Evi satmak mı kiraya vermek mi

Soru

Merhaba, Bir evim var. Kiracısı evi boşalttı. Yeniden kiraya mı versem yoksa evi satsam mı karar veremedim. Ev yaklaşık 650 bine gider. Satsak büyük bir ihtimalle bir süreliğine mevduatta tutarıım. Kirasi aylık 2500 cıvarında. Kıracı ile uğraşmaktan yorulduk. Bu yüzden tekrar kiraya mı versek kararsızız. Kira alamıyorsunuz. Kıracıyı çıkarmak için avukat tutmak gerekiyor ve en erken ancak 6 ayda çıkarabiliyorsunuz. Aidatları yatırmayınca da tümü sıkıntı bize kalıyor. Mahkemeyeden tahliye çıksa bile üzerinde mamülk yoksa kiraları da tahsile edemiyorsunuz. Siz olsanız ne yapardınız? Teşekkür ederim. İyi günler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2019 | 09:24 Nezih DENİZOGLU 2550 Kişi okudu

Arnavutköy Yassıören hakında

Soru

Merhaba Tebernüş Bey sitenizi uzun zamandır takip ediyorum ve çok beğeniyorum. Arnavutköy Yassıörende iki adet hisseli tarlamız bulunmakta, ileriye dönük 5-10 sene civarında bu bölge için ne düşünüyorsunuz ? Sizce mantıklı bir yatırım mı ? Tarlalar 600 m kare civarı. Saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2017 | 11:39 Hakan Türker 2549 Kişi okudu

Selimpaşa'ya yatırım zamanı mı?

Soru

Merhabalar Tübernüş Bey; Sitenizi uzun zamandır takip ediyorum ve çalışmalarınızı takdir ettiğimi bu vesileyle belirtmek istiyorum.. Soruma gelecek olursak, 2009 senesinde istanbul merkezindeki dairemizi satıp beyikdüzü gürpınardan arsa alıp müstakil ev yaptık. Aslında farkında olmadan sanırım tam yatırım yapılacak yere gelmişiz zira metrobüs balık hali derken burada arsa fiyatları 5-6 kata çıktı..Bahçelievlerdeki dairemiz ise 3 katına çıkabildi..Sorum şu; bahçelievler merkezde cadde üzerinde kirada dükkanımız var ve şu an oturduğumuz Gürpınardaki evden herhangi birini satıp selimpaşa tem e-5 arasında 2 kattan 4 kata imar arttırım ihtimali çok yüksek olan bölgelere yatırım yapılır mı? ( bu arada bahçelievlerdeki dükkanımızın 100 mt ötesine metro durağı geliyor 3-4 sene içinde metro açılmış olur) Gürpınar bölgesinde de şu an apartman imarlı arsaların yüzde yetmişine bina yapıldı,benim evim villa bölgesinde ve şu an villa bölgesinin doluluk oranı yüzde 40 larda) Teşekkür ediyor başarılarınız devamıını temenni ediyorum...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2016 | 00:53 faruk yucel 2550 Kişi okudu

60.000.00 TL İzmirde yatırımlık yer

Soru

Serdar bey merhaba cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.Yasım 32 çocuklarım için elimdeki bütün paramı (60,000,00 TL) bir arsa yada tarla almayı düşünüyorum. 10-15 yıl sonrası için İzmirde önerebileceginiz yatırımlık bir yer(ilçe semt,vs) var mı bu fiyatlarda alabilecegim ?

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
16 Ocak 2016 | 14:46 Murat 2549 Kişi okudu

Kayabasi toki satilik daire

Soru

Selamlar tebernus bey. Toki kayabasi bolgesinde 122 metrekare daire almak amacindayim. Daire sahibi 250 bin pesin ve 125 bin resmi devirli borcla daireyi satiyor. 125 bin lira borca her yil kucukte olsa bir zam geliyor. Daire arakatta olup guney bati cephedir. Konum olarakta yaninda okul, cami, saglik merkezi, otobus duragi v.b. ozelliklerde mevcut. Benim 180 bin nakitim var. Pesinat icin kalan 70 bin lirayida bankadan 11000 bin faizle geri odemeli olarak cekecegim. Yani toplam olarak daire taksitli olarak 380 bin tlye geliyor. İlleriki zamanda tokinin %20 indirim hakkindan yararlanip daireyi 360 bin liraya dusurmeyi dusunuyorum. Ve ben bu yatirimi uzun vadede dusunuyorum. Sizce mantikli bir yatirimmidir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2016 | 08:31 mircivan bakay 2549 Kişi okudu

halkalı kapıkule tren hattının banliyö olarak kullanılabilmesi

Soru

Sayın Tebernüş Bey; Takipcilerinize ve sizlere iyi günler dilerim. halkalı kapıkule arası işleyen yük treni hattı uzun süre önce başlayan çalışmalar sebebi ile kaldırılmış ve iyileştirme yapılarak aynı güzergahta çalışmalar başlamıştır. Bu hat ıspartakule bahçeşehir ve boğazköy için kullanılabilecek bir alternatif (hatta en sağlıklı olanı) ulaşım sistemidir. Hatta yetkililerin bizim umutlarımızı yeşerten açıklamalarına görede yapılacak olan banliyö hattıdır. Bugünkü haberde çıkan anlatımlara görede hızlı tren hattı olarak kullanılacak olup tüm hattın açılış tarihi olarakta 2019 gözükmektedir. Benim merak ettiğim hem banliyö hemde hızlı tern hattı olarak çalışacağı belirtilen bu hattın yukarıda belirttiğim bölgelerde tek hat olarak inşaa edilme sebebidir. Bu tek hat üzerinden karşılıklı sefer yapılamıyacağı için yine umutlarımız bir sonraki bahara mı kalacağıdır. bahçeşehir ve çevresinin en büyük dertlerinden olan toplu ulaşıma en ekonomik ve hızlı çözüm olması gereken bu hat yine yalanmı olacaktır acaba. Gerçi daha halkalı sirkeci hattı yarım yamalak tarla olarak dururken buralara bu hizmeti beklemek hayalmi acaba. Konu hakkında bilginiz var ise bizimle paylaşırsanız sevinirim. Slmlr

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2015 | 10:06 kutlay ileri 2549 Kişi okudu

EK

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, sorumu 605 kişi okumuş, demek merak ediliyor.. Cevabınız biraz kısa olmuş. Bölgeyi tecrübenizle değerlendirirsiniz diye umut etmiştim. Kira çarpanını sizi takip ederek öğrenmiştir birçoğumuz. Kira ortalaması: 2300TL; brüt 84 net 55 m2, satış fiyatı 720 bin TL. Vadi İstanbul'da durum bu. Mashattan'da da tüm rakamlar aynı. Şimdi 1453 de aynı şekilde geliyor. Bu bölgede fiyatlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Teşekkürler,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2015 | 16:34 Emre Tozhan 2550 Kişi okudu

fi yapıdan daire alınırmı

Soru

Merhaba tebernüş bey beylikdüzü fi yapıdan 2+1 daire almayı düşünüyorum fiyat acısından gayet makul gözüküyor ama sorulan sorular ve yaşanan sorunları okudukça açıkçası almaya çekiniyorum sizce bunun hakkında aklımdaki soru işaretlerini nasıl kaldırabilirim yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2014 | 04:35 Taner BAYRAKTAR 2550 Kişi okudu

Kiptaş tepecik konutlarını 80 m2 2+1 dairemi satıp yeşilpınar eyüp 25 yıllık sit

Soru

Merhaba ; Benim kiptaş tepecik konutlarında 80 m2 2+1 dairem var.Burayı satıp yeşilpınar 25 yıllık yarım site tarzı yerlerden yer almak istiyorum. İlerde metro felan gelirse daha ii olur , kentsel dönüşümle değerlenir diye düşünüyorum. oralardan istedikleri fiyatlarda 230 bin ila 280 bin arası.Bir taraftanda daireme kıyamıyorum . Sizce burasını bekleteyim mi ilerde prim yapar mı aladığımdan beri hiç prim yapmadı.Görüşlerinize ihtiyacım var. Bu arada ben kirada oturuyorum. Burayı alırsam kiradan da kurtulacağım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2014 | 13:33 Sevil Aydemir 2550 Kişi okudu

acunkent ne olucak mağdurmu olucaz

Soru

Merhabalar acunkentle ilgili ne olucak acaba bi bilginiz varmıdır toprak sahipleri dairelerini bitirdi ve demirlerle evlerini çevirip ayırdılar bizde dernek diye milleti kandıran kişilerle savaşıyoruz bide arada kayyum oldugu çıkdı vede dairelerin nerdeyse hepsi ipotekli ve önümüzdeki aydan itibaren satışa çıkıcak peki ne olucak bunca insana ne yapmamız gerekiyor

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ekim 2014 | 00:56 ümit hayır 2549 Kişi okudu