Viaport venezia 1+1 mi Dumankaya Konsept 2+1 mi?

Soru

Tebernüş Bey merhaba Oturmak amaçlı 400 bin TL civarlarında ev arıyorum. İşyerim Esenlerde, site içerisinde bir ev istiyorum. Daha yakın lokasyonda (işyerime 30 dk) Viaport Venezia projesinde 1+1 ev almak mı yoksa Atakent Dumankaya Konsept sitesinde(işyerime 1 saat) 2+1 ev almak mı mantıklı? Venezia'da 88 m2 brüt civarı evler 350-360 bin tl ve kiraları 1500-1600 tl arası gibi. Dumankayada ise 93 m2 brüt ev 390 bin tl ve kirası 1400-1450 civarları. İleride işyerim değişebileceğinden şu an için oturma amacı ile alsam da gelecekte de satma veya kiralama olasılığına karşın hangisini önerirsiniz? İyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2018 | 09:53 Mustafa Çolak 2295 Kişi okudu

Ntowers özyurtlar inşaat iskanı

Soru

Tebernüş bey N towers özyurtlar inşaat iskanı ne zaman alıcak yada akıcakmı evi daha yeni aldım 19. Kat 234 bin siZce uygunmu teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Aralık 2017 | 05:14 Mustafa kaya 2295 Kişi okudu

Çerkezköy kapaklı arası termik santral

Soru

Merhabalar son günlerde gündemde olan çerkezköy kapaklı arasına yapılması planlanan termik santral çerkezköy ve kapaklı daki arsa ve ev fiyatlarını olumlu mu yoksa olumsuz yönde mi etkiler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Aralık 2017 | 11:06 Gencer K 2296 Kişi okudu

Emlak konut kampanyası ile iligli soru

Soru

Merhabalar, Emlak konutun yapmış olduğu kampanya ile ilgili sorum olacak.Avrupark projesinden 6 ay önce banka kredisi kullanarak aldığım ev için kullanmış olduğum faiz oranı 1,08 iken şu an Emlak konutun kampanyasıyla 0,70 faiz oranı ile satılmaktadır.Bunun için eski alanların mağduriyetini düşünerek firmalar bir revize yapabilirlermi .Yada bankalar faiz oranlarında bir düşürme yapacak mıdır. teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2016 | 15:35 ebru arslan 2296 Kişi okudu

ne zaman arsa almalıyım ?

Soru

iyi günler tebernüş bey benim arnavutköyde 75000 tl lik küçük bir arsam var burayı satıp çatalcadan daha büyük bir arsa almayı istiyorum.Elimdeki arsayı şimdi satıp mı arsa almalıyım yoksa biraz daha bekleyip arnavutköydeki arsanın değerlenmesini mi beklemeliyim. Hangisi daha karlı olur. Cevabınız için şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2015 | 21:48 lokman bahat 2296 Kişi okudu

Toki Kayaşehir 1500 daire hk.

Soru

Merhabalar.Toki Kayaşehir 1500 ad daire ile ilgili konum itibariyle 1+1 daire için yazılmak sizce mantıklı mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 11:41 Serap 2296 Kişi okudu

EVİMİ SATARKEN NE KADAR GELİR VERGİSİ ÖDEYECEĞİM?

Soru

Merhaba 27.09.2010 yılında tapuda rayiç bedeli 90.000 tl olan ev aldım (gerçekte 260.000 tl), 12.03.2015' de evimi satacağım. Belediyede evimin rayiç bedeli 2015 yılı için 137.350 tl görünüyormuş (tapumba satış bedeli 90.000 tl) .Ben evimi 460.000 tl den satıyorum. sorularım; 1-...satıştan doğacak gelir vergisi tapudaki 90.000 tl ve belediyedeki 137.350 tl arasındaki farktanmı alınacak? öyleyse ne kadar olacaktır? 2---asıl alış satış bedellerim üzerindeki farktan yani 260.000 - 460.000 tl=200.000 tl üzerindenmi hesaplanacak? öyle ise ne kadar olur? ve 260.000 ile 460.000 tl kayıtları nasıl ispatlanacakki bu tutarlardan vergi alınsın? Belki karışık sordum ama bu konular cidden çok karmaşık bizler için....İlginiz için teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2015 | 18:40 F.Rezzan Yücedağ 2295 Kişi okudu

tüm tapu masraflarının alıcıya yuklenmesi etikmidir

Soru

Merhaba 2012 de başlayan bir inşattan peşin olarak 310 tl 75 metre kare bir ev aldık. Şu an ev teslimleri başladı tarafımıza iskan harcı 1200 abonelik masrafları 1800, ankastre kdv 350tl ve tapu masrafı 12000 gibi bir borç çıkarıldı. Biraz araştırınca tapu masrafının yarısını alıcının ödemesi gerekiyormuş bunu öğrendim. Firmayı arayınca da evet ama sözleşmenizde tapu masrafları alıcıya aittir diye bir ibare varmış. Hayatımızda bir kere ev alabildiğimiz için bunu ozaman bilinçsizce imzalamış olduk. neticede bu hukuki bir durum büyük bir firma bu tür kurnazlıklara girmez diye düşünerek sözleşmeyi çok detaylı okumadan imzaladım Ben buna itiraz etmek istiyorum. mahkemeye vermek istiyorum. Şansım var mı acaba

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2015 | 22:21 yeliz turk 2295 Kişi okudu

Inanlar veya Suryapi kalite farki?

Soru

Sayin Tebernus Bey, Bana cok kisa surede cevap verdiginiz icin oncelikle cok tesekkur ederim. Onceki sorumda unuttugum ve size danismak istedigim bir diger konu. Inanlar Terrace Tema ve Suryapi arasindaki kalite farki...Terrace tema'nin isciligi guzel gozukuyor fakat Suryapi'yi incelemedim. Firma bazinda bu konuda sizin fikrinizi alabilirsem cok sevinirim. Tekrar cok tesekkurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2015 | 19:38 Cagla Dizdar 2295 Kişi okudu

karasuda emlak

Soru

Tebernüş Bey; Ben yatırım amaçlı Sakarya Karasu da site iinde ev almayı düşünüyorum, fiyatlar oldukça uygun, İstanbul bana pahalı geliyor doğru bir kararmı, karasuya liman yapılıyor ve otoban açılınca yol kısalacağı için emlak fiyatları orada diğer yerlere göre artacak deniyor, elimde ki para fazla olmadığı için orayı düşündüm ama İstanbul da kiradayım burada alıp kira yerine kredi ödemek daha mı iyi emin olamadım..Sizden gelecek cevap benim için çok aydınlatıcı olacak. Teşekkür ederim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mayıs 2014 | 19:04 yıldız özhim 2296 Kişi okudu