park mavera 2.etap dan ev alınırmı

Soru

esenyurtta ikamet ediyorum ve esenyurt ta yeni tamamlanmış dairem var 3+1 115 m2 ara kat şuan ki değeri 230 bin lira şimdi sormak istediğim 2 seçenek var 1-) bu dairemi satıp bu proye girip buraya mı yatırım yapmalıyım 2-) yada bu dairemi 230 bine satıp elimdeki 30 bin nakit ile toplamda 260 bin lira oluyor yine aynı oturduğum mekandan üzerine kredi alıp 2 adet 2+1 dairemi almak daha mantıklı şuan bu lokasyon da iyi bir 2+1 daire 180 ile 230 bin lira arasında değişiyor 3-) son seçenek olarak da dairemi hiç satmayıp biraz daha birikim yapıp başka bir daire borcuna mı girmek ben bekarım ve ailemle yaşıyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2016 | 11:06 fatih özcan 2396 Kişi okudu

Uzun ince tarlaya imar çıkar mı

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Uzun zamandır sitenizi takip ediyorum .Yatırım yapmak isteyen herkes için gerçekten çok faydalı bir platform burası , öncelikle emeğiniz için çok teşekkürler.Silivri Çeltikde yatırım amaçlı 1450 m2 bir tarla bulduk bütçemize uygun 55000 tl ,tarlanın konumuda güzel cezaevine yakın ancak tarlanın eni 5 ,boyu ise 300 metre . Bu şekilde bir tarlaya imar çıkması mümkünmüdür sizce .5 metre gerçekten çok kısa bir mesafe.Bu konu hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyim rica etsem.Sizce yatırım için alınabilir mi , ileride imar çıkma şansı var mıdır ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ekim 2014 | 17:12 gulcin aykıl 2395 Kişi okudu

İnnovia 4 projesinin son durumu nedir?

Soru

Merhaba, İnnovia4 projesinden bir yaklaşık bir ay önce ev satın aldık. Projeyle ilgili size sorulan sorularda bazı can sıkıcı şeyler okudum. Ruhsat alınmaması, projenin başlamaması gibi bir durumdan haber mısınız? Ne durumda olduğunu sizden öğrenmemiz mümkün müdür? Yeşil İnşaatı arayıp sordum, çalışmalar devam ediyor, zemin kata ulaşılmasına az kaldı, gibi cevaplar aldım. Teşekkür ederim, saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Eylül 2014 | 13:13 Fulya Turhan 2396 Kişi okudu

2014 toki indirimi ne zaman

Soru

iyi günler tebernüş bey 2014 toki indirim ne zaman yapılacak bilgilendiriseniz sevinirim kolay gelsin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2014 | 12:23 ali irfan gökalp 2396 Kişi okudu

konut kredi faiz oranlari duser mi

Soru

Merkez bankasinin faiz indirimi gectigimiz hafta gerceklesti fakat bankalarda bir hareketlilik yok. Acaba beklemeli mi yoksa uygun bir banka ile yailandirmali miyim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2014 | 14:22 huseyin aksungur 2395 Kişi okudu

Tema İstanbul

Soru

Merhaba ustad,, Tema İstanbul ile ilgili fikir alışverişleri için Leyla Cidal ve Ahmet Bulut a teşekkür ederim ama yorumlarının ev alamadıkları, başka yerden aldıkları yada başka bir sebepden dolayı kasıtlı olduğunu düşünüyorum,birazda ben fikirlerimi paylaşmak istiyorum, Ahmet bey in 2008 yılında yaptığı yorumdan çok ileri görüşlü olduğunu anlayabiliyoruz zaten 1-Banka sektöründe çalışan olduğum için 2008 de yazdığı yoruma çok güldüm,emlak fiyatları %30 aşağı gidecek demiş ,konut kredileri ödenmeyecek,kredi kartları ödenmeyecek yani neredeyse perakende bankacılık batacak demiş,yıl 2013 her şey ortada,, istisnalar (esenyurt gibi sorunlu yada banka kredisine uymayanveya geç teslim edilen projeler ve g.menkuller hariç) hiç bir projedeki g.menkul fiyatı %30 aşağı gitmedi ,,,,belki 2009 yılında artış hızı durdu ama geri gitmedi, özellikle İstanbulda,,,,,,,hatta Ağaoğlu Bahçelievler vardı 2009 ylında 250 bine 3+1 ler satışa çıkmıştı şimdi o evler 600 bin tl, 2-Yine bankacı olduğum için biliyorumki Türkiye de ödemesi en düzgün olan kredi türü Konut kredisidir,kredi yasal takip oranı en düşük olan kredidir ,Türk halkı ev alırsa borcunu öder,,,Birde amerika konut kredi krizini türkiye ye uyarlayanlar var şu çok önemli bizdeki konuta dayalı ipotekli kredilerde 2.cil piyasa yok yani evin bir tane borcu var,amerikada neydi aynı evin 3-4 tane riski vardı alınan satılan ,ne oldu bu sistem patladı,,Türkiye de bu çok zor ,, tabiki ödeyemeyen konut kredisi oluyor ama sıkıştığı zaman biraz alt fiyattan satışını yapıyorlar zaten banka şubelerini gezip sıkışan konut kredisi müşterisi arayan bir sürü yatırımcı ve emlakçı var,yani konut kredileri patlamıyor,kredi ile ev alan 2 sene sonra sıkışıp satsa bile evin değeri arttığı için biraz indirip yapıp ödediği faizi bile kurtarıp kredisini kapatabiliyor,,,hatta bu ödeme oranı çok iyi olduğu için banka harici kuruluşlarda ülkemizde konut kredisi vermeye başladı, 3-Ahmet bey olayı sadece dünyada parasal genişlemenin durması,Abd tahvil faizlerinin artması,Türkiye de faizlerin artması ve döviz değişkenleri ile değerlendiriyor tabiki bunlar bizdeki konut faizlerini artıracak ama unutmayın Türkiye de konut kredisi faizi %1 in altına indiğinde tarihi olay olmuştu herkes artık ev sahibi olabilecek denmişti,,şu an ne olacak ? faiz aylık %0.80 max olacak,yani çok büyük sorun değil,,ben kendi evimi 0.83 faiz le kredi ile aldığımda çok düşükden kredi kullandığımı düşünmüştüm şu anki oranlar malum ayrıca Türkiye nin kendi iç dinamikleri var en önemlisi bu ,genç nufus var , mahallede deki sıkışık yaşamdan sıkılıp rahat ,havuzlu ,sosyal tesisli parklı yeşil alanlı yerlerde yaşamak isteyen genç yaşlı bir orta sınıf var,evlenip ailesinden ayrı eve çıkan var ,ayrılıp 1+1 e tek başına geçen var,öğrenci var,yurtdışından çalışmaya gelen var vs vs,,Ahmet bey demişki 2008 de usd kuru 1.298 tl ,,,2011 de 1.885 tl şimdi de 1.930,,,,2008 de dolar alan %50 kazançlı yani ,,,,,emlak alan hem %50 den fazla kazandı hemde kira geliri elde etti,bu arada dövizi olanda her gün stresten öldü döviz ne olacak niye? :) 4-Gelelim Tema İstanbul konusuna,,bence sahaya çıkmadan yapılan yorumlar var,Ahmet bey,, emlakçılar 2-3 ayda elden çıkarmak için daire opsiyonlatıyorlar demiş ,Tema istanbul da devir yok,yani kaporayı verdiniz 2000 tl ,,20 gün içinde anlaşmalı bankadan kredi yada peşin olarak daire parasını yapımcı şirkete ödüyorsunuz sonra teslime kadar bekliyorsunuz ,24 ay sonra teslim edildi tapuyu yine mecbur önce sizin adınıza çıkartıyorlar sonra satış yapabiliyorsunuz yani 3 aylık kimse bu projede pozisyon alamaz, mecbur teslimi bekleyecek,229 bin tl ye 1+1 alan bitince bunu 1000 tl ye rahat kiraya verir yani fiyatı artmasa bile iyi bir yatırım yinede, sizce avrupa konutları mesa gibi şirketler bu tür spekülasyona izin verirmi 2000 tl ye opsiyonlat 3 ay sonra devir et bu kadar kolaymı buna izin verirlermi ,,fiyat artışlarından etap etap satışa çıkarak yapımcı firmalar faydalanacak tabiki Leyla hanım demişki, lunapark ve avm ses yapacak,,, yine sahaya inmeden yapılan bir yorum Tema da evlerin olduğu zemin ile park ve avm nin son katı arasında 80 mt kot farkı var yani ses ve görüntü sorun olmayacak,evler arazinin tepe noktasına yapılmış ,,,,birde doymuş fiyat demiş ,,,229.000 tl ye 1+1 460.000 tl ye 3+1 alan arkadaşım var ,şu anda muadil proje olan avrupa 3 de bu fiyatlar 300.000 tl ve 550.000 tl ,,,,tema nın neresi doymuş fiyat anlamadım, ama canım teslime daha 24 ay var demeyin Avrupa 3 den alırsanız 300.000 tl ye 1+1 ,, 12.000 tl tapu alım satım masrafı ,,10.000 tl emlakçı komisyonu ,3000 tl banka kredisi için expertiz dosya parası vs ödersiniz yani toplam 25 bin tl. yani size mal olur 325.000 tl ye, 24 ay kira almadan tema dan aynı daireyi net 229.000 tl ye almaya razıyım burada net reel kar var. Atakent te 3 yıldır oturan biri oarak diyorumki Atakent, İstanbuldaki emsali en az olan yerleşimlerden birisi,tüm atakent arabalarıyla sokağa çıksa bile geniş yollar sayesinde keşmekeş olmaz, 12 tane avm nin olduğu emsalin atakentin 4 katı olduğu Bakırköy de keşmekeş olmuyor da tema dan dolayı Atakent temi keşmekeş olacak?birde satış ofisi yoğunlukdan söylemeyi atlıyor temanın yanından 3.köprü bağlantı yoluna direk yol var sizde bu yolu daha önce söylemiştiniz,bu yol 3.havalimanına kadar gidiyor, Leyla hanım bence başka bir projeden yeni 400.000 tl ye 3+1 aldı şimdi tema yakın fiyatlara çıkınca tema ya yükleniyor :) ama kendilerine bana bunları yazdıracak yorumları yaptıkları için teşekkür ederim,,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Haziran 2013 | 21:17 Murat Dursun 2395 Kişi okudu

Zeytinburnu Demirciler Sitesi

Soru

Sayın Tebernüş Bey; Haber sitenizde bulunan 11 Şubat 2017 tarihli haberinizde Nakliyeciler Sitesinin riskli ilan edilip,yerine konut olacağını bildirdiniz. Hemen yanı başında olan Demirciler Sitesi içinde aynı karar var mı?Veya buraya da kentsel dönüşüm için bir girişim var mı? Cevabınız için şimdiden teşekkürler,iyi çalışmalar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Şubat 2017 | 10:43 Onur Kalkavan 2396 Kişi okudu

YAZLIK ALACAĞIM BÖLGEYİ BİLMİYORUM

Soru

Selamlar. Cevaplarsanız çok sevinirim. Çünkü uzun zamandır yazlık arıyorum. Ancak bölgeleri bilmediğim için kararsızlık içerisindeyim. Hem gezmek için doğası güzel, çocuklar için kumlu, ılık ve sığ denizi olan bir bölge arıyorum. Hangi lokasyonlara bakmalıyım. Bilgi verirseniz minnettar kalırım. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Aralık 2020 | 19:56 MERT TÜRKMEN 2394 Kişi okudu

Kirada devam mı yoksa ev mi almalıyım

Soru

Merhaba tebernüş bey.. ist bahçelievlerde 2350 tl kirada oturuyorum ev küçük ve hoşuma gitmiyor, ev alacak kadar param da yok sadece 50 bin peşinatım var ve belki esenyurt beylikdüzü taraflarından 300 bin tl ye kadar neredeyse hepsini kredi kullanmak koşuluyla ev alıp kiradan kurtulabilirim düşüncem var.. aylık 3-4 bin aralıgında ödeme yapabilirim diye düşünüyorum.. sizce 120 ay vadele 250 bin civarı kredi cekip ev mi almalıyım yoksa kirada beklemeli miyim? Faiz oranlarıda malumunuz. önerilerinizi bekliyorum,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2019 | 08:25 Mert doğan 2393 Kişi okudu

mahalle yolunu komşum benim yerim diye duvarla cevirdi yolu kapadı

Soru

Sayın Av. Kadir Kurtuluş bey ben kayseri turan subaşı mahallesinde oturuyorum benim evin karşısındaki komşu iki evin arasındaki yolu duvar örerek kapadı yolu burası benim yerim diyor bizim buraya sene 1993 yılın da tapu kadastro geldi ve heryer yazıldı yollar yazıldı bu komşu burayı mahkemeye verdi ve kazandım dedi biz ögrendik ki kazanamamış fakat bu seferde kiraladım burayı dedi köylüyü kandırdı ve ögrendimki burası 8 metre genişliginde yolmuş ve ben kayseri belediyesi kacak yapı şefligine dilekce yazdım verdim yolu komşum kapadı diye memur geldi baktı ihtar yazdı yerine duvarı yık kaldır diye banada memur bey giderken 10 gün icinde hicbir işlem olmazsa tekrar şikayetci olabilirsin dedi ve bende aynısını yaptım belediyeye gittim kacak yapı şefine durumu izah ettim onlarda not aldım geregini yapalım diye ben eve geldim köy muhtarını aradım durumu izah ettim odagitmiş belediyeye ne konuştularsa ve bi telefon siz osman beymisiniz evet benim dedim muhtarınız burda dedi ve siz bu yeri ölcümcü getirin ölctürün resmi olarak sonra da bize getirin ölcü krokisini dediler bende dedimki onlara burası benim tarlam arazim veya evimin yeri degil burası köy yolu ben vatandaş olarak size ihbar ediyorum yolun acılması diye sizde bana ölcümcü getir ölctür diyorsunuz bu iş ölctürülecekse ya köy muhtarı yapar yada belediye yetkilisi yapar vatandaşın işi degil öctürmek dedim onlarda ölctürmezsen biz ne bilelim yolu kapadıgını dediler ve telefonu kapadılar bu köy yolunu vatandaş olarak ben mi ölctürmem gerekecek yoksa belediyeninmi işi yok sa muhtarınmı ne yapmam gerekli bana yardımcı olursanız cok sevinirim saygılarımlar kolay gelsin

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
04 Ekim 2017 | 23:37 osman çinar 2394 Kişi okudu