Yatırım için Altın mi ,ev mi

Soru

Yatırım için altında mi kalmak mi yoksa satıp ev almak mi mantikli

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Haziran 2023 | 10:52 Tuba Kandemir 2544 Kişi okudu

Halkalı Atakent soyak olimpiakent sitesinden ev alinirmi

Soru

İstanbul Halkalı Soyak olimpiakent sitesinden 3+1 120 metrekare ev 3 milyon 600 bin liraya alınır mı ben öğretmenim evimi satıp Başakşehir Masko Kiptaş evlerinden üzerine kredi çekip almayı planlıyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mayıs 2022 | 14:03 Mustafa Taşcıgül 2544 Kişi okudu

Manzara Adalar doğru yatırım olur mu?

Soru

Merhaba Manzara Adalar'dan 0.64 faiz oranından 300.000 TL'si kredi ile olmak üzere 600.000 TL tutarlı yatırım amaçlı 1+1 daire almayı düşünüyoruz. 2.000 TL civarında kiraya verebileceğimizi düşünürsek doğru bir yatırım olur mu? Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2020 | 23:21 Fazilet Gülen 2544 Kişi okudu

yüksek site aidatları hakkında

Soru

sayın tebernüş bey, bu sefer soru sormayacağım. istwest aidat sorunu ile ilgili soru soran bir kişiye aidat konusunu okurlarımıza soralım demişsiniz. ben de yıllardır sitelerdeki aidat vurgunundan muzdaribim. gereksiz yere havuzlar vs yapıyorlar aidat adı altında kiradan bile yüksek paralar ödüyoruz. İstanbul'da en uygun aidatı olan siteTEMA İSTANBUL sitesidir. 3+1 155 m² dairenin aidatı sadece 300 tl. sitede sayısız açık havuz var. kapalı havuz ve sosyal tesise isteyen abone oluyor. ve sitede sınırsız kapalı otopark var otoparkları son teknoloji.Sitede hizmet aşırı güzel. her taraf pırıl pırıl. gerçekten yönetimi ve site çalışanlarını kutluyorum. 1 aydır başka yere taşındım taşındığım bu site ilk iş olarak daire başı 3000 tl site yönetim demirbaş parası istediler. ama evi satarlarken site için 3000 tl demirbaş parası alınacağı söylenmedi.tema istanbul ve avrupa konutlarının hiçbirinde site için demirbaş parası daire sahiplerinden alınmadı.bu yeni sitede bana 3. bodrum katta sadece 1 araçlık otopark yeri verdiler ayrıca kapalı otopark siyah asfalt ve site aidatı başlangıç olarak 600 tl. site yolları belediyenin mor çöp kutularıyla dolu. temada çöpler yer altına gömülü. şu an acil temaya geri döneceğim. temadan taşınmakla hayatımın en büyük hatasını yapmışım. bence istanbulun en güzel en modern sitesi.sadece 3 km lik yeşillikler içindeki yürüyüş yolu bile yeter. saygılarımla....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2020 | 13:49 ahmet caner 2543 Kişi okudu

Daire Fiyatları Nereye Gider?

Soru

Tebernüş bey merhaba, Sıkı bir takipçinizim öncelikle bizleri aydınlattınız için teşekkür ederim. 2 yıl önce sancaktepe Kelebekia sitesinden aldığım 2+1 117 m2 Bahçe kullanımlı daireme 550.000 tl'ye zorla alıcı buldum. 2 yıl önceki döviz kuru ile hesapladığımda ortalama 20-30 bin euro kadar zarar ediyorum. Sizce biran önce elden çıkarıp satmak mı mantıklı yoksa beklemek mi? Daire fiyatları eski haline döner mi? 2019'da Sancaktepe'ye metro'da gelecek ama bu ortamda beklenir mi emin olamadım. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ekim 2017 | 16:50 Cihan Saray 2544 Kişi okudu

Fikirtepe de yatırım yapmak doğrumu

Soru

Merhaba benim kartal da 1.000 tl kira getirili 2+1 dairem var bu daireyi fikirtepede babacan inşaat ın yapacağı adada bir arsa payıyla takas yapmayı düşünüyorum sizce mantiklı mı ? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Aralık 2016 | 19:59 Ahmet uğurel 2544 Kişi okudu

Evreka'dan mı yoksa Innovia 4'ten mi 2+1 almak daha uygun?

Soru

Innovia 4'ten mi 2+1 alalım? Yılmaz Çelik04 Eylül 2016 | 13:28Cevaplayan: Tebernüş Kireçci Merhaba Tebernüş Bey, Uzun bir süredir ev almak için arayıştayız. En son 2 proje arasında kaldık. Kızımıza gelecek adına birşeyler bırakabilmek adına sizin Yardımınızla doğru adım atmak istiyoruz. Innovia 4'ten mi yoksa Soğanlık Evreka'dan mı 2+1 alalım kararsız kaldık.Innovia 4 için malumunuz 100 ay vade %0faiz ile kredi veriyor ama Esenyurt Bölgesi olduğu için düşünceliyiz.Evreka Soğanlık ise bitmiş proje olduğu için en düşük faiz %0,95 yaklaşık 250000 TL kredi çekmeyi planlıyoruz. İçinde kiracısı hazır Evreka mı (yaklaşık kira getirisi yılda 18000 TL) yoksa innovia mı daha mantıklı proje olur bizim için? Merhaba. Soyak Evreka'nın fiyatı ne? İnnovia'nın önceki etaplarında benzer evler ne kadara satılıyor? ************** BiR ÖNCEKİ SORUM ve YANITINIZ YUKARIDAKi GiBiDiR... Merhaba Tebernüş Bey, Evreka'daki 2+1'in fiyatı 320.000 TL.(Brüt 64 m2) Innovia 3'te ortalama 100 m2 evler 270.000 TL'den satılıyor ve yaklaşık kira getirisi yılda 12.000-14.000 TL arası.Yatırımlık düşünüyorum açıkçası.Evimiz Maltepe'de olduğu için Evreka'daki daireyi mi alalım yoksa Innovia mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2016 | 00:11 Yılmaz Çelik 2543 Kişi okudu

Balaban mahallesini diğer Arnavutköy mahallelerinden ayıran katmanlar

Soru

Merhaba Tebernuş bey. Yorumlarınız için teşekkür ederim. Balaban mahallesinde yatırım yapmıştım fakat fiyatlar bu aralar yerinde sayıyor. Alan soranda yok. Havaalanına bu kadar yakın doğa harikası bu bölgenin değerlenmesi çok uzun sürecek sanırım! Arnavutköy taşoluk, çilingir hatta hacımaşlı mevkiileryle kıyasladığımda! Bu konuda yorum yapabilirmisiniz lütfen?! Bu araziyi baya uyguna almıştım şu anda uygun fiyata verip çatalca bölgesinden 3.köprü güzergah üzerinden bir arazi almak daha mı mantıklı olur? M2 fiyatı olarak hangisi kazandırır önümüzdeki dönemde havaalanı açılışı ve köprü devam yolunun bitmesinin ardından? Tşk İyi çalışmalar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2016 | 16:34 Ömer Aslan 2544 Kişi okudu

Hep İstanbul 2+1 daire seçimi

Soru

Tebernüş bey tekrar merhaba.Daha öncede Hep istanbul projesinden 1+1 daire aldım tavsiyenizle ve oldukça iyi prim yaptı kısa bir sürede.Şimdiki sorum yatırım için düşündüğümüz 2+1 daire alımı hakkında 2 tane seçeneğimiz mevcutur. Birincisi :2+1 b tipi brüt 125,50 m2 22.kat kuzeydoğu cephe (ebeveyn banyolu ,yarı kapalı mutfaklı , neti a tipinine göre 10 m2 daha büyük) fiyatı=353.000,00 tl diğeri ise :2+1 a tipi brüt 114,50 m2 6.kat güney batı cephe (ebeveyn banyosu yok, neti b tipinine göre 10 m2 daha küçük , amerikan mutfaklı ) fiyatı=334.000,00 tl .a tipinin brüt m2 si 2.918,00 tl b tipinin ise 2.819,00 tl.ye gelmektedir. Ödeme seçeneğide her ikisinde %5 peşin %20 Teslimde %75 Banka Kredisi şeklinde .Faiz farkınıda dikkate alırsak iki daire arasındaki fark toplam maliyette 23.000,00 tl fark ediyor.Sizce hangisini tercih etmeliyim Değerli görüşlerinizi rica ederim.Saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Temmuz 2015 | 12:00 Emre Çakır 2543 Kişi okudu

istanbulda yatırımlık arsa

Soru

Merhabalar tebernüş bey size sorum ben hadımköy çukurçayirda 250metre kare ifrazli arsa aldık değer kazanması için nekadar beklerim teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ekim 2014 | 22:06 tamer özdemir 2543 Kişi okudu