Yatırım için hangi bölge mantıklı?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, ev almak için lokasyon arayışı içerisindeyim. Kendim kalacağım sadece yatırım amaçlı düşünmüyorum tabi ama uzun vadede sizce hangi lokasyon daha çok değerlenir? Aklımdaki yerler, 1. Ümraniye Finans merkezi çevresi, 2. Çekmeköy Taşdelen, 3. Kurtköy Yenişehir. Açıkçası Kurtköy tarafı yapılaşma olarak daha çok hoşuma gitti. Sanki farklı bir şehire gitmişsiniz gibi duruyor. Çok güzel siteler var. Fakat konumunun merkezi olmaması düşündürüyor.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2021 | 01:02 Kemal Kasap 3039 Kişi okudu

Tünel Kalıp Sistemiyle Yapılan Binalar da Oturmanın Avantaj veya Dezavantajları Nedir?

Soru

Tebernüş bey selamlar, Balıkesirde yapılacak bir sitede tünel kalıp sistemi kullanılacağını öğrendik, internetten araştırdığımda kafam çok karıştı, çeşitli görüşler ve tavsiye eden etmeyen var, ses ve ısı yalıtımında sorunlar olduğu tüm duvarlar ve döşemeler beton olduğu ve içinde demir ağlar olduğundan elektronik aletlerle cep tlfonuyla vs. manyetik alan ilişkisine girdiği bu da uzun vadede kanserojen etkilere neden olabildiği yazılıyor, hatta yüksek mimar tarafından yazılan bir makalede Avrupa ve ABDde bu sistemin kullanılmadığı bizim inşaat firmalarının kısa sürede inşaat tamamlanabildiği için bu sistemi tercih ettikleri ancak pazarlamada depreme dayanıklılığı öne sürdükleri bunun da yüzde yüz doğru olmadığı yazıyordu, sizin bu konularda bilginiz vardır diye düşündüm, cevaplayabilirseniz sevinirim, şimdiden teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Haziran 2020 | 18:08 ilhami kaymaz 3039 Kişi okudu

95.000 TL ile nasıl değerlendirmeli, 1+1 ev alıp öğrenciye kiralamak mı yok sanırım İstanbul dışında 2+1 eski ev alıp aileye kiralamak mı

Soru

Merhaba, yazılarınızı 5 yıldır takip ediyorum. Gerçekten görüşleriniz çok faydalı. Benim de bir sorum olacak. 95 TL birikimimiz var, şuan tek maaşla kredi çekemeyiz. Ancak paranın da değer yitirmemesi için ve ileride oturubileceğimiz bir ev almak istediğimizde kolayca satabileceğimiz bir yatırım arayışındayım. İstanbul dışında 100 bin TL'ye 5-10 yaş aralığında evler ve öğrenciler için yapılmış 1+1 daireler var. Sizce, örneğin Edirne'de 2+1 aileye kiralanabilir eski bir ev almak mı yoksa öğrenci şehirlerinden (buca,İzmir, Kayseri, Eskişehir gibi) 1+1 daire alıp öğrenciye kiraya vermek mi doğru olur. Öğrenci para ödemez takar gider deniliyor. Ayrıca böyle çok ev var, satamazsam diyede çekiniyorum. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2017 | 13:18 Zenife Tanrıverdi 3039 Kişi okudu

Konutta balon durumu ile ilgili tespitim

Soru

Tebernus bey bende konutta durgunluk yasandigini ve piyasanin ciddi daraldigini dusunmekteyim. Yabanci ve arap yatirimcilarin yaptigi yatirimlar sayesinde de bu daralmanin yavas yavas yasandigini izlemekteyiz. Fakat burada sizin de belirttiginiz gibi yani basindaki hazir teslim evden daha pahali satisa cikan ve yakin ozellikte olan projelerin yonetimlerinin fazlasiyla bu krizi hal ettigini dusunmekteyiz. Bahsettiginiz gibi vatandasa uygun maliyetli ev satmak yerine bankalara yuklu faiz odediler.Fiyatlar sistikce sisti ama yatirimci aptal degil sabretti ve doydu. Simdi benim temennim en kisa surede ev fiyatlarinin hizli bir ivme seklinde makul alim yapilabilir seviyelere gelmesidir. Bugun beyaz yakalinin bile alim yapabilecegi rakamlar bellidir. Dagin basindaki evi sehrin gobegindeki evden daha pahaliya satmak akildisidir ve doyumsuzluktur. Birkac sene icerisinde her ne kadar evler ciddi prim yapsada kira carpanlarina ve faiz oranlarina bakildiginda yatirimcilarin cok yararina olmadigi gorulmektedir. Iyi inceleyen ve fayda maliyet hesabini duzgun yapmis kisilerin ise her zaman basarili olacagi asikardir. Sizin surekli istemeyerek de olsa soylediginiz "cok begendiyseniz oturmak icin alin" kelimesi de mevcut kosullarda avantajli degil diye dusunuyorum. Sektorun en guzel ozetini Basaksehir & Kayasehir & Fikirtepe veriyor. Bir yerde ucra kosede fahis evler diger yerde kucuk metrekali milyon tane evler , aklimiz almiyor diyoruz da bu evleri kim aliyor sahiden?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2016 | 14:12 Cihan Tamer 3040 Kişi okudu

Gökçeada'da zeytinlik

Soru

Selamlar ve iyi çalışmalar Tebernuş Bey Yatırım amaçlı, Gokçeada' da bir arsa, zeytinlik veya tarla almak istiyorumHangisi daha uygun olur..Ya da Silivri mi daha uygundur.? Çok soru sormadım umarım.. Vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkur ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2013 | 22:29 Haver Altunsoy 3040 Kişi okudu

şehremini odabaşı ve kocamustafapaşa arasındaki bölgede ika

Soru

şehremini odabaşı ve kocamustafapaşa arasındaki bölgede ikamet etmekteyim bu bölgeninde kentsel dönüşüm ile ilgili bir projede yer alıp almadığını eğer böyle bir durum varsa bunun ne şekilde gerçekleşeceği hakkında bilgi verirseniz sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ocak 2011 | 13:55 Hulusi Erdener IRMAK 3039 Kişi okudu

Çatalca?dan nereden arsa almalıyım

Soru

Merhaba tebernüş bey biz Çatalca Karacaköy ormanlı mevkinde arsa almak istiyoruz üzerine hobi bahçesi ve prefabrik ev yapmayı düşünüyoruz sizce doğru bir seçimi yaptık vede nelere dikkat etmeliyiz bunun dışında sizinde önereceğiniz İstanbul?a yakın yerler varmıdır teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2021 | 14:42 Ufuk günaydın 3038 Kişi okudu

Hisse senedi mi Fon mu almak mantıklı

Soru

Tebernüş bey iyi günler, sizi sürekli takip ediyorum ve bu piyasada söyledikleri sürekli bu kadar doğru çıkan bir başka birine daha rastlamadım. İşletmemi satıp 4 adet yeni daire aldım ticaretin dışına çıktım kafam çok rahat etti şimdi ortak olduğum bir arazi satıldı 30milyon para geldi hesabımıza bununla yatırım yapmak istiyorum 1.seçenek; f/k oranı düşük bist30 temetü veren hisselerden 10 tanesine pay etmek. 2.seçenek geçmiş getirileri yüksek katılım fonu(hisse senedi yoğun) fonlardan almayı düşünüyorum benim yerimde siz olsanız hangisini tercih edersiniz? Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Yaşım 43 eşim yüksek maaşlı devlet memuru bende Şuan için çalışıyorum emeklilik için 3 yılım var dışardan pirim yatırıyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2024 | 10:47 Ahmet Baran 3035 Kişi okudu

Altında mı kalmalı Daire mi satın alınmalı?

Soru

Merhabalar. 900 bin tl lik altın meduatım var. Esenyurt esenkent mahallesinde kirada oturuyorum. Düzgün bir daire alabilmem için en az 500 bin tl kredi çekmem gerekli. 10 yıl vade. Sizce ne yapmalıyım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ağustos 2022 | 15:59 ibrahim Bölükbaş 3035 Kişi okudu

Devletin açıklayacağı sosyal konut projesinin etkileri

Soru

Merhaba Tebernüş bey Geç kalmış olsalar da Devletin açıklayacağı sosyal konut projeleri İstanbul 'u kira ve konutta ne derece etkiler. Lakin ev sahipleri çıldırmış durumdalar. Kira ve evlerinin sonsuza dek artacağını düşünüyorlar. Bunların bir tokat yemeleri lazım. Akılları başlarına gelsin. Bu kadar da olmaz. Siz borsayı tavsiye etmiştiniz bende hisselerimi artırdım. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ağustos 2022 | 16:24 Songül Sevindik 3036 Kişi okudu