Dumankaya İkon'un iyi tarafları

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Göstepe Soyak'ın orda örnek mahallede bir dairem mevcut. 5 sene önce 100.000 tl ye almıştım, şu anda 220.000 tl civarında ve 900 tl kira alıyorum. Burayı satıp Dumankaya İkon'dan bir daire almayı düşünüyorum. Dumankayada alt kat 1+1 ler 240 bin civari fakat yan bloklarda üstelik alt kat, üst kat deniz gören ön bloklar ise 280 bin civarında. Örnek mahalledeki dairemin artık yeterince prim yaptığını düşünüyorum o yüzden böyle bir yatırım değişikliği düşünüyorum. Dumankaya'nın bitmesi yaklaşık 1 sene var ben 220.000 tl ye evimi satıp 1 senelik kira alacağım 900x12 den yaklaşık 12.000 i yine kiraya devam ediyormuş gibi cebime alıp 210.000 + kredi ile böyle bir daire almak istiyorum peşin fiyatına. Ocak ta bittikten sonrada evi kiraya vermeyi düşünüyorum. Yaklaşık kira getirisi hakkında bir öngörünüz var mı? Bu yapmayı düşündüğüm değişiklik sizce mantıklı mı? Birde dumankaya ikon projesinin ne kadar değerlenmesini, kısa vadeli mi uzun vadeli mi bir yatırım olduğunu düşünüyorsunuz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2012 | 16:37 Murat Atakan 2308 Kişi okudu

150000 Tl ye nereden arsa almalıyım

Soru

Merhaba Tebernüş Bey.150.000 tl param var ve gelecek bir kaç yıl içinde prim yapacak bir yerden yatırım için toprak almak istiyorum.Nereyi tavsiye edersiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Aralık 2022 | 13:12 gülcan yeten 2306 Kişi okudu

Şu dönemde neye yatırım yapalım

Soru

Tebernüş bey selamlar, İstanbul'da markalı bir projede primini tamamlamış bir sitede bir mülk sattım ve şuan neye yatırım yapılmalı , hem enflasyon hemde paramızın değerini korumak önceliğimiz. Arsa ev tarla altın dolar yada araba. Öneriniz ne yönde olur.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2021 | 15:00 Mevlüt ERSÖZ 2306 Kişi okudu

Hangisin geleceği daha parlak? Varyap Meridian-Sinpaş Finans şehir

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Satılık ev arayışındayız. Seçeneklerimiz Varyap Meridian teraslı 2+1 ve Sinpaş Finans Şehir 2+1 Varyap bildiğiniz gibi eski bir proje biz de uzun yıllardır burada oturuyoruz ancak bahçe kullanımı istediğimiz için Sinpaş projesine yöneldik. Sinpaş Varyapa göre 200 bin tl daha pahalı. Öncelikle Varyap halen prim yapmaya devam eder mi? Sinpaş projesi ile kıyaslarsak hangisi tartıda daha ağır gelir? Eski ama oturmuş bir site mi yoksa yeni ama değerleneceği umuduyla tercih edilen bir ev mi almalı bu konuda değerli görüşlerinizi rica ediyorum. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2020 | 01:40 Didem Yavuz 2305 Kişi okudu

Tum sorularda Konut yatirimi uzun surede altini dolari gecer inanciniz

Soru

Merhaba tebernus bey uzun samandir takip ediyorum sizden ogrendigim faydali bilgilerde oldu yalniz bazi takipcilerinizin sorularina cevaplariniz kafami karistiriyor altin kisa vadede kazandirir konuta yatirim uzun surede duviz altini katlar diyorsunuz bu tezinizi neye dayanarak soyluyorsunuz gecmiste yil 2009 bilezik altin almistim 35 liraya gramini bugun 400 liraya dayandi gram fiati ozaman bir daireye yatirilan parayla altin alinsaydi suan 10 daire edermiydi bunlarin yaninda surekli konutu altin ve dolara karsi savunmaniz yatirimciyi konuta yonlendirmenizdeki inanc nedir merak ettim gecmis 10 yila baktigimizda hesap ortada

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Nisan 2020 | 17:58 Sabri saritas 2305 Kişi okudu

Ağva bucaklı doğu sahili imar planı askıya çıktı

Soru

Merhabalar 3-4 yıldır beklenen Ağva Bucaklı bölgesinin imar planı 1 hafta kadar önce askıya çıktı. Benim satmayı düşündüğüm bucaklı köyünde arsam vardı arsam konut alanı olarak gözüken bölgeye 50 metre acaba bu satarken artı değer kazandırır mıv e de ikinci bir imar planı sizce ne zaman yapılır.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2017 | 22:21 Ercan AYDIN 2306 Kişi okudu

Beylikdüzü Kalekent satış politikaları

Soru

İyi günler dilerim Tebernüş bey... Bu kadar güzel bir platformda bizlere yardımcı olduğunuz için size çok teşekkür ederim... Benimkisi bir sorudan ziyade durum değerlendirmesi olacak... 2014 yılında beylikdüzü kalekent ten yatırım amaçlı daire almıştım. Alırken satış ofisinden bana dendiği en az %100 ile %150 arası prim yapmasını bekledikleriydi. daireyi 250 bin TL ye almıştım... site 2 senede bitti satış ofisi fiyatları 520 bin TL lere kadar çıktığını söyledi, fiyat listelerinde de bu doğrultudaydı. Tamamiyle satış oyunları ile insanları yanıltılar, yatırımcıları fiyatları şişirip ev almak isteyenlere en son %25-30 arası indirim ile 350 bin ile 370 bin arasında ev sattılar... bizim gibi Yatırımcıları rezil rüsva ettiler... Evi site bittikten sonra 1 senede 330 binlere zor sattım...yani 3 senede 80 bin lira prim zor yaptı. Bunları geçtim 2.el satış ofisinde ki çalışanları olacak hanımefendi kendilerinin bana sattığı evi kötüledi ve küçümsedi... bana 4 ay zaman kaybettirdi... Anahtarımı geri almaya gittiğimde neredeyse kafama atacaktı....Bunu hiçbir zaman unutmayacağım !!! Daha bir sürü şey varda yazmayacağım...!!!! Çok merak ediyorum acaba bu emlak firmalarının hepsi böylemi, evi satmadan önce müthiş bir ilgi ve alaka, sonra almasaydın benim suçum ne der gibi muhatap bulamamak... Yatırımcılarını bu kadar ezmeleri çok yanlış...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2017 | 07:10 Boran Yıldırım 2305 Kişi okudu

Arsa Tavsiyesi Hakkında Yarımcı olurmusunuz

Soru

Merhaba izmirde 50-60bin tl ye alıp unutmak ve extra olarak hobi bahçesi olarakta kullanabilecegim arsa arıyorum.Tavsıye edebılecegınız bolgeler nereler acaba.Tarla vasfıyla alsak ileride imar gelebilecek bölgeler varmı acaba

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2016 | 16:32 Tanju Demir 2305 Kişi okudu

Ege Yapı Batışehir'den yatırım için ev alınır mı?

Soru

Merhaba Tebernus Bey, net 70m^2 gibi 1+1 bir daire, 618bin TL, odeme sekil daha konusuyoruz, kira geliri ise 1800TL civarindadir, ne dersiniz? Tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mart 2016 | 11:52 Ali Can 2306 Kişi okudu

Babacan yapı primium lokasyon fiyat

Soru

Merhaba Tebernüs bey , öncelikle çok teşekkür ederim, babacan yapı premium kuzey batı cepheli 4.kat 116 m2 net 75 m2 2+1 daire için 350 bin tl fiyat aldık bir kısmı peşin kalan kısmı kendi bünyesin de taksitli , fiyat sizce uygun mudur m2 bu aşamada fazla gibi ama bölgeye göre normal sayılabilir , kendi bünyesinde taksit yapması bize mantıklı geldi ama sizin yorumunuza göre değerlendirme yapacağız , yorumunuz gercekten bizim için çok önemli , şimdiden çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2015 | 22:07 Arif güner 2305 Kişi okudu