simdi tapuyu cikaran makro rayic bedel yazmis tapulara ve bu arkadasta 600bin degerde satmak istiyor(daha alti fiyat yok 3+1lerde bu sitede).bizde 500 bin krediyle alacagimizdan satis degeri 500 bin gozukucek.bu makronun sikintilarindan dolayi tapular 2 sene zaten gec cikti yani projeye girenler 4uncu senenin ortasinda tapu cikmasi zorunda kaldi.makroda 2014 kasimda teslim fatura kesmis bu dairelere..simdi; 1.sorum: bu ilk tapu sahibi kisi gecen sene devirle ilk sahibinden butun haklarini devraldigi icin bu konutta su 5 senelik konut rant vergisi muafiyetinden yararlanabilirmi? 2.sorum; bu ilk tapu sahibi arkadas bize 500 degerle satmis olursa tapudaki rayic bedel farki 155bin,yada ilk giris bedeli farki 190 bin tl olan farkindan ona rant vergisi cikarmi??? (aslinda ilk giris sahibi bile olsa burda hakkaten 500e de satsa 5 seneye yakin bi sureden yada kredi maliyetinden bi ranti kari olusmamis gozukuyor) 3.sorum; simdi tapuyu rayic degerle makro cikardigi icin bu arakadas ev degerini 500 civari gosterememis haliyle..peki bu daire sahibi ilerde bi rant vergisi magduriyeti yasamamak icin 2017 haziranda aldigi bu tapudaki rayic bedeli pismanlik dilekcesiyle aradaki rayic bedel farkinin tapu harcini odeyerek satis degerini 500e yukseltebilirmi???Ne yapmasi lazim?? 4.Sorum; simdi biz bu daireyi 500bin krediyle alirken ne satan sahibine ne bize olumsuz bi vergi cikmamasi icin ne yapmamiz gerekiyor? Simdi biz dairemizi satip kapora vermistik bu daireye ve daha sonra daire sahibinin boyle bi sikintisi ve tereddutu cikti.bizde evsiz kalmis durumdayiz suan..5 sene icinde haksiz yere rant vergisi cikarsa korkusundan daireyi krediyle satmak istemiyor bizde kredili almak zorundayiz.daire sahibininde gercekten bi 20bin tl haricinde bi farki kari yok.boyle bi vergi cikarsa daireyi cok makul sattigi icin bizim odememizi taahhut istiyor..Nasil bir yollar izleyelim siz eniyisini bilirsiniz.. Yardimci olursaniz bu magduriyetimize cok minnettar kalacagiz size.ilginiz ve zahmetiniz icin cok tesekkurler simdiden. Saygi ve sevgilerimle Tebernnus bey..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ekim 2017 | 16:53 Kaptan Zekeriya Öztemür 2631 Kişi okudu

kira beyannamesinde amortisman indirimi hk

Soru

iyi günler.kira beyannamesi vereceğim; giderlerim olduğu için gerçek götürü yöntemini seçeceğim.bununla ilgili; 1.sorum; amortisman indirimi alır mıyım alırsam ne kadar alırım :( evin yaşı 30) 2.amortisman indiriminde evin bedelinin % 2 si gider olarak yansıtılıyor değil mi? evi 2008 yılında 110 bin tl ye aldım.fakat tapuda 35500 tl yazıyor.amortisman indirimi hangi fiyattan hesaplanacak? yoksa bunların dışında evin güncel değeri üzerinden mi hesaplanacak? yanıtlarsanız sevinirim.teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
17 Mart 2017 | 16:17 ozan esen 2631 Kişi okudu

site yöneyimi mülk sahibi borcu sebebiyle kiracının sıcak suyunu kesebilirmi

Soru

MERHABA ben 350 konutlu bir sitede kiracı olarak oturmaktayım site aidatlarını düzenli ödüyorum benden önceki aidatlarda düzenli ödendi lakin oturduğumuz sitenin site yönetimi değişimi oldu ve eski yönetim borç bırakmış buna sebeb olarak yeni yönetim bu borcu mülk sahiplerdinden m2 başına fazladan 4 aidat alarak toplama kararı almış.Mülk sahibide bunu kabul etmiyor ben aidatlarımı düzgün ödedim diyor kendide yurt dışında site yönetimide merkezi ısınmalı olan dairenin sıcak suyunu ve ısınmasını keseceğini söylüyor ben içinde kiracı olduğum halde ve normal aidatları ödediğim halde böyle bişey yapma yetkileri varmıdır bunun yasal karşılığı nedir ev sahibine çıkan borç yüzünden benim madur oluyor olmama karşılık yapabilceğim birşey varmıdır

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
01 Eylül 2016 | 16:27 numan bahadır 2632 Kişi okudu

içerenköy imar durumu ve tranvay hattı hakkında

Soru

öncelikle sağlık ve mutluluk dolu bir hafta diliyorum sn kireççe lokasyon olarak içerenköy mah bahar sokak da 213 metrekare bir arsa üzerinde müstakil bir evim var ama birleştirilebileck bir adada 5 parsel komşularla birlikte 1997 metrekaraye ulaşıyor ve lokasyon olarak fındıklı mahallesindeki kentplus ın yaptığı binalara çok yakın dere ye 50 metre mesafede bulunmakta şuanda bir karmaşa yaşamaktayız sürekli mütahitler birşeyler önermekte ama yeşil alanda bulunan arsalarımıza biz hiçbir bina yapamaktayız yakın süreçte imar artışndan ve de imara açılacağından bahsediliyor bu konu ile ilgili bilgi almak istiyorum saygılarımla birde dere boyunca E5 ten yeditepe üniversitesine bir duble yol yada tranvay hattı düşünülüyormuş bu konu ilede ilgili bilgi almak istiyorum teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Mart 2013 | 11:58 sinan ATLIKAN 2632 Kişi okudu