İhlas Marmara 2 mi? Gül Yapı Kavaklı Konakları mı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey.Yaklaşık 3 yıl önce Avcılar daki dubleks dairemizi satıp İhlas Marmara Evleri 2.etap tan 115 metrekare 3+1 daire aldık. Amaç küçük çocuklarımızın rahatça oynayabilmesiydi. Çokta doğru bir karar olmuş ki hem ailem rahat bir ortama sahip oldu hem de dairemiz aldığımız fiyatı neredeyse ikiye katladı.Dairemizi aldığımızda tamamen içini yeniledik.Binalar neredeyse 15 yıllık olduğu için yıpranmış olsa da İhlas marmara şu yönden iyi ki yeşil alanı oldukça geniş.parkları,spor sahaları,yürüyüş alanı vs. Şu günlerde kafamızı karıştıran hemen sitemizin yanında yapılan Gül Yapı Kavaklı Konakları!..site de yeşil alan ve çocukların oynayacağı alan fazla olmasa da bay bayan havuz, spor salonu,hamam, binaların yeni oluşu, peyzajın güzelliği bizi etkiledi. Özellikle çocuklar havuza bayıldı(Dairelerin içinde kullanılan malzemeler de bi o kadar hayal kırıklığı)Evimizi satıp bir miktarda üzerine ekleyip kendi dairemiz büyüklüğünde bir daire almamız mümkün. Size sorum şu olacak ki İhlas Marmara Evleri mi yoksa Gül Yapı Kavaklı Konakları mı? Kafamız hakikaten karışık ki? Site yaşamının rahatlığını ihlas marmara ile tanıdık. Bu ferah ortamdan yeni adına vazgeçmek pişmanlık getirir mi? Bu konuda bize fikir verebileceğinizi düşündük. Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2014 | 02:20 Özcan Birlik 2532 Kişi okudu

nasıl bir yatırım yapsak

Soru

merhaba gülbağda 3+1 110 120 m2 krediye uygun olmayan 180 220 arası gidecek bir evimiz var(1000 1200 kira getirili). hisseli tapulu olduğuna göre krediye uygun değil. evin ev olarak kalması ölü yatırım. dükkan olsa hiç olmasa nüfus artışına bağlı anaparası prim yapar. o evi elden çıkarıcaz. taksi plakasına yatırcaz. dörtte bir hisse alarak. yada arsa, yada dükkan. ev 180 e satılsa dörtte bir plaka 250 milyar. 70 milyar kredi çeksek ve bir milyar plaka getirisi olan parayı krediye bağlasak 5 yılda bitiriyoruz plaka borcunu(azcık belki biz ekleriz). tabi biz borcu bitirirken plaka değer yapar. parasını belki fazlasıyla çıkarır. çıkarmasada zarar etmeyiz. zaten onun için alıyoz(almayı düşünüyoz) plaka fiyatı yükselir diye. çünkü yüz yıllardır taksi plakası prim yapmış hep artmış .hiç düşmemiş. krizlerde falan düşsede gene eski değerini bulmuş. bide büyükşehirin 5000 tane plaka basacığı söylentisi var büyükşehir inkar etsede. ama istanbulda 18000 taksi plakası var. 5000 tane daha plakayı kaldırır. 10000 bile kaldırır ya. şuanda 1 trilyon olan plaka yeni plakalar piyasaya sürülürse belki 900 e düşer balon olarak ama gene artar. nüfus artışına bağlı çünkü değerlenmesi. zorlu center yapılıyor avmler baş döndürücü şekilde ilerliyor, yurt dışına açılan(giden gelen) insan sayısı çok fazla. trafik çilesinden insanlar araba kullanmıyor. bunlar hep taksi plakasını primlendirecek şeyler. gene inşaat sektörü kadar dönüp dolaşıp ulaşım sektörüde primleniyor. şimdi benim iki kaygım var. gülbağdakı eve imar affı tarzı şey çıkarda (artık her neyse) krediye uygun olursa ev kafadan 300 350 oluverir. çünkü öyle birşey bekleniyormuş. ev şuan 300 350 olsaydı ben kafadan satar dörtte bir plakaya yatırır kalanıyla ya ev ya dükkan alırdım hiç düşünmeden zatende. ama krediye uygunluk çıkarmı onuda bilemiyoruz. gerçi belediyeden araştırmak lazım. krediye uygunluk çıkmayıpta, kentsel(aslında rantsal) dönüşüm deyip bizi yerimizden de ederlerse. bize daha değerli ev verip farkını isterlerse, yada sizin arsaya 5 ev düşüyo al bakalım derlerse. halbuki sekiz daire var (8 kat var 120 130 m2 arazide, tek daireden). sonuçta biz yasayla başa çıkamayız. karlıda çıkabiliriz zararlıda kat mülkiyetimiz olmazsa. birinci kaygım buydu kat mülkiyetinin çıkması. ikinci kaygımda birinci kaygıma bağlı olarak. aslında ben evi 180 e satar krediyle banka borcuna gözü kapalı girerdimde (çünkü plakanın değerinin ve getirisinin düşeceğine hiç ihtimal vermiyorum)(hatta değeri düşse bile getirisi aynı kalır) 2b arsamız var. onu peşin almak için kenarda para tutmak zorundayız. yada evi satmayıp ipotek edip kredi alırız. kenarda bir 50 60 liramız olsa iyi olur. ev 300 olsaydı satar 250 ye plaka alır 50 yide tapu parasına ayırırdık ama öyle değil maalesef, krediye uygun değil evimiz. acaba kat mülkiyetinin çıkmasınımı beklesek (çıkacaksa tabi)(onuda araştırmak lazım) yoksa bi an önce plakamı alsak. yada evi satıp ufak ufak arnavutköylerde birkaç tane arsa yada istanbulun herhangi bir caddesinde dükkanmı alsak. ev olarak durdukça ölü para kat mülkiyeti çıkmayacaksa

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2012 | 00:48 Kadife Sanal 2531 Kişi okudu

Arsa satıp ev almak mantıklı mı?

Soru

Tebernüş bey merhaba. Ben Aksaray'da yaşıyorum ve hala kiracıyım. Tüm yatırımımızı Ankara Kahramankazana yaptık zamanında memur olduğumuz için ev almayı pek düşünmedik. Reisin son konut kredisi haberinden sonra yatırım amaçlı 1+1 daire almaya yetecek kadar peşinat verebiliriz. Ama sizin videoları izleyince Kahramankazandaki arsaları da satıp oturacağımız bir ev mi alsak diye düşünmeye başladık. Sizin uzman görüşünüz önemli, arsaları ev için satmak mantıklı mı?şimdiden çok teşekkür ederim, saygılarımla...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2022 | 10:47 Lutfiye GÖÇMEZ 2530 Kişi okudu

Avro dah yükselirmi 30 bin avroyu simdi degerlendirsemmi

Soru

Slm tebernüs bey elimde olan 30bin avroyu 8.60 dan bozdursammi tl mevduattan 900 bintl den devammi etsem sizin fikriniz, ilerde avro düsermi kaca kadar düser tahminen

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2020 | 21:38 Hakan aslan 2530 Kişi okudu

Satmak icin dogru zaman mi?

Soru

Yapildigindan beri bVaryap Meridian Atasehir deyiz ve finans merkezi ile degerlenecegini bekledik ve gercekten de ciddi deger kazandi. Su an rakamlar bayagi yukseldi tekrar boyle bir pik noktasi yakalanir mi bilemiyorum. Bu noktada bunu satip daha merkezi Goztepe tarafina inmek istiyoruz ama bu asamada daireyi satmak dogru fikir mi finans merkezi bittigi zaman bunun icin pisman olur muyuz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2020 | 15:14 Oznur Luferci 2529 Kişi okudu

Fatih de eski bir ev mi almak yoksa Esenyurt da yeni bir bina mı almak daha mantıklı ?

Soru

Merhaba Tebernüş bey size aylardır kararsızlık içerisinde olduğum durumdan bahsetmek isterim. Öncelikle şuan 1700 tl ile iki yıldır kira da oturuyorum. ev çok eski artık dayanamıyorum maddi olarak da aylık 4500tl gelirim var. Fatih de historia avm nin arkasında muhteşem bir konumda satılırsa 150 bin tl pay alacağımız bir ev var. ancak bahçe kat ve 30 yıllık bina olduğu için 350-400 bin tl değeri var o mahalle de kiralarda 2000 tl den başlıyor. ev satılık durumunda ancak ne hikmetse 5 yıldır satılmıyor hep bir engel çıkıyor kısmet işte. o ev de kaynanam oturuyor benim de elimde 100 bin nakitim var, kararsız kaldığım durum şu ki bazı seçenekler var önümde lütfen beni aydınlatın hangi karar doğru olan; İlk seçeneğim kendime sıfır bir ev almak esenyurt haramidere bölgesinde oratalama 170bin gibi bir rakam, ancak elimde tüm birikmişlerimle birlikte100bin nakitim var. 70 bin eksik kalıyor borç alarak kapatmayı düşünüyorum bu şekilde olursa kaynanam fatih de oturmaya devam edecek. ileride eğer fatih de ki ev satılırsa ozaman oradan 150.bin payımızı alacağız. diğer seçenek de eşimle fatih de oturup , kaynanama ev alacağız onun için de 150-160 bin harcama yapılacak ekstra olarak fatih de eşimle oturursak evin içine de 15bin masraf yapacağız maddi olarak aslında çok fark yok ancak nerede oturmalıyım konusunda kararsızım. fatih konum olarak çok güzel işimize de daha yakın, ama eski bina. esenyurt da konum olarak yine ileri de prim yapacak bir yer hem de sıfır bina. karar veremiyorum. ev sahibine söyledık yaklaşık bir buçuk ay sonra evden çıkacağız ancak ben karar vermiyorum lütfen fikirlerinizi paylaşır mısnız, Allah razı olsun şimdiden çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Haziran 2019 | 18:15 SEVDA ALGAN 2529 Kişi okudu

Emlak sektörünün referandum sonrası durumu ve halkalı bölgesi

Soru

Merhaba tebernüş bey, sorulara verdiğiniz cevaplar ve bilgileriniz için çok teşekkür, ben halkalı bölgesinde oturuyorum ve 1 yıldır ikinci el ev fiyatlarınin eskisi gibi artmadığı hatta yerinde saydığını görüyorum, özellikle malum ülke gündemi ve seçim dolayısıyla iyice durgun gibi, şimdi artık referandum bitti. Size sorum; Gelecek 1 yıl içinde emlak piyasasındaki artış eskiye döner mi yoksa artık bir doygunluğa ulaştı ve böyle gider mi? Sizin bundan sonraki beklentiniz ve düşünceleriniz neler? Yine halkalı bölgesinin geleceği ile ilgili ne düşünüyorsunuz? havaray ve kirazlı halkalı metro hatti ihaleleri bitti ve kısa zamanda(nisanda) yapımına baslanacagini kadir başkan açıkladı. Son olarak da, lalesehir konaklarında 5. Kat, peyzaja bakan 118 m2, içinde 2000tlye kiracısı olan bir daireye 510 bin TL sizce nasıl bir fiyat?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2017 | 01:47 Yasin kuru 2530 Kişi okudu

pelikan gol konaklarindan ev alinabilirmi proje güvenilirmi

Soru

İzmirin menemen ilçesinde sarp gayrimenkul tarafından yapilacak 24 ay sonra teslim edilecek pelikan gol konakları projesinden ev almak güvenli olurmu. periligolkonaklari.com sarpinsaatyapi.com Sahibinden.com ilan no: 176474305 Firmanın senetle taksit imkânı sunması normalmidir Projede daha temel bile atılmamıştır. Proje kat irtifakı tapusu alacak seviyeye geldiğinde tapu alarak ödeme yapmak ve noter onaylı sözleşme yaparak kendimizi garantiye almış olurmuyuz yoksa yapılması gereken başka şeylerde varmıdır.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2014 | 02:04 salih yel 2530 Kişi okudu

makrom yapı esmia

Soru

selamlar, bu makrom yapının esmia projesi ne zaman başlayacak bilginiz varmı? bu firma güvenilir mi? internet sayfalarında sizi referans göstermişler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2014 | 02:53 murat kaya 2530 Kişi okudu

Küçükköy Validesuyu konutları

Soru

Tebernüş Bey merhaba uzun zamandır sizin yazılarınızı takip etmekteyim Küçükköy validesuyu konutlarından 3+1 daire almak istiyorum 144 m2 9 kat daire için 395 000 TL fiyat istenmekte yakın zamanda 360 000 TL den daireler satıldı sizce 395 000 TL fiyat uygun bir fiyat mı bu bölgede daire fiyatları yükselmeye devam edermi yoksa bu fiyat abartılı bir fiyatmı dairelerin kirası 1500 -1600 TL civarında 2+1 97 metrakere daireler ise 274 000 Tl den el değiştiriyo kira getirileri ise 1200 tl civarında cevabınız için şimdiden öok teşekkür ederiz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2013 | 11:14 FİGEN ÖZKUL 2529 Kişi okudu