Bosphorus City 1+1 Daireler hakkında..

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, 22 yıldır çalışıyorum ve sonunda 250.000TL civarında bir para biriktirebildim. İşimden ayrıldım ve artık çalışmayacağım. İstiyorum ki kredi kullanmadan yatırımlık bir ev alabileyim. Emlak işlerinden pek anlamıyorum ve doğma büyüme Sarıyer/Büyükdere'li bir insan olarak gelişen İstanbul'a ve gelişmesine sebep olan projeleri çok desteklemesemde tasarrufum olan para ile maalesef eski İstanbul'dan daire alamıyorum ve doğal olarak yeni gelişen ilçelere bakıyorum. Kuzenim Bosphorus City'de kiracı ve sitenin güzel olduğunu söyledi. Ayrıca Elitist Park sitesini de tavsiye etti. Benim alabileceğim daireler: Bosphorus City'de 1+1 74 m2 ve fiyatı 250.000TL Kiraya verirsem kira geliri de 1.100TL-1.200TL arası imiş. Aidat sanırım 200TL emlakçılar yuvarlıyor? Elitist Park'da ise 1+1 79 m2 ve fiyatı 240.000TL Kiraya verirsem kira geliri de 1.000TL-1.100TL arası imiş. Henüz aidat bilgisi alamadım. Sorum bu 2 proje yatırım amaçlı düşünülebilir mi? Ya da başka projelere mi bakayım? Çünkü kredi kullanmam mümkün değil ve alabileceğim evde maksimum 250.000TL olabilir. Üstelik hiç anlayamadığım 10.000TL tapu masrafı ve 7.500TL gibi de emlakçı komisyonu söz konusu.. Ya da biraz daha bekleyeyim mi? Farkındayım çok soru sordum ama 22 yıllık birikimim söz konusu ve deneyimsiz olduğum için yanlış yapmak istemiyorum. Şimdiden tavsiye ve önerileriniz için içtenlikle teşekkür ederim. Saygılar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mart 2016 | 22:41 Hatice Serdan 2238 Kişi okudu

Dask sigortası ödeme zorunluluğum varmı..

Soru

Merhaba Sayın Tebernüş KİREÇCİ, Bankadan 2007 yılında 10 yıllığına konut kredisi aldım, kredi borcumu düzenli olarak öderken, Dask sigorta borcu da çıkıyordu!, ilk dört yıl ödedim, sonra artık gereksiz fazladan para ödemek istemiyorum, ödemeyip Dask sigortamı iptal etsinler düşüncesiyle ödemedim, Son zamanlarda sürekli arıyorlar toplam 830 TL. Dask Sigortası borcum olduğunu ve bunu ödemem gerektiğini söylüyorlar. Ödemediğim yıllara üstelik çok fazla faizde tahakkuk ettirmişler. Bu durumda ben ne yapmalıyım..İkinci olarak sanırım 2500 TL veya fazlası kadar kredi alırken dosya masrafım olmuştu, kredi dosyamı komple kaybettiğim için şu an elimde bir dosya masrafına dair belge yok, onlardan talep etsem verirlermi, verirlerse de ücret talep ederlermi.. Saygılarımla...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2015 | 10:26 Mehmet Coşkun Güven 2238 Kişi okudu

toki engelli hakkından faydalanmak istiyoruz

Soru

merhaba, biz istanbul anadolu yakasında 26 yıldır ikamet ediyoruz, kardeşim için toki ye başvurmak istiyoruz ,bunun için bizimle irtibata geçecek ve bizi yönlendirebilecek bir kurumunuz bulunurmu .kendisi 26 yaşında ve %50 engelli statüsünde ve çalışıyor fakat okuma yazma yok.ilgili telefonumdan yada mail adresşmden yardımcı olursanız çok mutlu oluruz lütfen...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2014 | 00:54 cahit çankır 2237 Kişi okudu

Tavsiye edebileceğiniz proje

Soru

Merhaba http://www.tebernuskirecci.com.tr/bahcekent-flora-projesi-prim-yapar-mi-cevabim/118397. Bu konuya istinaden yazıyorum. Bahçe kent projesi satış ofisine gidip bilgi malesef alamadım. Açıkcası hayatımda istanbula gitmedim fakat istanbuldaki projeler izmire göre daha fazla prim yapmakta. Telefonla aldıgım bilgiye göre bahçekent florada havuz cepheli 1+1 66m2. 209bin tl. Hiç istanbulu bilmediğim için sizden bilgi almak istedim ve ilginizden dolayı çok teşekkürler. Siz yatırım amaçlı projeye katılacak olsanız hangi projeye katılırdınız. İzmir park yaşam mavişehir projesi çok iyi prim yaptı ve emlak konut tarafından yapıldı. Bundan dolayı bahçekent flora düşündüm fakat dairelerin yüzde 50si satılmış. Birde bölge olarak tekirdğ girişimdeymiş sanırım istanbula baya uzakmış bir arkadaşım öyle dedi ve proje ile ilgili terettütlerim oluştu

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2014 | 13:53 Zirve gümüşçağlayan 2237 Kişi okudu

iskansız 0 daire

Soru

merhaba, maltepede 0 bir daire beğendik. 3+1 net 90 brüt 125m2. 350K. metroya 500 metre mesafede. kat irtifakı yapılmış. henüz iskan alınamamış. müteahhit ve inşaat firması mal sahiplerinden bir avukata iskanı 2014 eylüle kadar tamamlayacağına dair 200.000 tl'lik bir teminat imzalamış. yaklaşık 2 ay önce iskan başvurusu yapmışlar ancak seçimler dolayısı ile işlerin yavaş ilerlediğini belirttiler. yapı denetim firmasını aradığımda inşaat proje planına uygun yapıldı, iskanda pürüz çıkmaz dediler. binada oturan mal sahibi avukat da ben kontrol ettim planda problem yok iskan alınır diyor. internetteki yorumlar ve eş dost yorumu ise riske girmeye gerek yok şeklinde. hafta sonu inşaat mühendisi bir arkadaşımla onaylı pastaları kontrol etmeye gideceğiz. iskan alınamaması için başka ne engeller olabilir? sizce bu ev alınır mı, riske girilir mi? (maltepe civarında beğendiğimiz tüm 0 daireler iskansız şu anda. 1-2 aya tamamlanır diyor hepsi.)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2014 | 16:23 Ali Karaçay 2238 Kişi okudu

Tekrar merhaba.Alemdağ Greenland'i gezdik ve gerçekten çok be

Soru

Tekrar merhaba.Alemdağ Greenland'i gezdik ve gerçekten çok beğendik. (Sitenizde 20 Ekim 2008'de projeyi tanıtan bir haber de yapılmış ama buraya linkini kopyalayamadım.) Güvenlik, otopark, havuz herşey mevcut. 4 1 180m2 bahçe dubleks 375000 lira. Sanırım 2008 fiyatlarıyla karşılaştırılırsa çok fazla prim yapmamış ama gerçekten keyifle yaşanacak bir site. Şu anda kiralık yok ama baktığımız daire kiraya verilse sanırım 1000 lira civarında kira getirisi olur. Çok yakınında Elysium Garden Sitesi mevcut.Yalnız yol ciddi problem, ikinci köprüye yaklaşık 25km. uzaklıkta .Kafamızda bir sürü soru işareti ile kala kaldık.(Zaten daha merkezi bir yer olsa fiyatı çok yüksek olurdu biliyorum.) Eşim Kurtköy, ben Etiler oğlum da Üsküdar'a gittiğimiz için Çekmeköy bağlantı yolu bizi fazlasıyla korkutuyor. Fiyat, m2 , kira çarpanı bazında sizce nasıl bir daire? Mevki olarak 3. köprü yapılana kadar Çekmeköy-Tem bağlantı yolu bizim için kabus olur mu acaba? Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Saygılarımla..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Nisan 2010 | 11:42 A.Kuşcu 2238 Kişi okudu

seçim sonrası konut ve enflasyonun durumu

Soru

Seçim sonucu her iki ihtimalle de enflasyonu ve konut fiyatlarını nasıl etkiler değerli hocam ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2023 | 11:16 serdar sadıkoğlu 2236 Kişi okudu

Yatırımlık 1+1 daire Hakkında.

Soru

Tebernüş bey merhaba. Yaklaşık 10 yıldır her gün sizi takip etmekteyim. Bir süredir 1 artı 1 dairelere karşı bakış açınızın değiştiğini görmekteyim. Normalde hep şunu dersiniz kira çarpanı ve deprem yönetmeliği ilk tercihiniz olsun. Fakat bir müdettir 1 artı 1 ler için olumsuz görüş bildirdiğinizi anlamaktayım. 1 artı 1 daire için görüşünüzün bu kadar değişmesinde ki etken korona virüs kaynaklı mı, yoksa başka sebepler mi var ? Çünkü eskiden 1 artı 1, kira çarpanı ve deprem yönetmeliğine uygunsa, alın diye tavsiye ederdiniz. Kısaca neden 1 artı 1 ler artık prim yapmaz ve bir kaç yıl sonra dahada değersizleşecek düşüncesindesiniz? Güzel lokasyonda, üniversitelere ve avm lere çok yakın, satılık ve kiralamaların çok iyi olduğu lokasyonda ki 1 artı 1 yatırımlık dairemizi satıp, kira çarpanı kuralı ve deprem yönetmeliğine uygun güzel bir lokasyonda 2 artı 1 e geçişi yapalım. Sizden ricam tam olarak, 1 artı 1 dairelere bakış açınızın değişme sebeplerini ifade ederseniz memnuniyet duyarım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Eylül 2020 | 17:19 Arzu Aksu 2236 Kişi okudu

Ev Fiyatları Artıyor, Peki Ya Kiralar?

Soru

Tebernüş Bey Merhabalar. Hocam İnsanların kendi aralarındaki konuşmalarda hakim olan düşünceye göre Düşen Faiz oranları kaynaklı %40 Peşin Ev alıp Kirasıyla Kredisini öderim, Kiracı brni ev sahibi yapar diyenlerin oranı artıyor. Tabi aynı zamanda Kiracılar da bu mantıkla Ev sahibi olabilir hale geliyor. Önümüzdeki süreçte Konuta olan bu taleple EV fiyatları artmazsa sürpriz olur bu cepte. Lakin Hocam matematik diyoruz ya benim kafama tam olarak burası takılıyor Kira Çarpanı ne olacak? Aldığımız evin fiyatı 2 ye katlayacak gibi duruyor fakat ben 1000TL olan kirayı 2000TL nasıl yapacağım? Bu kirayı kim nasıl verecek? Yani Hocam bunun matematiği nasıl şekillenecek. Altın ve Arsa Yatırımının bir kısmıyla Ev almak istiyorum fakat bu soruya cevap bulamıyorum. Cevabınız için Şimdiden Teşekkür Ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2020 | 10:02 Mehmet Peker 2235 Kişi okudu

Yatırım yapmak istiyorum/Yurtdışında yaşıyorum

Soru

Sayın Tebernüş, ben 10 gün içinde Türrkiye ye gelmeye düşünüyorum, ve yatırım yapmak istiyorum. Beylikdüzü Kavaklı gibi konut yada dükkan almayı düşünüyorum. Birincisi deprem e uygun bölgemi güvenebilirmi. Ikincisi o bölge yatırım için uygunmu. Dairemi dükkanmı almamı tavsiye edersiniz. Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim. Saygılar Selma

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2020 | 12:45 Selma Celikkol 2235 Kişi okudu